کارزار هدفمند سرکوب مسلمانان و مراکز اسلامی در آلمان

12:21 - 05 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۱۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کارزار هدفمند سرکوب مسلمانان و مراکز اسلامی در آلمان
دولت آلمان که همواره در جهت حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی عمل کرده، اکنون نیز به تشدید روند اسلام‌ستیزی روی آورده است.

خبرگزاری میزان - دولت آلمان طی سال‌های گذشته، و به‌ویژه از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، اسلام‌ستیزی را در اولویت خود قرار داده است. 

از جمله این اقدام‌های اسلام‌ستیزانه می‌توان به یورش پلیس آلمان به مراکز اسلامی و همچنین سرکوب حامیان فلسطین و منتقدان به جنگ رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

سرکوب آزادی مذهبی در آلمان علیه مسلمانان

آلمان به‌تازگی با تسلیم شدن در برابر فشار لابی صهیونیستی، در یکی از تازه‌ترین اقدام‌های اسلام‌ستیزانه خود، فعالیت قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین مرکز مسلمانان و سازمان‌های وابسته به آن را در این کشور ممنوع کرده است. 

پلیس آلمان در مرداد ۱۴۰۲ به ۵۳ ملک مرتبط با مرکز اسلامی هامبورگ (IZH) در سراسر این کشور به‌طور غیرمجاز یورش برد. 

مرکز اسلامی هامبورگ از مسجد امام علی، یک مرکز مذهبی محبوب واقع در منطقه شمالی آلمان، فعالیت می‌کرد. 

اقدام اسلام‌ستیزانه دولت آلمان در قبال مراکز اسلامی باعث شده که حتی برخی سیاست‌مداران آلمانی به این موضوع واکنش نشان داده و از آن انتقاد کنند. 

اعضای حزب برابری سوسیالیست آلمان این اقدام‌های اسلام‌ستیرانه را محکوم و مصداق بارز اقدام علیه آزادی مذهبی در این کشور عنوان کردند. 

پایگاه وورلد سوسیالیت وب‌سایت، گزارش کرد که کارشناسان می‌گویند اقدام‌های دولت آلمان علیه مراکز اسلامی به‌طور مستقیم با کمپین حامیان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه که دولت آلمان همراه با شرکای خود در ناتو و این رژیم انجام می‌دهد، مرتبط هستند.

مخالفان جنگ رژیم صهیونیستی طی یک جنگ علنی در جبهه داخلی ارعاب می‌شوند و این موضوع مسلمانان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. 

کارزار هدفمند سرکوب مسلمانان و مراکز اسلامی در آلمان

این پایگاه همچنین گفت که حمله دولتی به مراکز مذهبی در آلمان یک زنگ خطر بوده و باید به‌شدت مورد توجه قرار گیرد. 

پس از این که مخالفان نسل‌کشی مورد حمایت آلمان در غزه برای ماه‌ها مورد بدرفتاری و پیگرد پلیس قرار گرفتند، این رویکرد پلیس و دولت آلمان اکنون به کل جامعه مسلمانان تعمیم داده‌شده است؛ هدف از این کار ایجاد شرایطی برای تشدید سیاست جنگی آلمان در قبال مسلمانان است.

کارشناسان می‌گویند که هدف دولت آلمان با تشدید این سیاست در حمایت جنگ، مشارکت در آنچه تقسیم امپریالیستی خاورمیانه خوانده می‌شود، است. 

در همان روزی که دولت آلمان فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ را ممنوع کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک سخنرانی فاشیستی در کنگره آمریکا ایراد کرد؛ او در این سخنرانی پیشرفت نسل‌کشی در نوار غزه را برای اعضای گردهمایی تشریح کرد. 

نتانیاهو همچنین چندین هزار تظاهرکننده را که علیه او در شهر تظاهرات کردند، متهم کرد که از محور مقاومت پول گرفته‌اند. 

سرکوب حامیان مردم غزه

پلیس آلمان طی ماه‌های گذشته به دلیل برخورد خشونت‌آمیز با معترضان به جنگ رژیم صهیونیستی بار‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است. 

برای سال‌ها، اما به‌ویژه از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، تظاهرات حامیان فلسطین در آلمان با ممنوعیت، خشونت پلیس و بازداشت‌های گسترده مواجه شده است.

وکلا در حال حاضر بر روی ۸۰ پرونده مرتبط با بازداشت معترضان به جنگ رژیم صهیونیستی از اکتبر کار می‌کنند که بخش کوچکی از هزاران نفری است که تحت تاثیر خشونت پلیس آلمان قرار گرفته‌اند.

یک فعال حقوقی در این مورد گفت: واکنش دولت آلمان به این تظاهرات بی‌سابقه بوده است؛ دولت (آلمان) از هر ابزار سرکوبی که در زرادخانه خود دارد استفاده می‌کند تا صدای حامیان فلسطین و مخالفت علیه همدستی آلمان در نسل‌کشی را تا حد امکان خاموش کند.

کارزار هدفمند سرکوب مسلمانان و مراکز اسلامی در آلمان

در همین حال، عفو بین‌الملل نیز از پلیس آلمان به دلیل استفاده بیش از حد از زور علیه معترضان در جریان تظاهرات حمایت از فلسطین به‌شدت انتقاد کرده است.

این گروه حقوق بشری گفت: ما از فیلم‌ها و گزارش‌های استفاده بیش از حد از زور از سوی پلیس علیه معترضان در تظاهرات همبستگی با فلسطین در برلین نگران هستیم.

این نهاد بین‌المللی همچنین خواستار آغاز تحقیقات درباره افسران پلیس دخیل در خشونت‌ها شد. 

افزایش اسلام‌ستیزی در آلمان

آمار‌ها و بررسی‌های تازه نشان‌دهنده رشد مداوم اسلام‌ستیزی و جرایم نفرت‌محور علیه مسلمانان در آلمان است، موضوعی که از سوی کارشناسان با نگرانی مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش نشنال‌نیوز، براساس تازه‌ترین بررسی‌ها، جرایم نفرت‌محور علیه مسلمانان در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۶۶ درصد افزایش یافته است؛ نیمی از این جرایم اقدام‌های تحریک‌آمیزی مانند دعوت به خشونت علیه مسلمانان بودند.

کارزار هدفمند سرکوب مسلمانان و مراکز اسلامی در آلمان

این جرایم شامل آسیب به مساجد، تهدید، توهین‌های نفرت‌محور و انواع اقدام‌های تحریک‌آمیز بودند که به زخمی شدن دست‌کم ۲۱ نفر منجر شدند.

براساس آمار اداره پلیس جنایی فدرال آلمان، در سال ۲۰۲۴ بیش از ۴۰۰ اقدام نفرت‌محور ضد مسلمانان انجام شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *