پلیس آلمان و ابزار سرکوب علیه معترضان به جنگ غزه

11:44 - 29 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۰۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پلیس آلمان و ابزار سرکوب علیه معترضان به جنگ غزه
کارشناسان می‌گویند که افسران پلیس آلمان با وجود شواهد بسیار در مورد اعمال خشونت علیه معترضان به جنگ رژیم صهیونیستی، اما هرگز تحت پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرند.

خبرگزاری میزان - پلیس آلمان طی ماه‌های گذشته به دلیل برخورد خشونت‌آمیز با معترضان به جنگ رژیم صهیونیستی بار‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است. 

حال، در مجموعه‌ای تازه از رویداد‌های نگران‌کننده که نگرانی‌های جدی را در مورد حقوق بشر و آزادی بیان برانگیخته، رفتار پلیس آلمان در برلین مشاهده و ضبط شده است.

در این تصاویر دیده می‌شود که افسران پلیس آلمان با خشونت به معترضان حامی فلسطین در تظاهراتی که طی روز‌های گذشته برگزار شده بود، حمله و آن‌ها را بازداشت کرد. 

این حوادث شامل برخورد خشونت‌آمیز با یک کودک ۱۵ ساله، چند زن و دیگر معترضان بود.

ویدیو‌های منتشر شده در فضای مجازی صحنه‌های دلخراشی را به تصویر می‌کشد که در آن اقدام‌های افسران پلیس علیه معترضان شامل گرفتن گردن به حالت خفه کردن، ضرب‌وشتم و انداختن افراد به زمین بود.

این تصاویر محکومیت گسترده‌ای را در پی داشته و بحث‌هایی را در مورد رفتار افسران پلیس در آلمان با تظاهرکنندگان برانگیخته است.

تظاهرات حامیان فلسطین به‌طور معمول برای دفاع از حقوق و آزادی‌های فلسطینیان و جلب توجه به مسائل مختلف پیرامون جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه برگزار می‌شود.

شبکه قدس نیز در حساب کاربری خود برخی از تصاویر مربوط به خشونت پلیس آلمان را علیه حامیان فلسطین در تظاهرات روز شنبه، ۱۷ آگوست (۲۷ مرداد) منتشر کرده است. 

رویداد‌های اخیر برلین باعث تشدید گفتمان در مورد شیوه‌های پلیسی و حقوق بشر در آلمان شده است. گروه‌های فعال، سازمان‌های حقوق بشر و شخصیت‌های سیاسی خواستار تحقیقات کامل درباره اقدام‌های افسران پلیس در جریان تظاهرات حمایت از فلسطین شده‌اند.

پایگاه نیو عرب نیز نوشت: برای سال‌ها، اما به‌ویژه از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، تظاهرات حامیان فلسطین در آلمان با ممنوعیت، خشونت پلیس و بازداشت‌های گسترده مواجه شده است. 

وکلا در حال حاضر بر روی ۸۰ پرونده مرتبط با بازداشت معترضان به جنگ رژیم صهیونیستی از اکتبر کار می‌کنند که بخش کوچکی از هزاران نفری است که تحت تاثیر خشونت پلیس آلمان قرار گرفته‌اند.

یک فعال حقوقی در این مورد گفت: واکنش دولت آلمان به این تظاهرات بی‌سابقه بوده است؛ دولت (آلمان) از هر ابزار سرکوبی که در زرادخانه خود دارد استفاده می‌کند تا صدای حامیان فلسطین و مخالفت علیه همدستی آلمان در نسل‌کشی را تا حد امکان خاموش کند.

آلمان از قانون تجمع برای ممنوعیت یا ممانعت از برگزاری تظاهرات حامیان فلسطین، قانون کیفری برای جرم‌انگاری حضور در تظاهرات، قانون کار برای تسهیل اخراج تظاهرکنندگان از مشاغل و به ویژه قانون مهاجرت برای گسترش ترس در میان جوامع مهاجر استفاده می‌کند. 

پلیس آلمان و ابزار سرکوب علیه معترضان به جنگ غزه

 

مصونیت پلیس آلمان

یک صندوق قانونی در برلین در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) برای حمایت از کسانی که با خشونت و بازداشت خودسرانه روبرو هستند تاسیس شد.

موسس این صندوق گفت: خشونت پلیس در تظاهرات قانونی در حال افزایش است.

پیش از این نیز رسانه‌ها موارد متعددی از ضرب‌وشتم و بازداشت حتی کودکان تا ۷ ساله را از سوی افسران پلیس آلمان گزارش کرده بودند.

این در حالی است که تاکنون هیچ افسر پلیسی در آلمان به دلیل خشونت علیه معترضان صلح‌آمیز با اتهام و برخورد قانونی مواجه نشده است.

نژادپرستی و اسلام‌ستیزی در پلیس آلمان به‌طور گسترده ریشه دوانیده است. وزارت کشور آلمان در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) گزارش کرد که بیش از ۴۰۰ افسر پلیس به دلیل داشتن دیدگاه‌های راست افراطی تحت بازجویی قرار گرفتند؛ و در حالی که رسانه‌های جریان اصلی آلمان تا حد زیادی بر اعمال خشونت‌آمیز علیه معترضان متمرکز نمی‌شوند، پلیس همچنان آزاد است که بدون مجازات عمل کند.

رفتار پلیس آلمان همچنین انگیزه‌های سیاسی اجرا شده در راس دولت این کشور را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *