سهم بالای شهروندان آمریکا در قاچاق مواد مخدر به داخل مرز‌ها

13:11 - 22 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۸۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سهم بالای شهروندان آمریکا در قاچاق مواد مخدر به داخل مرز‌ها
آمار‌های منتشر شده نشان می‌دهد که بیشتر موارد قاچاق فنتانیل به داخل آمریکا از سوی شهروندان آمریکایی انجام می‌شود و این در حالی است که برخی مهاجران را عامل قاچاق این ماده مخدر می‌دانند.

خبرگزاری میزان - بحران مصرف مواد مخدر در آمریکا طی سال‌های گذشته به‌شدت وخیم‌تر شده و کارشناسان در این مورد هشدار داده‌اند. 

بسیاری به اشتباه فکر می‌کنند که مهاجران برای قاچاق مواد مخدر، به ویژه فنتانیل به داخل آمریکا حیاتی است.

اما داده‌های تازه‌ای که از سوی موسسه کاتو به‌دست آمده، این باور را زیر سوال می‌برد. 

مجموعه داده‌های تازه نشان می‌دهد که شهروندان آمریکایی ۸۰ درصد از افرادی را تشکیل می‌دهند که در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ از آن‌ها در هنگام عبور از مرز در گذرگاه‌های ورودی فنتانیل کشف شده است. 

سهم بالای شهروندان آمریکا در قاچاق مواد مخدر به داخل مرزها

مجموعه داده‌ها حاوی سوابق فردی در مورد هر شخصی است که مقام‌های گذرگاه‌های ورودی آمریکا از آن‌ها فنتانیل کشف و ضبط کرده‌اند. 

براساس داده‌ها، از ۹ هزار و ۴۷۳ فرد مرتبط با قاچاق فنتانیل، ۷ هزار و ۵۹۸ نفر (یعنی ۸۰.۲ درصد) شهروند آمریکا بودند. 

بیشتر مقادیر فنتانیل در مبادی ورودی آمریکا کشف و ضبط می‌شود، نه مسیر‌های ورودی که افراد به‌طور غیرقانونی از آنجا عبور می‌کنند. 

۸۸ درصد از کل فنتانیل قاچاق شده به داخل آمریکا از سال مالی ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۴ در مبادی ورودی این کشور کشف‌وضبط شد؛ این نرخ مشابه نرخ کشف‌وضبط فنتانیل در مبادی ورودی آمریکا طی سال مالی ۲۰۲۴ بود.

۴ درصد دیگر در ایست‌های بازرسی وسایل نقلیه در بزرگراه‌های بعد از بنادر کشف‌وضبط شد. تنها ۸ درصد فنتانیل قاچاق شده از سوی افسران گشت مرزی کشف‌وضبط شد. 

این موضوع، که بیشتر افرادی که فنتانیل را به داخل آمریکا قاچاق می‌کنند آمریکایی هستند، از سوی مقام‌های فعلی و سابق این کشور نیز تایید شده است. 

پایگاه کاتو گزارش کرد که گروه‌های قاچاق مواد مخدر شهروندان آمریکایی را برای قاچاق استخدام می‌کنند، زیرا حق ورود به آمریکا برای این افراد تضمین شده بوده و در مقایسه با افراد بدون تابعیت کمتر در گذرگاه‌های ورودی این کشور مورد بررسی قرار می‌گیرند.

سهم بالای شهروندان آمریکا در قاچاق مواد مخدر به داخل مرزها

 

داده‌های کمیسیون مجازات آمریکا هم این تصور را تقویت می‌کند که شهروندان آمریکایی روش اصلی برای قاچاق مواد مخدر، به‌ویژه فنتانیل هستند. بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از ۲ هزار و ۹۰۵ قاچاقچی مواد مخدر از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ در مناطق مرزی جنوب غربی آمریکا (یعنی ۸۰ درصد) شهروندان آمریکایی بوده‌اند. 

از سال ۲۰۱۸، تعداد شهروندان آمریکایی که در قاچاق فنتانیل دخیل هستند، با سرعت بیشتری در مقایسه با سایر تابعیت‌ها افزایش یافته است.

همچنین براساس آمار‌های مربوط به اکتبر ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۲۴، گشت مرزی آمریکا ۸.۵ میلیون بازداشت و هزار و ۳۴۱ کشف‌وضبط فنتانیل را ثبت کرد.

سهم بالای شهروندان آمریکا در قاچاق مواد مخدر به داخل مرزها

کاتو در ادامه گزارش خود، گفت: به احتمال زیاد نیمی از این افراد از شهروندان آمریکایی بودند که در وسایل نقلیه در ایست‌های بازرسی مرزبانی یا در حین گشت‌زنی افسران بزرگراه متوقف شده بودند. به نظر می‌رسد که کشف‌وضبط فنتانیل در کمتر از یک مورد به ازای هر ۱۲ هزار بازداشت مهاجران از سوی گشت مرزی آمریکا رخ می‌دهد.

اداره گمرک و حفاظت از مرز‌های آمریکا تخمین می‌زند که تنها ۲.۹۸ درصد کوکائین را که از مبادی ورودی آمریکا قاچاق شده، کشف‌وضبط کرده است.

بسیاری از مردم آمریکا بر این باورند که صرفا پایان دادن به ورود مهاجران پاسخی آسان به بحران مصرف بیش از حد مواد مخدر در آمریکا است؛ اما این آمار‌ها نشان می‌دهند که این استراتژی بی‌اثر است. در واقع، بحران مصرف بیش از حد مواد در سال‌هایی که ورود مهاجران بسیار محدود شده بود، به‌طور قابل توجهی افزایش یافت. 

در سال ۲۰۲۰، زمانی که همه انواع مهاجرت از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به‌شدت محدود شده بود، مرگ‌ومیر ناشی از مصرف بیش از حد فنتانیل تا ۵۶ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *