وزارت اطلاعات در مقابل با سازمان‌های اطلاعاتی دنیا به خوبی عمل کرده است

9:52 - 28 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۷۵۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
وزارت اطلاعات در مقابل با سازمان‌های اطلاعاتی دنیا به خوبی عمل کرده است
نماینده مردم خنج و لار در مجلس گفت: از دیگر مسئولیت‌های سنگین این وزارتخانه، مسئولیت برون‌مرزی است، زیرا آمریکا و هم‌پیمانان آن‌ها در مصاف با جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها به ویژه در کشور عراق، سوریه، لبنان و یمن شکست خورده است که این نیز مربوط به کار دقیق اطلاعاتی بوده و وزارت اطلاعات در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

خبرگزاری میزان - علاءالدین بروجردی در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، ۲۸ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین خطیب هم در دولت شهید رئیسی حضور داشتند و الان هم به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس معرفی شده‌اند که از همین جا باید از رئیس جمهور به دلیل محقق کردن وعده انتخاباتی خود تشکر و قدردانی کرد، زیرا ایشان در طول دوران تبلیغات می‌گفتند که کابینه‌اش، کابینه وفاق ملی خواهد بود و ما امروز مصادیق آن را شاهد هستیم.

نماینده مردم خنج و لار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرایط امروز ما در منطقه بسیار حساس است، نقطه مقابل ما از بعد از جنگ تحمیلی نظامی عرصه‌های متعدد جنگ تحمیلی که یک بعد آن جنگ اقتصادی است، وجود دارد و یک بعد دیگر آن نیز که بسیار مهم است جنگ اطلاعاتی است. سازمان‌های بزرگ اطلاعاتی دنیا از موساد گرفته که عملیات آن را در کشور مشاهده کردید تا سازمان سیا و سازمان‌های منطقه‌ای هم‌پیمان با آمریکا همه در مقابل ما صف‌آرایی کردند، بنابراین سازمان اطلاعاتی کشور ما به خصوص وزارت اطلاعات که مسئولیت مستقیم اطلاعاتی را برعهده دارد درگیر چنین جنگ چندوجهی بسیار پیچیده است و قطعاً نیازمند یک توانمندی است.

وی بیان کرد: امام (ره) به حق نام نیرو‌های اطلاعاتی را سربازان گمنام امام زمان (عج) نامیده است، زیرا آن‌ها در خانواده‌های خود نیز محروم، مظلوم و گمنامند چه برسد به جامعه. همه انسان‌ها برای مسئولیت‌های مختلف تحصیل می‌کنند تا آوازه‌ای در کشور داشته باشند، اما این‌ها از این موضوع نیز عبور کرده‌اند بنابراین باید از همه تلاش‌های این عزیزان تشکر و قدردانی کرد. بسیاری از اقدامات وزارت اطلاعات که خنثی‌سازی توطئه‌های طراحی شده دشمن است قابل اعلام نبوده و مشاهده می‌کنیم که برخی‌ها می‌گویند که چرا فلان حادثه اتفاق افتاده و باید گفته شود که حوادثی قبل از اتفاق خنثی شده است که قابل اعلام نبوده است و این هم دلایل خاص خود را دارد. در این مدت وزارت اطلاعات با قدرت عمل کرده و در مقابل طراحی‌های متعدد دشمن موفق عمل کرده است. یکی از اقدامات اساسی وزارت اطلاعات حفظ نیرو‌های نظام است، زیرا دشمن روی همه نیرو‌های نظام کار می‌کند حتی نمایندگان نیز در معرض تهدید جدی هستند. از یک کار ساده تخلیه اطلاعاتی تلفنی گرفته تا یک نیرو را از مسیر منحرف کنند بنابراین رصد این نیرو‌ها توسط وزارت اطلاعات با هدف حفظ نیرو‌های نظام یکی از موفقیت‌های این وزارتخانه است البته در این عرصه باید با جدیت بیشتری عمل شود.

بروجردی ادامه داد: یکی دیگر از مسئولیت‌های سنگین این وزارتخانه، مسئولیت برون‌مرزی است، زیرا آمریکا و هم‌پیمانان آن‌ها در مصاف با جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها به ویژه در کشور عراق، سوریه، لبنان و یمن شکست خورده است که این نیز مربوط به کار دقیق اطلاعاتی بوده است و وزارت اطلاعات در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: دولت چهاردهم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *