اجرای طرح قاضی مدرسه در شهرستان مهرستان آغاز شد

10:05 - 26 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۹۳۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اجرای طرح قاضی مدرسه در شهرستان مهرستان آغاز شد
رئیس حوزه قضایی شهرستان مهرستان گفت: در راستای ارتقای دانش حقوقی جامعه هدف دانش آموزی طرح قاضی مدرسه در تعدادی از مدارس در قالب موضوعات تبیین رفتار مجرمانه در فضای مجازی، آشنایی با حقوق شهروندی و افزایش اطلاعات حقوقی و. دانش آموزان آغاز شد.

نجاری در گفت‌وگو با میزان، بیان کرد: با توجه به برنامه‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان و در راستای ارتقای دانش حقوقی جامعه هدف دانش آموزی طرح قاضی مدرسه در تعدادی از مدارس متوسطه پسرانه و دخترانه شهرستان در قالب موضوعات تبیین رفتار مجرمانه در فضای مجازی، آشنایی با حقوق شهروندی و افزایش اطلاعات حقوقی و. دانش آموزان آغاز شد.

رئیس حوزه قضایی شهرستان مهرستان، استفاده از ظرفیت‌های خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد برای رفع برخی از کمبود‌های اجرایی مدارس را در کنار اهتمام دستگاه‌های دولتی مهم بیان کرد و گفت: پیگیری و توسعه این موضوع از طریق مراجع ذیصلاح و اجرای مشترک طرح «قاضی مدرسه» در راستای ارتقای توانمندی‌های روانی، اجتماعی و حقوقی دانش‌آموزان است.

وی افزود: این طرح به دنبال آگاهی خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و شناخت حقوق اجتماعی است که امید است سلسله جلسات آموزشی و تخصصی طرح قاضی در مدرسه به اعتلای فرهنگ اجتماعی و کاهش بزه‌ها و انحراف‌های اجتماعی منتج شود.»

نجاری افزود، طرح قاضی مدرسه با بازخورد مناسبی از سوی اکثر مسئولان مدارس و دانش آموزان و اولیاء ان‌ها مواجه شده است و همچنین برای پوشش حداکثری این طرح در سال تحصیلی جاری تصمیم گرفته شد در سایر مدارس متوسطه شهرستان نیز طرح مزبور اجرا شود. 

انتهای پیام/ 


برچسب ها: طرح قاضی مدرسه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *