غریب‎آبادی خواستار استرداد کلاهبرداران و مجرمان متواری از اسپانیا شد

8:21 - 03 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۸۶۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
غریب‎آبادی خواستار استرداد کلاهبرداران و مجرمان متواری از اسپانیا شد
معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در دیدار سفیر اسپانیا گفت که تعداد معدودی از کلاهبرداران و مجرمان به اسپانیا متواری شده‌اند و ما درخواست استرداد آن‌ها را داریم.

خبرگزاری میزان - آنتونیو سانچس بندیتو گاسپار، سفیر اسپانیا در ایران با کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

غریب‌آبادی در این دیدار، ضمن اعلام آمادگی برای تقویت تعاملات و گسترش روابط و همکاری‌های حقوقی - قضایی و حقوق بشری با اسپانیا، گفت: گفت‌وگوی‌های تخصصی حقوق بشری و تبادل تجربیات حقوقی قضایی میان هیئت‌ها و نظام‌های قضایی ۲ کشور، می‌تواند علاوه بر توسعه همه‌جانبه روابط، به اتباع ۲ کشور نیز کمک قابل توجهی کند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در این دیدار همچنین همکاری در حوزه استرداد مجرمین را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تعداد معدودی از کلاهبرداران و مجرمان به اسپانیا متواری شده‌اند و ما درخواست استرداد آن‌ها را داریم؛ اسپانیا نباید به یک پناهگاه امن برای مجرمان و کلاهبرداران تبدیل شود.

سفیر اسپانیا نیز در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد معاون رئیس قوه قضاییه برای تبادل تجربیات حقوقی و قضایی و حقوق بشری، اظهار کرد: مواضع و درخواست‌های ایران در حوزه استرداد مجرمین را به مادرید منعکس و پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *