سادات ابراهیمی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

میدری بنیانگذار پایگاه رفاه ایرانیان است

18:37 - 28 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۹۱۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
میدری بنیانگذار پایگاه رفاه ایرانیان است
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بنیانگذار پایگاه رفاه ایرانیان است، تاکید کرد که وی اقتصاددانی است که در مورد مسائل اجتماعی صاحب نظر و اهل تعامل است.

خبرگزاری میزان - سیدمحمد سادات ابراهیمی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، ۲۸ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: آقای میدری سال‌ها است در مورد ضرورت اجماع و توافق می‌نویسد و امروز رأی به وی موضوع وفاق ملی و اجماع کم سابقه خواهد بود. اینکه از بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر و بسیار از اقتصاددانان اصول گرا و اصلاح طلب، نیرو‌های عدالتخواه و چهره‌های برجسته سیاسی از طیف‌های مختلف از وی حمایت می‌کنند نشانه مهمی است.

وی ادامه داد: به شهادت بهترین متخصصان آقای میدری بهترین سکاندار برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و می‌تواند اولین وزیر کاری باشد که فهم نظری و تجربی عمیق از سیاست اجتماعی تفاوت ساز و عدالت گستر دارد. همچنین سلامتش میان مدیران عالی کم نظیر است و کارنامه اش گواهی دغدغه وی در جهت کاهش فقر و نابرابری و حمایت از بی پناهان، هزاران کارگران ساختمانی محروم از بیمه، هزاران دانش آموز بازمانده از تحصیل، کودکان فاقد شناسنامه است و ده‌ها میلیون ایرانی که درآمد پایه و حمایت رفاهی هدفمند دولت مبتنی بر پایگاه رفاه ایرانیان که او بنیان گذاشته است دریافت می‌کنند ارزش خدمات عمومی خوب را درک می‌کنند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای میدری مهم‌ترین پشتوانه فکری برای راهبرد، عدالتخواه و توافق گرای رئیس جمهور است که به توانمندسازی حاکمیت و جامعه توجه دارد.

ابراهیمی یادآور شد: هم اکنون سکانداران سیاست اجتماعی در ایران، اطلاعات و داده‌های مناسبی برای دسترسی به افراد آسیب پذیر در اختیار دارند که ماحصل فعالیت میدری است ضمن اینکه باید به این نکته توجه کنیم که باید برای سیاستگذاری کارآمد با استفاده از منابع محدود، سیاستگذار رفاهی باید توصیف دقیقی از کودکان بازمانده از تحصیل، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های کم درآمد و دسترسی به خدمات رفاهی داشته باشند.

وی افزود: یکی دیگر از دستاورد‌های بزرگ میدری ساخت زیرساخت‌های ظرفیت ساز در مورد فقر و نابرابری در ایران بوده است. ضمن اینکه شرایطی را فراهم کرده است که سیاستگذاران با دقت بالایی از طریق استفاده از گزارش‌های چند بعدی پیرامون تخصیص منابع در راستای فقرزدایی حرکت کنند تا جایی که آن‌ها امروز تصویر دقیقی از نقشه فقر در ایران و شناخت خوبی از ابزار‌های لازم در فقرزدایی دارند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم یادآور شد: توجه به قوانین مربوط به کنترل تعارض منافع از دیگر تلاش‌های مهم میدری بود که می‌تواند نقش مهمی در تغییر مسیر رشد ایران داشته باشد ضمن اینکه معتقد است تنظیم رابطه بین منافع خصوصی و دولتی از موانع مهمی است که توسعه ایران را محدود کرده است.

وی افزود: با توجه به سوابق میدری با اطمینان پیش بینی می‌کنیم حضور وی به موفقیت در سیاست رفاه محدود نشده و تاثیر جانبی جدی‌ای بر بخش‌های دیگر دولت خواهد گذاشت، همچنین وی پرچم دار عدالتخواهی در دولت چهاردهم خواهد بود که هم زمان بر کار اجرا و نظری تسلط دارد.

ابراهیمی اظهار کرد: ما در شرایط فعلی به یک استراتژیست و طراح رفاهی نیاز داریم ضمن اینکه میدری توانایی خوبی در برقراری ارتباط با بدنه کارشناسی حوزه رفاه دارد همچنین توانمندی وی در ائتلاف سازی حول مسائل سیاستی بوده است و پروژه‌های عظیم و پیچیده را بدون درگیری مرسوم سیاسی در کشور و تنش اجرا می‌کرد از سوی دیگر یک اقتصاددان، اقتصاد دانی است که در مورد مسائل اجتماعی صاحب نظر و اهل تعامل است.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *