معاون قضایی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در نظارت و اجرای برنامه‌های تربیتی زندانیان موثر است

9:40 - 23 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۹۶۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون قضایی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در نظارت و اجرای برنامه‌های تربیتی زندانیان موثر است
معاون قضایی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری اعطای ارفاقات قانونی به زندانیانیان مستحق را یکی از راهکار‌های کاستن از جمعیت کیفری زندان‌ها برشمرد و گفت: کاهش جمعیت زندانیان تأثیر بسزایی در اجرا و پیشبرد برنامه‌های اصلاحی و تربیتی آنان دارد.

خبرگزاری میزان- پنجمین جلسه کمیته ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳، در محل دفتر معاونت قضایی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

کامران میرحاجی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری و رئیس مجتمع قضایی شهید قدوسی (ره) با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضا برای رسیدگی به امور زندانیان، اظهار کرد: مقوله زندان و زندانی یکی از مهمترین مباحث روز جامعه و جدی‌ترین موضوعات قوه قضاییه است.

وی افزود: در این راستا قضات دادگستری بر اساس سیاست‌های مدون سند تحول ضمن حضور مستمر و هدفمند در زندان‌ها و رسیدگی به مشکلات زندانیان، باید در زمان صدور احکام قضایی از ارفاقات قانونی برای به حداقل رساندن حضور افراد در زندان استفاده کنند.

میرحاجی تصریح کرد: البته استفاده از ارفاقات قانونی و کمک به زندانی صرفاً شامل محکومان مالی و جرائم غیرعمد خواهد بود و دستگاه قضایی با آن دسته از افرادی که امنیت و آرامش مردم و جامعه را برهم می‌زنند هیچ گونه مماشاتی نخواهد داشت.

دادستان شهرکرد: توجه به وضعیت زندانیان ایثارگر در دستور کار قرار گیرد

سید نصرالدین صالحی دادستان عمومی مرکز استان نیز در این جلسه با بیان اینکه بخش از سیاست‌های دستگاه قضا در حوزه ساماندهی امور زندانیان به حمایت مسئولان از خانواده مددجویان زندانی ارتباط دارد، تأکید کرد: در کنار رفع مشکلات قضایی و تسهیل آزادی زندانیان، مقامات قضایی باید همراه با مسئولان زندان و نهاد‌های معاضدتی برای جامعه‌پذیری و بازاجتماعی شدن زندانیان و رفع احتیاجات ضروری آن‌ها و خانواده هایشان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: در این زمینه یکی از موضوعاتی که باید به صورت ویژه مورد توجه مسئولان قضایی قرار داشته باشد توجه به وضعیت ایثارگران زندانی است و لازم است متولیان امر ضمن تعامل و رایزنی با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به دیدار مقامات قضایی با خانواده‌های آنان و رسیدگی به دغدغه‌ها و مطالبات آن‌ها اقدامات لازم را صورت بخشند.

دادستان عمومی مرکز استان تصریح کرد: اجرای سیاست‌های حمایتی و شناسایی رفع مشکلات خانوادگی، اجتماعی و قضایی زندانیان در تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر خواهد بود.

گفتنی است در این جلسه آخرین وضعیت زندانیان بالای ۱۰ سال در زندان‌های استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *