قربانیان جنایت‌های رژیم صهیونیستی؛ فراتر از آمار اعلام شده

11:33 - 26 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۴۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قربانیان جنایت‌های رژیم صهیونیستی؛ فراتر از آمار اعلام شده
شمار شهدای غزه در حالی به ۴۰ هزار نفر رسیده که آمار واقعی قربانیان جنگ بسیار فراتر از این میزان است.

خبرگزاری میزان - با گذشت بیش از ۱۰ ماه از آغاز نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، آمار رسمی شهیدان اکنون از ۴۰ هزار نفر فراتر رفته است.

 در حالی که این عدد به اندازه کافی تکان‌دهنده و شوک‌برانگیز است، اشکال مختلف مرگ فلسطینی‌ها را که مستقیما به وسیله گلوله یا بمب‌های رژیم صهیونیستی ایجاد نمی‌شود، در نظر نمی‌گیرد.

در محله یهودی‌نشین غزه که فلسطینی‌ها در آن زندگی می‌کنند، که حتی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، آن را «جهنم محض» توصیف کرد، فلسطینی‌ها از گرما، تشنگی، گرسنگی و بیماری‌های ناشی از محاصره تضعیف‌کننده جان خود را از دست می‌دهند.

تخریب عمدی بخش بهداشت و درمان غزه

در میان هدف قرار دادن عمدی بخش پزشکی غزه از سوی رژیم صهیونیستی، افراد بسیاری قربانی شدند؛ ارتش رژیم صهیونیستی بار‌ها به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها حمله کرده و آن‌ها را تخریب کرده است.

نظامیان صهیونیست از خود در حال تخریب تجهیزات پزشکی فیلم گرفته‌اند.

به گفته دفتر اطلاع‌رسانی غزه، ۳۴ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان غزه در اثر حملات رژیم صهیونیستی از کار افتاده است؛ در مجموع، ۱۶۱ مرکز درمانی هدف قرار گرفته است، بیش از ۵۰۰ کارمند پزشکی از جمله پزشکان بسیار متخصص به شهادت رسیده‌اند.

سازمان پزشکان برای حقوق بشر بیش از هزار حمله رژیم صهیونیستی را به پزشکان، بیماران، کلینیک‌ها و زیرساخت‌های بهداشتی مستند کرده است که به گفته آن‌ها «یک فاجعه بهداشت عمومی» را دامن زده است.

تخریب زیرساخت‌های پزشکی غزه و کشتار پرسنل پزشکی یکی دیگر از عوامل مرگ‌بار نسل‌کشی رژیم صهیونیستی است؛ این باعث وحشت و رنج غیرقابل توصیفی برای بیماران و خانواده‌های آن‌ها شده و منجر به مرگ‌های قابل پیشگیری بسیاری شده است.

شهادت ۹۲ هزار نفر در غزه

در آغاز جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، غزه حدود ۳۵۰ هزار فرد مبتلا به بیماری‌های مزمن داشت؛ اینکه چه تعداد از این بیماران از ۱۰ ماه «جهنم محض» جان سالم به در برده‌اند، مشخص نیست، اما یک برآورد از سوی پزشکانی که از غزه بازدید کردند، تعداد واقعی مرگ‌و‌میر را ۹۲ هزار نفر عنوان می‌کند، یکی دیگر از برآورد‌های پزشکان آن را ۱۸۶ هزار نفر نشان می‌دهد.

ویرانی بخش پزشکی غزه از سوی رژیم صهیونیستی، همراه با تخریب زیرساخت‌های بهداشتی و تحمیل قحطی، هزاران فلسطینی را به بیماری‌های مزمن مبتلا کرد، زیرا مردم به بیماری‌های ناتوان‌کننده مبتلا می‌شوند.

حدود ۱۰۰ هزار نفر پیش از این به هپاتیت A مبتلا شده‌اند و اکثر آن‌ها به درمان دسترسی ندارند.

همچنین بیش از ۹۰ هزار مجروح بر اثر حملات رژیم صهیونیستی وجود دارد که ۱۰ هزار نفر از آن‌ها برای مراقبت‌های پزشکی نیاز فوری به خارج از غزه دارند.

آن‌ها نمی‌توانند غزه را ترک کنند، زیرا پس از اینکه رژیم صهیونیستی کنترل گذرگاه رفح به مصر را در دست گرفت، بسیاری از تخلیه‌های پزشکی را مسدود کرده است.

تداوم تامین سلاح رژیم صهیونیتسی از سوی آمریکا و غرب

با وجود فریاد‌های ناامیدانه غیرنظامیان و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی از سوی آژانس‌های مختلف سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های پزشکی مانند پزشکان بدون مرز (MSF)، آمریکا و متحدانش همچنان به تامین سلاح برای رژیم صهیونیستی ادامه داده‌اند و چشمان خود را بر روی نسل‌کشی و تخریب امکانات پزشکی غزه می‌بندند.

دیدن اینکه رئیس‌جمهور آمریکا ادعا می‌کند خواهان پایان دادن به جنگ است و سپس مطلقا هیچ کاری در این زمینه انجام نمی‌دهد، عجیب است.

با نزدیک شدن به پایان دوره ریاست‌جمهوری بایدن، به نظر می‌رسد که او میراث نسل‌کشی را پشت سر بگذارد، زیرا حامی اصلی و توانمند‌ساز نابودی کامل غزه از سوی رژیم صهیونیستی و نابودی مردم آن بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *