کشتار در مدرسه التابعین غزه؛ جنایتی که با کمک آمریکا همراه شد

15:31 - 22 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۸۷۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کشتار در مدرسه التابعین غزه؛ جنایتی که با کمک آمریکا همراه شد
کارشناسان می‌گویند که آنچه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را ممکن می‌کند، حمایت نظامی آشکار آمریکا از این رژیم است.

خبرگزاری میزان - فلسطینیان ناامیدی که در خلوت بامداد روز شنبه (۲۰ مرداد) شهر غزه در یک مدرسه پناه گرفته بودند، با صدای مهیب انفجار از خواب بیدار شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی طی حمله هوایی مدرسه التابعین را در محله الدراج در شرق شهر، جایی که هزاران آواره از جنگ ۱۰ ماهه غزه در آن پناه گرفته بودند، هدف قرار داد.

تصاویر و ویدیو‌های این جنایت در سراسر جهان منتشر و دیده شده است. 

کشتار در مدرسه التابعین؛ جنایتی که با کمک آمریکا همراه شد

مقام‌های محلی این حمله را یکی از مرگ‌بارترین حمله‌های جنگ غزه تاکنون توصیف می‌کنند. 

آنچه درباره حمله می‌دانیم

رژیم صهیونیستی تایید کرده که این مدرسه را به همراه یک مسجد در نزدیکی آن هدف قرار داده است.

در حالی که مردم آواره پیش از طلوع آفتاب در حال خواب و برخی نیز در حال اقامه نماز صبح بودند، ۳ موشک به ساختمان این مدرسه اصابت کرد. 

براساس گزارش‌ها، در پی این حمله وحشیانه دست‌کم ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند. 

کشتار در مدرسه التابعین؛ جنایتی که با کمک آمریکا همراه شد

شاهدان این حمله و پیامد‌های آن می‌گویند که شاهد اجساد متلاشی شده بودند، به‌طوری که اجساد غیرقابل شناسایی بودند. 

سازمان ملل می‌گوید این بیست‌ویکمین حمله به یک مدرسه از ماه جولای (اواسط تیر) تاکنون است؛ از ۵۶۴ مدرسه در غزه، ۴۷۷ مدرسه از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تا اوایل جولای امسال آسیب دیده یا تخریب شد‌ه‌اند.

براساس گزارش‌ها، فلسطینی‌ها مجبور شده‌اند از کیسه‌های پلاستیکی برای جمع‌آوری اعضای بدن غیرنظامیان به شهادت رسیده در حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین استفاده کنند.

کارزار صهیونیست‌ها علیه مدارس غزه

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) هم اعلام کرد که بیش از ۵۰ درصد مدارس اسکان آوارگان فلسطینی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی بمباران شده است؛ این موضوع نگرانی‌های فوری را در مورد ایمنی مدارس و پناهگاه‌ها در نوار غزه افزایش می‌دهد.

یونیسف بمباران مدرسه التابعین از سوی ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرد؛ یونیسف این حمله را وحشتناک توصیف کرد و اشاره کرد که این حمله مکانی را هدف قرار داد که کودکان و خانواده‌ها معتقد بودند در آن در امان هستند. 

کشتار در مدرسه التابعین؛ جنایتی که با کمک آمریکا همراه شد

یونیسف در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش‌های هولناکی از حمله به مدرسه‌ای در غزه که به آوارگان پناه می‌دهد دریافت کردیم و گزارش شده که کودکان در مکانی که فکر می‌کردند امن است، کشته و مجروح شده‌اند.

همدستی آمریکا در جنایت‌های اشغالگران

بمباران این مدرسه که به‌عنوان سرپناهی برای آوارگان فلسطینی در شهر غزه تغییر کاربری داده بود، همزمان با اعلام بسته نظامی جدید ۳.۵ میلیارد دلاری آمریکا برای تل‌آویو بود.

برای اثبات همدستی مستقیم آمریکا، یک گزارش رسانه‌ای به استفاده از بمب‌های GBU-۳۹ ساخت آمریکا در این قتل‌عام اشاره کرد.

حمله به این مدرسه که در محله الدراج در بخش شرقی شهر غزه واقع شده، خشم را در سراسر جهان برانگیخت، اما دولت آمریکا و متحدانش به طرز شگفت‌انگیزی آن را نادیده گرفتند. 

ارتش اشغالگر بدون ارائه هیچ مدرکی مدعی شد که این مدرسه به‌عنوان مخفیگاه مبارزان مقاومت و فرماندهان حماس مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

اما یورو-مد، یک گروه حقوق بشر مستقر در ژنو در گزارش خود این دروغ‌ها را افشا و ثابت کرد که ۱۹ نفری که اشغالگران ادعا می‌کردند از مبارزان حماس هستند، در واقع غیرنظامیان فلسطینی بودند. 

کشتار در مدرسه التابعین؛ جنایتی که با کمک آمریکا همراه شد

به همین ترتیب، در گذشته نیز برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌هایی که در بیمارستان‌ها، مدارس و اردوگاه‌های آوارگان پناه می‌گیرند، ادعا‌های بی‌اساس مطرح شد.

به گفته کارشناسان، آنچه این حمله‌ها را نه تنها ممکن، بلکه آسان می‌کند، حمایت نظامی آشکار آمریکا از رژیم صهیونیستی است؛ حمایتی که تازه‌ترین بسته آن در همان روزی اعلام شد که بیش از ۱۰۰ فلسطینی قتل‌عام شدند. 

بیش از ۴۰ درصد از مدارس غزه، که مجموعا ۲۸۸ مدرسه است، از سوی آژانس امداد و کار سازمان ملل آنروا اداره می‌شود.

داده‌های کارشناسان سازمان ملل و وزارت آموزش فلسطین تا آوریل ۲۰۲۴ نشان داد که تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به شهادت دست‌کم ۵ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، ۲۶۱ معلم و ۹۵ استاد دانشگاه شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *