افزایش آگاهی‌های عمومی در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی ضرورت دارد

9:33 - 05 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۱۱۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
افزایش آگاهی‌های عمومی در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی ضرورت دارد
رئیس حوزه قضایی مهرستان با بیان اینکه افزایش آگاهی‌های عمومی و مشارکت مردم در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی ضرورت دارد، گفت: رسیدگی به پرونده‌های مربوط به تخلفات و تصرف اراضی ملی در اولویت قرار دارد.

خبرگزاری میزان-هادی نجاری رئیس حوزه قضایی شهرستان مهرستان گفت: افزایش آگاهی‌های عمومی و مشارکت مردم در صیانت و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی ضرورت دارد و تسریع در رسیدگی‌ به پرونده‌های مربوط به تخلفات و جرایم تخریب و تصرف اراضی ملی در اولویت بوده به طوری که تمامی پرونده‌های مربوطه منتهی به اجرای حکم و رفع تصرف شده است.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی ضمن اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در صورت دریافت گزارش با هرگونه تخریب، تصرف و تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی بدون هیچ‌گونه تسامح و گذشتی با متخلفان مطابق با قانون برخورد می‌کند.

نجاری با تأکید بر اهمیت نقش یگان‌های حفاظت مستقر در سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی اظهار کرد: مسئولین ذی‌ربط باید نسبت به تقویت این یگان‌ها اعم از نیروی انسانی و تجهیزات لازم جهت انجام وظایف محوله تلاش کنند.

وی با اشاره به ضرورت و توجه مردم به حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها گفت: با افراد متخلف در این مورد برخورد خواهد شد و براساس قوانین رفتار می‌شود لذا بایستی مردم به این نکته توجه داشته باشند که درصورت ساخت و ساز‌های غیر مجاز بدون مجوز دچار ضرر‌های مالی نشوند.

همچنین در ادامه، از تعدادی از مدیران، دهیاران و معتمدین شهرستان که در پیشگیری و صیانت از اراضی ملی اهتمام داشتند تقدیر و تشکر بعمل آمد.

انتهای پیام/


برچسب ها: رفع تصرف اراضی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *