رئیس جمعیت هلال احمر: حتی یک مورد تلفات جانی براثر گرمازدگی در ایام اربعین نداشتیم/ هیچ بیماری واگیردار شایعی گزارش نشده است

13:11 - 18 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۰۲۴
رئیس جمعیت هلال احمر: حتی یک مورد تلفات جانی براثر گرمازدگی در ایام اربعین نداشتیم/ هیچ بیماری واگیردار شایعی گزارش نشده است
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ارائه ۴ میلیون و ۱۲۰هزار خدمت به زوار اربعینی گفت: با برنامه‌ریزی خوب و اقدامات به موقع حتی یک مورد تلفات جانی با گرمازدگی هم نداشتیم.

خبرگزاری میزان _ پیرحسین کولیوند، امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۳ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه در ایام اربعین مسئول خدمت‌رسانی در داخل کشور مرکز امداد و نجات و در خارج کشور مرکز پزشکی حج بوده است، گفت: محتواهای آموزشی و فرهنگی مختلفی را از جمله راه‌های پیشگیری از گرمازدگی و بیماری‌های واگیردار طراحی کردیم و در اختیار مردم قرار دادیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه کنگره بین المللی سلامت را برگزار کردیم که تعداد قابل توجه‌ای کشور خارجی و مسئولان صلیب سرخ و ۱۸ شرکت دانش‌بنیان در آن حضور داشتند، افزود: ۴ جلد کتاب تدوین و ۱۲ مقاله برتر نیز در جهت گسترش فرهنگ اربعین انتخاب شد.

کولیوند با اشاره به اینکه هماهنگی‌هایی خوبی بین هلال احمر و مسئولان کشور عراق ایجاد شد، بیان کرد: دارو‌های مورد نیاز در چک لیست‌هایی مشخص شد، یکی از اقدامات بسیار خوبی که صورت گرفت طرح بسیار خوب جمع‌آوری دارو‌ها از منازل بود، با این اقدامات دیگر کمبود دارو نداشتیم.

وی ضمن بیان اینکه ۶ هزار نفر در مراکز ما مستقر شدند و ۲ هزار نفر نیز برای طرح طبیب دوار ثبت نام کردند، توضیح داد: در این طرح نیرو‌های درمانی با کوله پشتی در مسیر حضور داشتند و به زائران خدمات درمانی ارائه می‌دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به اینکه با همکاری پلیس راهور سمپوزیوم حوادث ترافیکی را برگزار کردیم و حوادث ترافیکی در کشور عراق کاهشی بود، عنوان کرد: حدود ۲۰۰ دستگاه خودرو، آمبولانس و ... در این مراسم مورد استفاده قرار گرفت.

کولیوند با اشاره به اینکه امسال کشور عراق بسیار گرم بود، گفت: برای پیشگیری از گرمازدگی اقدامات خوبی صورت گرفت و با برنامه‌ریزی خوب و اقدامات به موقع حتی یک مورد تلفات جانی با گرمازدگی هم نداشتیم.

وی ضمن بیان اینکه ۷۰۰ پایگاه امداد و نجات در عراق ایجاد شد، ادامه داد: در برخی شهر‌های عراق نظیر کاظمین و سامرا بخشی از بیمارستان‌ها در اختیار ما قرار گرفت و ۴۰ مرکز پزشکی دیگر در مسیر نجف به کربلا و سایر شهر‌ها مستقر شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به اینکه در نقطه صفر مرزی پایگاه‌های یک، ۲ و ۳ را ایجاد کردیم و همچنین مجوز پرواز بالگرد‌های هلال احمر در آسمان عراق گرفته شد، افزود: در مجموع در این بازه زمانی توسط جمعیت هلال احمر ۴ میلیون و ۱۲۰هزار خدمت ارائه شد.

کولیوند با اشاره به اینکه ۴۸۶ مصدوم نیز به کشور منتقل و ۸۸۷ بیمار در بیمارستان‌های عراق جابه‌جا شدند، بیان کرد: تابه امروز هیچ بیماری واگیردار شایعی در این مراسم گزارش نشده است.

وی بیان کرد: در ایام ۲۸ صفر ۵ هزار داوطلب در ۴ محور در شهر مشهد به مدت ۷ روز درحال خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) بودند و همچنین در این ایام اقدامات خوبی برای اسکان زائران و کمک به افراد ناتوان صورت گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با روسیه قرارداد بستیم تا بزرگ‌ترین بالگردشان به مدت ۲ ماه به صورت رایگان در اختیار ما باشد. این بالگرد ۱۲۰ نفر ظرفیت دارد و می‌تواند تا ۴۰ تن بار حمل کند. اگر این بالگرد برای کشور ما مناسب باشد ۲۰۰ فروند از آن را طی ۲ سال خریداری می‌کنیم.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *