معاون قضایی دادگستری استان اردبیل: اجرای قانون حدنگار در حل و فصل اختلافات ملکی نقش تعیین کننده دارد

14:14 - 03 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۹۵۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون قضایی دادگستری استان اردبیل: اجرای قانون حدنگار در حل و فصل اختلافات ملکی نقش تعیین کننده دارد
معاون قضایی دادگستری استان اردبیل از اجرای قانون حدنگاری در ۵۰ درضد اراضی استان خبر داد و گفت: اجرای صحیح و جامع این قاونو موجب حل و فصل ریشه‌ای دعاوی در حوزه زمین و املاک می‌شود.

خبرگزاری میزان- در راستای اجرای برنامه تحول قوه قضاییه و بررسی وضعیت و رفع موانع حدنگاری اراضی کشاورزی و بافت مسکونی روستایی استان اردبیل، جلسه‌ای با حضور معاون قضایی رئیس کل و جانشین رئیس کل در شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان و جمعی از مدیران و مسئولان متولی در شهرستان خلخال برگزار شد.

خدادادی معاون قضایی رئیس کل دادکستری استان اردبیل در این جلسه با تشریح اهمیت قانون حدنگاری، اظهار کرد: قانون حدنگار باعث تثبیت مالکیت شده و ضمن کاهش اختلافات ملکی اراضی و به تبع آن کاهش میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم، موجب حل و فصل ریشه‌ای دعاوی می‌شود.

وی با ارائه گزارشی از میزان اجرای حدنگاری در شهرستان خلخال، گفت: سال گذشته میانگین حدنگاری در استان ۱۹ درصد بود که با اقدامات انجام گرفته شاهد جهش خوبی در این زمینه بودیم و این آمار به ۵۰ درصد در استان و ۳۶ درصد در شهرستان خلخال رسیده است.

خدادای اضافه کرد: علت اصلی عقب ماندگی در این شهرستان اختلافات پیش آمده بین شرکت‌های مشاور و مجری طرح با ادارات ذیربط بوده است که فی المجلس مشکل مذکور حل و فصل و روند پیشرفت در ماه‌های آتی شتاب و سرعت لازم را خواهد گرفت.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل از عموم مردم خواست تا برای تثبیت اسناد مالکیت اراضی زراعی، با دستگاه‌های متولی همکاری داشته باشند تا با تثبیت اراضی خود و اخذ سند تک برگی برای این اراضی و املاک از مزایای آن برخوردار شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *