رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح چهارمحال و بختیاری معرفی شد

13:41 - 10 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۸۵۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح چهارمحال و بختیاری معرفی شد
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور در مراسم تکریم ومعارفه رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان چهارمحال و بختیاری،گفت: هدف ما صیانت و سلامت نیرو‌های مسلح است.

خبرگزاری میزان-در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، اعضای شورای تامین استان، رئیس کل دادگستری، مسئولان امنیتی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان، رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقانی صبح چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شب گذشته جسارت به امنیت ایران شد و مهمان ما را در خاک ایران به شهادت رساندند و این برای ما بسیار سنگین بود.

وی در خصوص عملیات وعده صادق گفت: در عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها در آمادگی صددرصد بودند و در یک عملیات پیچیده با استفاده از پهپاد و موشک اقدام کردیم به گونه‌ای که هیچوقت در مخیله دشمن نمی‌آمد.

حجت‌اسلام والمسلمین پورخاقان گفت: کشور ما در این عملیات برای رصد کردن پهپاد‌ها حضور و آمادگی کامل داشت، باید دشمن را منحرف می‌کردیم، هفت عدد از این موشک‌ها به زمین خورد و یکی از آن‌ها پیگیری نشد و بعد از آن دشمن توان نداشت که انتقام بگیرد.

وی افزود: شب گذشته دشمن در یک عملیات پیچیده موفق شد به آرزوی دیرینه خود برسد و اسماعیل هنیه را در تهران به شهادت برساند. ما امروز دو داغ داریم، هم یکی از رهبران جبهه مقاومت از ما گرفته شد و دیگر اینکه در سرزمین ما، میهمان ما را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان بیان کرد: قطعا جواب این عمل دشمن را خواهیم داد ضمن آنکه حق پاسخگویی از طریق مراجع قانونی و منشور ملل برای ما محفوظ است، دشمن بداند که با دم شیر بازی کرده و پاسخ سختی در انتظار آن‌هاست.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در مورد جایگاه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: نیرو‌های مسلح تنها دادگاه اختصاصی در قانون اساسی است که اهمیت ویژه‌ای دارد، ارزش و جایگاه نیرو‌های مسلح به مثابه زینت حاکمان و پشتوانه امن جامعه است، این سازمان برای حفاظت و صیانت از این مرز و بوم تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان با اشاره به اینکه حساسیت نیرو‌های مسلح و سازمان قضایی نسبت به سایر مراجع قضایی بیشتر است، گفت: آن‌ها از جایگاه بالا برخودار هستند خدای ناکرده اگر شخصی از بین نیرو‌های مسلح انحراف از معیار پیدا کند با او برخورد جدی خواهد شد.

وی تاکید کرد: کمترین جرایم در بین نیرو‌های مسلح است، ولی اگر یک نفر انحراف از معیار داشته باشد با او برخورد می‌شود، البته ما پیشگیری را اصل می‌دانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان گفت: پیشگیری مهم است و نباید هیچ جرمی اتفاق بیفتد، بعد از پیشگیری، مجازات باید بازدارنده باشد چنانچه نیروی مسلح با سوءاستفاده از موقعیت ارتکاب تخلفی داشته باشد باید با آن تخلف برخورد شود.

وی بیان داشت: هدف ما صیانت از نیرو‌های مسلح و سلامت نیرو‌های مسلح است و در این راستا کوتاه نمی‌آییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان گفت: برای ایجاد امنیت باید زمینه و امکانات فراهم شود و نباید توقع داشت در مکان‌های که امکانات نیست خدمات رسانی مطلوب باشد.

وی ضمن تشکر از عباس مانیان رئیس سابق سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان چهارمحال و بختیاری گفت: وی در امور این سازمان خوب عمل کرده و غنیمت بوده و از ایشان تشکر می‌کنم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه اظهار کرد: کریمی وردنجانی که به عنوان مدیرکل حوزه ریاست که در تهران حضور داشته از امروز به عنوان رئیس سازمان قضایی استان چهارمحال بختیاری معارفه که اهل همین استان نیز است.

وی تشریح کرد: مردم چهارمحال و بختیاری فهیم و باسواد هستند و می‌توان از درون بدنه آنان، مدیران را رشد و پرورش داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *