گفت‌وگو|

روز ملی مبارزه با تروریسم؛ از نقض حقوق بشر تا حمایت غرب از گروه‌های تروریستی

9:00 - 08 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۶۰۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روز ملی مبارزه با تروریسم؛ از نقض حقوق بشر تا حمایت غرب از گروه‌های تروریستی
ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قربانیان تروریسم در جهان، همواره برای مبارزه با این پدیده شوم تلاش‌های فراوانی را در عرصه‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی انجام داده است.

خبرگزاری میزان - روز ۸ شهریور، که روز ملی مبارزه با تروریسم نام دارد، مصادف با اقدام تروریستی علیه مقام‌های ارشد کشور در سال ۱۳۶۰ است.

این حادثه تروریستی به شهادت شهید محمدعلی رجایی، رئیس‌جمهور وقت و محمدجواد باهنر، نخست‌وزیر وقت و چند نفر از همراهان آن‌ها منجر شد. 

این اقدام تروریستی که به‌دست عوامل ضد انقلاب وابسته به گروه‌های جاسوسی و اطلاعاتی غرب و با هدف مقابله با اراده انقلابی ملت ایران انجام شد، در میان سایر عملیات‌های تروریستی به دلیل شهادت نفر‌های نخست و دوم دستگاه اجرایی کشور کاملا بی‌سابقه به‌شمار می‌آید.

 

روز ملی مبارزه با تروریسم؛ از نقض حقوق بشر تا حمایت غرب از گروه‌های تروریستی

 

ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قربانیان تروریسم در اشکال مختلف، در سال‌های اخیر تلاش‌های خود را برای مبارزه با این پدیده مرگ‌بار به‌همراه رسیدگی به نیاز‌های قربانیان و بازماندگان تروریسم پیش برده است. 

حوادث و اقدام‌های تروریستی علیه ایران در طول تاریخ ۴۶ ساله انقلاب بار‌ها تکرار شده، اما برای حامیان این اقدام‌ها نتیجه‌ای درپی نداشته است؛ جنایت‌های تروریستی گروهک منافقین باعث رقم خوردن جامعه بزرگی از قربانیان و بازماندگان تروریسم در کشورمان شد. 

آمریکایی‌ها به‌مدت ۲ دهه گروهک تروریستی منافقین را زیر چتر حمایت مالی، سیاسی و تبلیغی خود قرار دادند و از جنایت‌های تروریستی آن بر ضد مردم ایران حمایت کردند. 

شهدای محراب، شهدای ۷ تیر و ۸ شهریور، شهیدانی چون لاجوردی، قرنی و صیاد شیرازی، از جمله قربانیان تروریسم بودند که به‌دست منافقان به شهادت رسیدند. 

استکبار جهانی در برابر این فعالیت‌های تروریستی، نه‌تنها هیچ واکنشی از خود نشان نداد، بلکه از آن حمایت می‌کرد.

البته اقدام‌های تروریستی علیه مردم ایران محدود به گروهک منافقین نبوده و گروه‌های دیگر تحت حمایت استکبار جهانی نیز اقدام‌های تروریستی انجام داده‌اند.

یکی از تازه‌ترین اقدام‌های تروریستی در کشورمان مربوط به انفجار‌های تروریستی گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی بود. 

درپی این حادثه که در ۱۳ دی ۱۴۰۲ رخ داد، انفجارهایی در مسیر گلزار شهدای کرمان رخ داد؛ این جنایت تروریستی ده‌ها نفر از هموطنانمان را به شهادت رسانده و باعث مجروح شدن شمار زیادی شد. 

همچنین براساس آمار‌های منتشرشده بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم ایران قربانی تروریسم شده‌اند؛ شمار زیادی از این شهدا مربوط به عملیات‌های تروریستی گروهک منافقین نیز هستند. 

به‌گفته رهبر معظم انقلاب، آمریکا در چند دهه اخیر سیاهه بلندبالایی از رفتار‌های تروریستی و نیز پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از تروریست‌های سازمان‌یافته در کشور‌های منطقه پدید آورده است. 

خبرگزاری میزان به‌مناسبت روز ملی مبارزه با تروریسم با ۲ نفر از قربانیان عملیات‌های تروریستی گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید.

تروریست‌ها تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند

محمود سرحدی، پدر شهید حسین و برادر شهید حمید سرحدی، شهدای حادثه تروریستی شعبانیه مسجد جامع زاهدان در ۲۴ تیر سال ۱۳۸۹ در گفت‌وگو با میزان می‌گوید: شهدای این حادثه به‌عنوان شهدای شعبانیه توصیف می‌شوند و بمب‌گذاری تروریستی در شب میلاد حضرت ابوالفضل (ع) رخ داد. 

طی این حادثه تروریستی، ۲ بمب‌گذاری در روز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار رخ داد؛ طی این ۲ انفجار ۲۷ نفر به شهادت رسیده و حدود ۱۷۰ نفر زخمی شدند. 

سرحدی، می‌گوید: دشمن می‌خواست با این حمله تروریستی شادی ایام شعبانیه را به کام مردم تلخ کند. 

وی در بخشی دیگر درمورد رابطه تروریسم و کشور‌های غربی، گفت که تروریست‌ها عوامل اجیرشده تحت حمایت و فرماندهی استکبار جهانی و سرویس‌های جاسوسی آمریکا و موساد رژیم صهیونیستی هستند؛ آمریکا و اسرائیل پناهگاه این تروریست‌ها هستند.

سرحدی با تاکید بر اینکه اگرچه تروریست‌ها و حامیان آن‌ها عزیزان ما را به شهادت رسانده و آن‌ها را از ما گرفتند، اما به لطف خدا به هدف خود نرسیده‌اند، عنوان کرد: هم نظام ما پویاتر و قدرتمندتر شده، و هم خون شهدا اثر‌های خود را نشان داده است.

روز ملی مبارزه با تروریسم؛ از نقض حقوق بشر تا حمایت غرب از گروه‌های تروریستی

 

سرحدی در ادامه با اشاره به ادعا‌های کشور‌های غربی، بیان کرد: ادعا‌های غربی‌ها درباره حمایت از حقوق بشر و همچنین مبارزه با تروریسم ادعا‌هایی مضحک بوده و واقعی نیست.

وی تاکید کرد: این ادعا‌ها واقعی نبوده و بشر برای این کشور‌ها مهم نیست؛ کودکان شیرخواره، زن، پیرمرد، افراد بی‌گناه به چه جرمی جان خود را از دست می‌دهند؛ غربی‌ها با حمایت‌هایشان از تروریسم حقوق بشر را لکه‌دار کرده و به آن آسیب رسانده‌اند.

به‌گفته وی، این کشور‌ها حقوق بشری را می‌خواهند که از ظالم حمایت کند؛ از نظر آن‌ها بشر ظالمین، مستکبرین و جانیان هستند. 

سرحدی، گفت: افرادی که پایبند به اعتقاداتشان هستند، پایبند به اصول خودشان هستند بدون هیچ جرم و گناهی در حوادث تروریستی به شهادت رسیده و پرپر می‌شوند. 

غرب حق سخن گفتن از حقوق بشر را ندارد

شهید اسماعیل صفدری نیز یکی دیگر از قربانیان تروریسم است؛ وی در تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۶۱ در محله شهید نواب تهران به‌دست گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

در همین رابطه داریوش صفدری، فرزند شهید اسماعیل صفدری در گفت‌وگو با میزان درمورد حمایت‌های غرب از گروهک‌های تروریستی، می‌گوید: غرب به‌طور کامل تروریسم را رشد و پرورش می‌دهد؛ تروریست‌ها از نظر مالی، تسلیحاتی و سیاسی از سوی غربی‌ها حمایت می‌شوند؛ غرب حتی خود خط‌مشی گروه‌های تروریستی را تعیین می‌کند. 

وی در واکنش به ادعا‌های غرب درباره دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، تاکید کرد: غرب که تروریسم را پرورش داده حق سخن گفتن از حقوق بشر را ندارد؛ کشور‌های غربی با این کار خود حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند.

صفدری با اشاره به جنایت‌های رژیم تروریست صهیونیستی، اظهار کرد: امروزه نمونه حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر را می‌توان در غزه دید؛ جایی که بیش از ۱۷ هزار کودک به شهادت رسیده‌‍اند و همه این وضعیت را دیده‌اند. 

فرزند شهید ترور در پایان ضمن اشاره به برگزاری جلسات دادگاه بررسی جنایت‌های گروهک منافقین، گفت: قدم نخست در زمینه تشکیل دادگاه علیه منافقین بسیار مفید بوده و سرعت و حمایت از آن باید روزبه‌روز بیشتر شود. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *