میراحمدی: کمبود شدید ناوگان حمل و نقل عمومی زمینی از نواقص ما در مراسم اربعین بود/ سازمان بازرسی دلایل عدم واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس را بررسی کند

11:54 - 21 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۵۶۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
میراحمدی: کمبود شدید ناوگان حمل و نقل عمومی زمینی از نواقص ما در مراسم اربعین بود/ سازمان بازرسی دلایل عدم واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس را بررسی کند
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) با بیان اینکه مراسم اربعین از نظر رضایتمندی زائران طی ۱۰ سال گذشته بی‌نظیر بود گفت: کمبود شدید ناوگان حمل و نقل عمومی زمینی از نواقص ما در مراسم اربعین ۱۴۰۳ بود.

خبرگزاری میزان - یکصد و بیست و هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی علیه‌السلام صبح امروز ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ با حضور سید مجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) و مسئولان ذیربط برگزار شد.

در حاشیه این جلسه میراحمدی در جمع خبرنگاران بیان کرد: این جلسه به دستور وزیر کشور برای بررسی نقاط قوت و ضعف مراسم اربعین ۱۴۰۳ برگزار شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: مراسم اربعین ۱۴۰۳ از نظر رضایتمندی زائران طی ۱۰ سال گذشته بی‌نظیر بود.

وی با تشکر از دولت و ملت عراق گفت: ملت ایران و زائران و موکب‌داران نیز نهایت همکاری را در این مراسم انجام دادند.

میراحمدی گفت: بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر ایرانی سفر خود را قبل از اربعین شروع و به پایان رساندند. ۳ میلیون و ۴۰۲هزار و ۷۱۴ زائر ایرانی و ۴۳۲ هزار و ۵۴۲ زائر غیر ایرانی از ایران داشتیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) ادامه داد: حتی یک نفر به دلیل گرما فوت نکردند و این شبیه معجزه است، در حالیکه حج امسال با اعلام وزارت بهداشت عربستان ۱۲۵۳ فوتی داست که اغلب به دلیل گرمازدگی بود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: تامین آب و یخ به خوبی انجام و نیازمندی‌های زائران به موقع برطرف شد. میزان مصرف آب زائران بیش از ۱۳۰ میلیون آب انفرادی بود و هزاران خودروی سنگین و سردخانه و کارخانه تولید یخ در این موفقیت شریک بودند.

وی گفت: بیش از ۱۵۰ هزار مربع سایه‌بان با همکاری دولت عراق ایجاد شد و دولت عراق در توسعه زیرساخت‌ها و گسترش حمل و نقل به نحو شایسته عمل کرد و تقریبا مستغنی بود.

میراحمدی افزود: انظباط مالی، تأمین ارز، بلیط و حمل و نقل و ... به خوبی انجام شد. البته در برخی موراد تخلفات مختصری وجود داشت که به موقع برخورد شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) با بیان اینکه اکثریت زائران خود را بیمه کرده بودند اظهار کرد: در بحث اسکان و تغدیه بیش‌از ۸۰ میلیون پرس غذا و ۱۸ میلیون اسکان داشتیم. از بین ۱۰۱ فوتی ۱۸ نفر بیمه نبودند.

وی گفت: کمبود شدید ناوگان حمل و نقل عمومی زمینی از نواقص ما در مراسم اربعین ۱۴۰۳ بود، اتوبوس‌های زیادی در گمرک مانده و خاک خورده بود.

وی اظهارداشت: درباره ترک فعل‌های احتمالی و اجرای مصوبه دولت در واردات ۲ هزار دستگاه، درخواست ما این است که بازرسی کل کشور ورود کند، مصوبه هیئت دولت بعد از گذشت یکسال نه تنها اجرا نشد بلکه بخش خصوصی که به اعتبار این مصوبه سرمایه گذاری کرده و به کمک وزارت راه آمده تا مشکل و حمل و نقل مردم را حل کند نیز دچار مشکل و خسارت چند میلیاردی شده است.

وی گفت: باید دستگاه نظارتی رسیدگی کند و هر کسی کوتاهی کرده پاسخگو باشد. البته این مسئله ستاد مرکزی اربعین نیست، اما چون مصوبه هیات دولت این بوده که ۲ هزار دستگاه وارد و به حمل و نقل زائران اربعین کمک کند ما ورود داشتیم. امروز مصوب شد دستگاه‌های نظارتی در این باره ورود کنند و اگر ترک فعلی بود اقدام لازم صورت بگیرد.

میراحمدی گفت: مشکلات اتباع غیر ایرانی بسیار کمتر از سال قبل بود، اما به دلیل اینکه ورود اتباع افغانستانی دیرهنگام بود برخی خدمات به این زائران به پایان رسیده بود و امیدواریم سال آینده این مشکلات کمتر شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *