رئیس کل و دادستان دادگستری استان کرمان به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۹۰ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

13:55 - 07 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۵۵۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل و دادستان دادگستری استان کرمان به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۹۰ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب کرمان در راستای رسیدگی به درخواست‌های مردمی به همراه جمعی از مقامات قضایی استان به مشکلات ۹۰ نفر از شهروندان کرمانی رسیدگی کردند.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، با جمعی از شهروندان استان در محل حوزه ریاست دادگستری دیدار داشت و مشکلات آنان را مورد رسیدگی قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان هدف از برگزاری ملاقات‌های مردمی را رسیدگی به مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مراجعین دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه برگزاری این ملاقات‌ها بیان کرد: مسئولان قضایی استان تمام وقت خود را به شنیدن مشکلات مراجعین اختصاص داده و دستورات مقتضی برای حل مشکلات آنان صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه ملاقات عمومی مسئولان قضایی با مردم، در تحقق سند تحول قوه قضاییه تاثیرگذار است، اظهار کرد: ملاقات‌های چهره به چهره مردم مسئولان قضایی با مراجعین در راستای تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندان برگزار می‌شود.

گفتنی است رئیس کل دادگستری استان کرمان در روز جاری به مشکلات‌های حقوقی و قضایی ۶۰ نفر از مراجعین رسیدگی کردند و درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری، تخفیف در مجازات، تسریع در اجرای احکام صادره و درخواست مرخصی، عفو و آزادی مشروط و پابند الکترونیکی برای زندانیان اهم درخواست‌های مطرح شده از سوی مراجعان در ملاقات با رئیس کل و مسئولان قضایی دادگستری استان کرمان بود که در رابطه با آن گفتگو شد و قاضی القضات استان کرمان ضمن شنیدن دغدغه‌های شهروندان و مسائل آنان، دستور رسیدگی به مشکلات آنان را صادر کرد.

دادستان کرمان در ادامه سلسله ملاقات‌ها و ارتباط مستقیم با مردم در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، به همراه معاونین دادستانی به درخواست ٣٠ نفر از متقاضیان رسیدگی و دستورات قانونی لازم را صادر کردند.

مهدی بخشی صیانت از حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع، حفظ کرامت انسانی و نظارت‌های لازم و شایسته به امور قضایی را ضروری دانست و بیان کرد: شنیدن مسائل و درخواست‌های مردمی، پاسخ‌های موثر و تشریح لازم در خصوص روند رسیدگی برای تنویر اذهان مراجعه‌کنندگان در راستای اجرای برنامه‌های عملیاتی سند تحول و تعالی قضایی و عمل به سیاست ارتباط بدون واسطه مسئولین با مردم حائز اهمیت و مورد توجه است.

عموم مردم می‌توانند جهت اخذ نوبت از طریق ارسال پیام در پیام رسان‌های ایتا، سروش و یا روبیکا به شماره ٠٩٩٣٠۶۵٣۵۴٣ و یا با ارائه کارت شناسایی از طریق مراجعه حضوری به دفتر دادستان اقدام کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: ملاقات مردمی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *