کنعانی: رژیم صهیونیستی با حمایت غرب مشغول جنایت علیه بشریت است

10:54 - 25 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۳۴۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کنعانی: رژیم صهیونیستی با حمایت غرب مشغول جنایت علیه بشریت است
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌عیار غرب در حال ارتکاب جنایت علیه بشریت است و این یک مسئولیت بین‌المللی با قابلیت پیگیری حقوقی است.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، با انتشار پیامی در ایکس نوشت: رژیم صهیونیستی ظرف ۱۰ ماه، ۴۰ هزار نفر انسان و شهروند بی‌گناه فلسطینی از جمله حدود ۱۵ هزار کودک را در نوار غزه کشته و بیش از ۱۰۰ هزار نفر را مجروح کرده و هزاران نفر نیز زیر آوار‌ها مدفون و مفقود هستند، آن‌وقت مقامات آمریکایی وقیحانه فلسطینی‌ها و گروه‌های مقاومت آن را «تروریست» می‌خوانند و دولت آمریکا می‌گوید به دفاع از اسرائیل در مقابل «تروریست‌ها» متعهد است! 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: دولت آمریکا با همین منطق پوچ و دروغین، نسل‌کُشی فلسطینیان را حمایت مالی، تسلیحاتی و سیاسی می‌کند. رژیم اسرائیل یک رژیم تروریستی نژادپرست است که طی چندین دهه با حمایت تمام‌عیار غرب به‌ویژه دولت آمریکا مشغول نقض فاحش و نظام‌مند حقوق اولیه، طبیعی و انسانی ملت فلسطین و «جنایت علیه بشریت» است. این نه فقط یک رسوایی دائمی و پاک‌نشدنی برای دولت آمریکا، بلکه یک مسئولیت بین‌المللی با قابلیت پیگیری حقوقی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *