تکرار نسل‌کشی غزه در کرانه باختری؛ رژیم صهیونیستی جنایت‌‌های نظام‌مند خود را ادامه می‌دهد

12:02 - 08 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۶۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تکرار نسل‌کشی غزه در کرانه باختری؛ رژیم صهیونیستی جنایت‌‌های نظام‌مند خود را ادامه می‌دهد
حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کرانه باختری نشان می‌دهد که این رژیم جنایت‌های نظام‌مندی را که در غزه به کار برده، در کرانه باختری نیز گسترش می‌دهد.

خبرگزاری میزان - عملیات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری اشغالی بخشی از تجاوز گسترده و خطرناکی است که چندین دهه است علیه مردم فلسطین صورت می‌گیرد.

 خشونت کنونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری همچنین شامل خشونت گروه‌های شهرک‌نشین مسلح و گسترش نسل‌کشی مداومی است که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در نوار غزه رخ داده است.

تشدید خشونت و کشتار در کرانه باختری

طی چند ماه گذشته، نهاد‌های بشردوستانه مستقر در کرانه باختری شاهد افزایش تعداد و شدت کشتار‌ها و جنایات یورش و ویرانی ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان بوده‌اند؛ رژیم صهیونیستی به حملات شهرک‌نشینان خود و جنایات خشونت‌آمیز علیه فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری از جمله قتل، تهدید و تخریب اموال خصوصی و غیرمنقول و همچنین تخریب مجوز می‌دهد و از آن‌ها حمایت می‌کند.

با اعلام اخیر ارتش رژیم صهیونیستی درباره آغاز عملیات نظامی گسترده موسوم به «کمپ‌های تابستانی» که شمال کرانه باختری را هدف قرار می‌دهد، این حملات شکل فزاینده‌ و شدید به خود گرفته است.

نیمه‌شب سه‌شنبه و اوایل روز چهارشنبه گذشته، نظامیان صهیونیست از چند محور به شهر‌ها و اردوگاه‌های جنین، طوباس و طولکرم یورش بردند و آن‌ها را در محاصره شدیدی قرار دادند.

این نظامیان به‌ وسیله تعداد زیادی خودرو و بولدوزر پشتیبانی می‌شدند و همچنین تحت پوشش بالگرد‌ها و پهپاد‌ها قرار داشتند.

محاصره بیمارستان‌ها در کرانه باختری

تعداد زیادی از نظامیان اشغالگر صهیونیست به جنین یورش بردند و از پاسگاه نظامی الجلمه عبور کردند؛ آن‌ها بیمارستان دولتی جنین و یک بیمارستان دیگر را محاصره کردند و باعث درگیری‌های شدیدی شدند که منجر به شهادت چند نفر شد.

به گزارش ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه (یورو-مد مانیتور) حدود ۴۷ حمله از سوی رژیم صهیونیستی از اکتبر ۲۰۲۳ انجام شده که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از فلسطینیان در کرانه باختری شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از ورود به کرانه باختری، شروع به محاصره بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و مراکز پزشکی و اورژانس کرد و سیاست هولناک و سیستماتیک خود را در نقض و کنترل موسسات بهداشتی که در نوار غزه به کار گرفته بود، تکرار کرد.

تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله به بیمارستان‌ها

وسام بکر، رئیس بیمارستان دولتی جنین، گفت که از دفتر ارتباط فلسطین اطلاعیه‌ای در مورد قصد ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به بیمارستانی که اکنون در محاصره قرار دارد، دریافت کرده است.

تحت حملات سنگین پهپادها، نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی از محور غربی طولکرم هجوم بردند، در محله‌های آن نفوذ کردند و تیم‌های پیاده نظام و تک‌تیرانداز را در مزارع و جنگل‌هایی که اردوگاه را احاطه کرده بودند مستقر کردند.

در اردوگاه نور شمس، یک پهپاد صهیونیست محله المنشیه را بمباران کرد که در پی آن تعدادی فلسطینی مجروح شدند؛ همزمان با محاصره بیمارستان‌ها، نظامیان صهیونیست آمبولانس‌ها را متوقف کردند و یکی از آن‌ها را درست در مقابل بیمارستان دولتی جنین پیش از تفتیش آن توقیف کردند.

تخریب گسترده اموال و زیرساخت‌ها در کرانه باختری

نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در تمام مناطقی که حمله می‌کنند، اموال، زیرساخت‌ها و خیابان‌ها را ویران کردند؛ همزمان با هجوم به این مناطق، در اکثر شهر‌های کرانه باختری در میان تیراندازی که منجر به مجروح شدن تعداد زیادی از فلسطینی‌ها شد، عملیات‌های یورش و دستگیری صورت گرفت.

شهادت ۶۶۰ نفر در کرانه باختری از اکتبر گذشته

 از اکتبر گذشته، ۶۶۰ فلسطینی در کرانه باختری در نتیجه کشتار‌های نظام‌مند، گسترده و از پیش برنامه‌ریزی‌ شده ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

رژیم صهیونیستی در حال برنامه‌ریزی برای انجام جنایت آوارگی اجباری در کرانه باختری است، همان‌طور که علیه هزاران فلسطینی در نوار غزه انجام داده است.

 این امر به‌ویژه در اظهارات عمومی و تحریک‌های وزیران کابینه رژیم صهیونیستی، مانند وزیر خارجه این رژیم، مشهود است؛ او گفته که باید با کرانه باختری «همان‌طور که با زیرساخت‌های غزه، از جمله تخلیه موقت غزه برخورد می‌کنیم، رفتار شود».

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که بین ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۱۹ آگوست ۲۰۲۴ (۲۹ مرداد)، رژیم صهیونیستی هزار و ۴۱۶ ساختمان فلسطینی را در سراسر کرانه باختری از جمله در قدس شرقی تخریب، مصادره یا مجبور به تخریب کرده و بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ فلسطینی را آواره کرده است؛ از جمله هزار و ۴۰۰ کودک، که در مقایسه با مدت مشابه پیش از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، بیش از ۲ برابر شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *