نژادپرستی ساختاری در سوئیس؛ مدارس کانون تبعیض

14:09 - 17 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۸۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نژادپرستی ساختاری در سوئیس؛ مدارس کانون تبعیض
سوئیس یکی از کشور‌های اروپایی است که طی دهه‌های گذشته همواره خود را به‌عنوان حقوق بشر و برابری معرفی کرده، اما گزارش‌ها خلاف این موضوع را ثابت می‌کنند.

خبرگزاری میزان - نتایج یک نظرسنجی که به‌تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد از هر ۶ نفری که در سوئیس زندگی می‌کنند، یک نفر طی ۵ سال گذشته قربانی تبعیض نژادی بوده است.

براساس نتایج به‌دست آمده از این نظرسنجی، جوانان و افراد دارای پیشینه مهاجرتی به‌طور ویژه تحت‌تاثیر این تبعیض قرار داشته‌اند.

حدود ۱۷ درصد از پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی که جمعیتی معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان این کشور را تشکیل می‌دهند، به‌طور آشکار گفته‌اند که بار‌ها برخورد‌های تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه را تجربه کرده‌اند.

مرکز مبارزه با نژادپرستی در سوئیس نیز اعلام کرد که نژادپرستی و تبعیض‌نژادی برای شمار فزاینده‌ای از مردم این کشور به یک واقعیت تبدیل شده است. 

تبعیض در بازار کار و محیط‌های آموزشی

در بیانیه مرکز مبارزه با نژادپرستی در سوئیس آمده که براساس نتایج نظرسنجی، بیشتر قربانیان تبعیض و نژادپرستی در سوئیس افراد بین ۱۵ تا ۳۹ ساله هستند. 

حدود ۶۹ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند که در زندگی کاری روزمره خود یا هنگام جست‌وجوی کار، تبعیض نژادی را تجربه کرده‌اند؛ این موارد شامل تبعیض غیرموجه در روند بررسی درخواست‌ها، توهین و زورگویی یا تبعیض در زمینه پرداخت دستمزد است.

همچنین حدود ۳۰ درصد افراد از حوزه عمومی و ۲۷ درصد نیز از محیط‌های آموزشی به‌عنوان کانون اعمال تبعیض یاد کرده‌اند.

همچنین براساس این نظرسنجی لازم است که نظارت بیشتری بر موارد تبعیض و نژادپرستی ساختاری در بازار کار یا در محیط‌های آموزشی اعمال شود.

نگاه عمیق‌تر به تبعیض در مدارس سوئیس 

پایگاه سوئیس‌اینفو گزارش کرد که حوادث نژادپرستانه در سوئیس طی سال گذشته بیش از هر زمان دیگری گزارش شد؛ برای نخستین‌بار، بیشتر گزارش‌ها مربوط به حوادث در محل کار نبودند، بلکه مربوط به حوادث در مدارس بودند. 

این پایگاه گزارش کرد، یک دانش‌آموز ۱۱ ساله بار‌ها در گفت‌وگوی کلاسی مورد توهین قرار گرفته و با صفات نژادپرستانه نامگذاری شد. 

نژادپرستی ساختاری در سوئیس؛ مدارس کانون تبعیض

این تنها بخشی از نمونه‌هایی است که در تازه‌ترین گزارش نژادپرستی که از سوی کمیسیون فدرال علیه نژادپرستی با همکاری سازمان حقوق بشر و شبکه مشاوره نژادپرستی تهیه شده، ذکر شده است.

براساس این گزارش، در سال گذشته ۸۷۶ مورد نژادپرستی (در مدارس سوئیس) گزارش شده است؛ این نرخ در مقایسه با سال قبل از آن ۲۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سوئیس‌اینفو نوشت: در بخش آموزش، تعداد گزارش‌ها سال به سال در حال افزایش است.

آلما ویکن، مدیر کمیسیون فدرال مبارزه با نژادپرستی، می‌گوید، با این حال، نمی‌توان از این آمار‌ها نتیجه گرفت که امروزه در مقایسه با گذشته نژادپرستی در مدارس بیشتر است؛ او گفت که ارقام نشان نمی‌دهند که بیشترین نژادپرستی در کجا اتفاق می‌افتد، بلکه نشان می‌دهد که بیشترین حوادث در کدام مناطق گزارش می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *