رئیس کل دادگستری استان کرمان: ۱۵ قاضی کرمانی رتبه عالی قضایی را به خود اختصاص دادند/نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضایی در کرمان افزایش یافت

14:27 - 08 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۷۰۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان: ۱۵ قاضی کرمانی رتبه عالی قضایی را به خود اختصاص دادند/نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضایی در کرمان افزایش یافت
رئیس کل دادگستری استان کرمان، شمار قضات این استان را ۴۰۹ نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۲۸۹ نفر (معادل ۷۰ درصد) در ارزیابی‌های انجام شده، در سطح کشوری و استانی مورد تجلیل قرار گرفته اند که آمار قابل توجهی است.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام و‌المسلمین ابراهیم حمیدی در آیین تجلیل از قضات برجسته و شاخص استان کرمان و قاضی و و کارمندان نمونه سال ۱۴۰۲ افزود: در ارزیابی‌های انجام شده در ستاد قوه قضاییه و دادسرای انتظامی قضات ۱۵ نفر از قضات استان در رتبه عالی، ۶۲ نفر در رتبه خیلی خوب و ۲۱۲ نفر در رتبه خوب برگزیده شده اند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که ۵۲ قاضی زن نیز در استان کرمان‌فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: انتخاب ۱۵ نفر از قضات استان کرمان در رتبه عالی از سوی قوه قضاییه برای نخستین بار انجام شده است که این امر کیفیت کار را نشان می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: در سال گذشته ۵۵ درصد قضات استان کرمان در سطوح ملی و استانی تشویق شده اند و این میزان در سال جاری به ۷۰ درصد افزایش یافته است و امیدواریم اقدامات انجام شده، موجب جلب رضایت بیشتر مردم از دستگاه قضایی شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز دو گروه از همکاران را مورد تجلیل قرار می‌دهیم که گروه اول قضات و کارکنان نمونه‌ای هستند که هر ساله در هفته قوه قضاییه براساس شاخص‌های قوه قضاییه انتخاب می‌شوند و به دنبال فرصتی برای تجلیل از خدمات ارزشمند این عزیزان در استان بوده ایم که امروز این مهم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بخش دیگر این نشست تجلیل از تعداد زیادی از قضات استان کرمان است که براساس کارنامه‌های قضایی که برای قضات در دادسرای انتظامی تدوین شده است، به عنوان قضات برتر در استان انتخاب شده اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که کارنامه قضایی هرساله برای تمامی قضات تشکیل می‌شود، عنوان کرد: قضاتی که امروز به عنوان قضات برجسته استان کرمان مورد تقدیر قرار می‌گیرند، نسبت به سال گذشته رشد داشته است و این امر نشان دهنده این است که قضات دارای برجستگی‌های علمی و تجربی در استان کرمان حضور دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، ضمن بیان این مطلب که رتبه بندی قضات در ستاد قوه قضاییه و دادسرای انتظامی قضات انجام و این رتبه‌ها حاصل شده است، تاکید کرد: این امر نشان دهنده رشد دقت، توسعه دانش علمی قضات و افزایش تجربه قضات و نیز حاصل تلاش‌های انجام شده در راستای برگزاری نشست‌های تخصصی قضایی، اقدامات پژوهشی و نشست‌های نقد رای است؛ و وی یادآور شد: با تلاش قضات و کارکنان دادگستری متوسط نرخ رسیدگی در پرونده‌های قضایی در دادگستری استان کرمان از ۹۸ درصد به ۹۹ درصد افزایش یافته است.

محمدباقر اسلامی در آیین تجلیل از قضات برجسته و شاخص استان کرمان و قاضی و کارکنان نمونه سال ۱۴۰۲ افزود: گروه نخستی که امروز مورد تشویق قرار می‌گیرند، قضات و کارکنان نمونه کشوری هستند که به رسم هر ساله در هفته قوه قضاییه انتخاب می‌شوند.

وی اظهار کرد: گروه دوم که امروز مورد تشویق قرار می‌گیرند قضاتی هستند که در ارزشیابی‌های سالانه حائز رتبه شده اند.در سال جاری شش نفر به عنوان قاضی نمونه براساس فاکتور‌های موردنظر انتخاب و به تهران معرفی شده اند و از سوی قوه قضاییه مورد ارزشیابی و انتخاب قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: به منظور انتخاب کارمندان نمونه نیز به ازای هر ۴۰۰ کارمند یک کارمند به عنوان نمونه انتخاب می‌شوند و طبق سهمیه امسال چهار کارمند نمونه به استان کرمان اختصاص داشته است.

وی خوشنامی و تکریم ارباب رجوع و بنیه علمی از فاکتور‌های مهم انتخاب قاضی دانست و بیان کرد: برگزاری نشست‌های قصایی، نقد رای و. در راستای ارتقای کیفیت رسیدگی‌ها و توسعه قضایی استان انجام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در آیین تجلیل از قضات برجسته و شاخص استان کرمان و قاضی و و کارمندان نمونه سال ۱۴۰۲ افزود: جای تقدیر دارد که ۱۵ قاضی استان کرمان در رتبه عالی، ۶۲ نفر در رتبه خیلی خوب و ۲۱۲ نفر در رتبه خوب برگزیده شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: قضاوت و داوری در استان کرمان در جایگاهی است که نمونه برتری آن را می‌توان در انتخاب ۷۰ درصد قضات استان در رتبه‌های برتر کشوری و استانی مشاهده کرد.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که در بین ادیان، دین اسلام در مباحث قضایی دستی پر دارد، تاکید کرد: اسلام در حوزه قضاوت به اندازه کافی حرف‌های برتر دارد که می‌تواند آن‌ها را در سطح جهانی مطرح کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در نگاه دین اسلام، کرسی قضاوت در منظر و دیدگاه خداوند است و خداوند به صورت لحظه به لحظه اقدامات این حوزه را نظاره می‌کند، تاکید کرد: دین اسلام، قضاوت را نوعی عبادت قلمداد می‌کند و قضاوت به عنوان یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین کار‌ها تلقی می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *