۲۵ نفر از محکومان جرایم غیرعمد در استان سیستان و بلوچستان آزاد شدند

13:59 - 06 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۸۰۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۵ نفر از محکومان جرایم غیرعمد در استان سیستان و بلوچستان آزاد شدند
۲۵ نفر از محکومین جرایم غیرعمد از ابتدای سالجاری تا کنون با کمک و مساعدت ستاد دیه سیستان و بلوچستان از زندان‌های سطح استان آزاد شده اند.

خبرگزاری میزان-پنجمین جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان با حضور مدیر نمایندگی در دفتر رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

در این جلسه که در دفتر رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امناء ستاد دیه استان برگرار شد مهدی میرامامی مدیر نمایندگی استان سیتان و بلوچستان از حضور هیئت امناء قدردانی و گزارشی از آمار و عملکرد شش ماه نخست سالجاری از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده توسط ستاد دیه استان در امر آزادسازی زندانیان ارائه و اظهار امیدواری کرد که با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در شش ماهه دوم انشاله افزایش بیشتری در امر آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد خواهیم داشت.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان افزود: تعداد زندانیان آزاد شده در شش ماهه نخست سال جاری جمعاً ۱۴ نفر بوده که ۱ نفر از این تعداد، زندانیان زن بوده است.

وی تصریح کرد: کل بدهکاری زندانیان مذکور مبلغ ۶۳ میلیارد تومان بوده است که با دعوت از شکات و رایزنی با آنها مبلغ ۲۲ میلیارد تومان اخذ گذشت کردند، جمع اعسار و آورده زندانیان نیز مبلغ ۳۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است که ستاد دیه مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات و مبلغ ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض جهت آزادی زندانیان مذکور پرداخت و از زندان آزاد کرده است.

میرامامی در ادامه گفت: در پنجمین جلسه هیئت امناء ستاد دیه استان که صبح امروز در محل دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین علی موحدی راد رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با حضور اعضای هیئت امنا برگزار شد زمینه آزادی ۱۱ زندانی جرایم غیرعمد با پرداخت مبلغی بیش از ۸ میلیارد ریال موافقت و زمینه آزادی این مددجویان و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با تشریح نوع محکومیت مددجویان جرایم غیرعمد آزاد شده در سیستان و بلوچستان افزود: از این تعداد ۴ مددجو مربوط به محکومان مالی و ۷ نفر محکوم به پرداخت مهریه و نفقه، بودند.

شایان ذکر است از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۲۵ نفر از محکومین جرایم غیرعمد با کمک و مساعدت ستاد دیه استان از زندان‌های سطح استان آزاد شده اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آزادی از زندان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *