معاون حقوق عامه دادسرای مرکز استان سیستان و بلوچستان: کودکان بازمانده از تحصیل یکی ازدغدغه‌های قوه قضاییه است

9:55 - 03 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۸۶۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون حقوق عامه دادسرای مرکز استان سیستان و بلوچستان: کودکان بازمانده از تحصیل یکی ازدغدغه‌های قوه قضاییه است
معاون حقوق عامه دادسرای مرکز استان سیستان و بلوچستان در نشست تخصصی کودکان بازمانده از تحصیل از برخورد قاطع دستگاه قضا با ترک فعل مدیران در این خبر داد.

خبرگزاری میزان- اولین نشست تخصصی کودکان بازمانده از تحصیل با حضور مسئولین قضایی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سیستان و بلوچستان درسالن شهید بهشتی دادگستری کل استان برگزار شد.

در این نشست معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادسرای عمومی انقلاب مرکز استان سیستان بلوچستان اظهار کرد: موضوع کودکان بازمانده و تارکین از تحصیل جز دغدغه‌ها و مطالبه‌گری‌های قوه قضاییه است و دفتر حمایت از زنان و کودکان نیز با همین هدف ایجاد شده است.

ابوالفضل احمدزاده با اشاره به اقدامات خوب و موثر دفتر حمایت از زنان و کودکان ادامه داد: سه موضوع طرح نماد، بازماندگان و تارکین تحصیل و احیای حقوق کودک و نوجوانان همواره در دستور کار دستگاه قضایی استان بوده و است.

وی با اشاره به کم کاری برخی دستگاه‌ها در این رابطه، بیان کرد: ماده ۶ حقوق کودک و نوجوان تکالیفی را بر عهده دستگاه‌ها و نهاد‌های زیربط نهاده و مشخص کرده که متاسفانه برخی از این وظایف با کم کاری و ناملایمتی برخی از دستگاه‌ها مغفول مانده است.

احمدزاده در ادامه گفت: مطابق قانون هر یک از مسئولان یا کارکنان نهاد‌های حکومتی یا دستگاه‌های اجرایی از انجام وظایف مقرر امتناع کند به انفصال از خدمات دولتی و عمومی درجه ۵ قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

معاون حقوق عامه دادسرای مرکز استان با اشاره به اهمیت موضوع، تصریح کرد: با توجه به رویکرد صیانتی مسئله و چالش‌های کودکان بازمانده از تحصیل با هر گونه ترک فعل توسط دستگاه‌های زیربط برابر قانون برخورد خواهد شد.

در ادامه محمدی مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش ضمن تقدیر و تشکر از دغدغه ارزشمند و توجه دستگاه قضا به ویژه دستگاه قضایی استان سیستان و بلوچستان به موضوع بازمانده و تارکین تحصیل گفت: نگاه مطالبه‌گر دستگاه قضا به موضوع فوق منجر به تغییر محسوس شاخص‌ها شده است.

محمدی با اشاره به اینکه عقب ماندگی در بعضی از شاخص‌ها استان ریشه تاریخی دارد، گفت: نگاه معاونت آموزش ابتدایی وزارت به موضوع بازماندگان و تارکین تحصیل به ویژه در استان سیستان و بلوچستان نگاهی کاملا حمایتی، تسهیلگری با هدف فراهم کردن شرایط بازگشت کودکان به مدارس است.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *