قتل‎عام نوزادان در غزه؛ روند صعودی هدف قرار دادن کودکان فلسطینی

14:26 - 25 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۳۸۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قتل‎عام نوزادان در غزه؛ روند صعودی هدف قرار دادن کودکان فلسطینی
داده‌های جمع آوری شده از سوی یک نهاد حقوق بشری نشان می‌دهد که از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نوزاد به شهادت رسیده‌اند.

خبرگزاری میزان - ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز نسل‌کشی خود در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نوزاد و کودک نوپای فلسطینی زیر ۲ سال را به شهادت رسانده است.

روند وحشیانه هدف قرار دادن کودکان فلسطینی

تعداد کودکان قتل‌عام شده فلسطینی -چه نوزادان و چه کودکان به‎طور کلی- از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هولناک است و میزان کشتار آن‌ها در تاریخ جنگ‌های مدرن بی‎سابقه است.

این امر همچنین نشان دهنده یک روند خطرناک است که براساس غیرانسانی کردن فلسطینیان در نوار غزه صورت می‌گیرد؛ ارتش رژیم صهیونیستی فلسطینی‌ها و فرزندانشان را روزانه، نظام‌مند و گسترده به فجیع‌ترین و وحشیانه‌ترین شیوه‌های ممکن و تقریبا بدون وقفه برای ۱۰ ماه متوالی هدف قرار می‌دهد.

به دلیل بمباران منازل، ساختمان‌ها، محله‌های مسکونی، مراکز سرپناهی و چادر‌های آوارگان از سوی رژیم صهیونیستی، بسیاری از کودکان دست و پای خود را از دست داده‌اند.

 این روند نقض آشکار قواعد تمایز، تناسب، ضرورت نظامی، یعنی الزام قانونی و اخلاقی برای انجام اقدامات احتیاطی لازم برای به حداقل رساندن کشتار غیرنظامیان و کودکان است.

تیم میدانی ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه (یورو-مد مانیتور)، شهادت دوقلو‌ی ۴ روزه ابوالقمسان را مستند کرد؛ این دوقلو‌ها به همراه مادر و مادربزرگشان در بمباران یک آپارتمان مسکونی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های مخرب

ارتش رژیم صهیونیستی با وجود توانایی‌های پیشرفته‌ی فناوری، خانه‌ها و مراکز سرپناهی را هدف قرار می‌دهد، زیرا به‌خوبی می‌داند که در آن‌ها غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان نگهداری می‌شوند، این اهداف را با بمب‌ها و موشک‌های بسیار مخرب بمباران می‌کند و هدف آن کشتار غیرنظامیان و صدمات شدید است.

این امر با هدف قرار دادن نظام‌مند، گسترده و مکرر غیرنظامیان در نوار غزه و همچنین استفاده از سلاح‌های بسیار مخرب و بی‌رویه، به‌ویژه علیه مناطقی با جمعیت متراکم غیرنظامیان نشان داده می‌شود.

کشتار نظام‌مند غیرنظامیان فلسطینی که دستکم ۹۲ درصد از کل قربانیان ناشی از نسل‌کشی را تشکیل می‌دهند، تأثیر منفی بر نرخ رشد جمعیت و ظرفیت باروری نسل‌های آینده خواهد داشت.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به محله رفح، در جنوب نوار غزه، در اوایل مارس (اسفند ماه) منجر به شهادت نوزاد‌های دوقلوی دیگری شد.

یورو-مد مانتیور می‌گوید تعداد زیادی از نوزادان متولد نشده در بیمارستان‌ها در طول ۱۰ ماه گذشته به دلیل کمبود اکسیژن و برق، مراقبت ناکافی و هدف قرار دادن بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

شهادت روزانه نوزادان در نوار غزه

هر روز، مرگ نوزادان در نوار غزه در نتیجه مستقیم جنایات رژیم صهیونیستی گزارش می‌شود که از نظر قانونی به‌عنوان اقدام‌های نسل‌کشی طبقه‌بندی می‌شوند؛ از جمله گرسنگی، تشنگی، جلوگیری از ورود مواد اولیه مانند شیر و محرومیت از مراقبت‌های پزشکی.

بیشتر این مرگ‌های نوزادان در شمار قربانیان رسمی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین گنجانده نشده است، زیرا سیستم خاصی برای شناسایی این قربانیان وجود ندارد.

به دلیل جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی که در ۱۰ ماه گذشته ادامه داشته است، کودکان فلسطینی در نوار غزه از حقوق اساسی خود محروم بوده و به هیچ وجه به وسیله قوانین بین‌المللی حمایت نمی‌شوند؛ آن‌ها به اهداف اولیه، مستقیم و عمدی ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل شده‌اند و حتی در معرض کشتار‌های از پیش برنامه‌ریزی شده و کشتارهای مستقیم قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *