مرز‌های مرگ آمریکا؛ چالش خودکشی افسران گشت مرزی

15:46 - 09 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۷۰۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرز‌های مرگ آمریکا؛ چالش خودکشی افسران گشت مرزی
تشدید بحران انسانی در مرز‌های جنوبی آمریکا، نه فقط مهاجران و پناهجویان را در تله مرگ، بلکه ماموران مرزی این کشور را در حفره خودکشی می‌اندازد.

خبرگزاری میزان – بحران انسانی در مرز‌های جنوبی آمریکا با سختگیرانه‌تر شدن سیاست‌های مهاجرتی گسترده‌تر شده است؛ همزمان با رشد نرخ مرگ‌ومیر مهاجران و پناهجویان در این مرزها، چالش مهم دیگری نیز خود را برجسته می‌کند.

یک گزارش نگران‌کننده در این باره در سال گذشته نشان داد که میزان خودکشی در میان افسران و کارکنان گشت مرزی بیش از ۲ برابر درصد خودکشی در میان کارکنان و ماموران دیگر سازمان‌های مشابه است؛ نرخ خودکشی در میان این افراد، ۲ برابر سال ۲۰۲۰ و سه برابر سال ۲۰۱۴ است.

 

مرز‌های مرگ آمریکا؛ چالش خودکشی افسران گشت مرزی

خودکشی افسران و کارکنان گشت مرزی آمریکا در سال‌های اخیر در مسیر افزایشی حرکت می‌کند؛ این چالشی درازمدت است که به ندرت از سوی مقام‌های آمریکایی به‌عنوان یک مسئله نیازمند بررسی و پیگیری مورد توجه قرار می‌گیرد.

فرهنگ سکوت در گشت مرزی آمریکا به تشدید و تداوم این چالش کمک می‌کند؛ مشکلات بهداشت روان، فساد، تعرض، تجاوز جنسی و خشونت خانگی ویژگی تقریبا مشترک کارکنان و افسران گشت مرزی است و هرگونه اعتراض و شکستن سکوت می‌تواند به اخراج آن‌ها منجر شود.

براساس آمارها، از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۱۵۰ نفر از افسران و کارکنان گشت مرزی آمریکا بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند؛ فقط در سال ۲۰۲۲، شمار خودکشی‌ها به ۱۴ مورد رسید.

تلاش‌های گشت مرزی آمریکا برای مقابله با این چالش از طریق روانشناس، راه‌اندازی کارزار حمایتی، استفاده از سگ‌های درمانگر، ... شکست خوردند، زیرا هیچ‌کدام از اقدام‌های یادشده به مشکل اساسی موجود توجهی نمی‌کند: چرا افسران و کارکنان گشت مرزی جان خود را می‌گیرند؟

 

مرز‌های مرگ آمریکا؛ چالش خودکشی افسران گشت مرزی

اداره گشت مرزی و مقام‌های آمریکایی تلاش می‌کنند تا با دادن احساس گناه و عذاب وجدان به مهاجران و پناهجویان، آن‌ها را مسئول این چالش معرفی کنند، زیرا برخورد با این افراد، افسران و کارکنان گشت مرزی را برای اجرای قانون در شرایط دشوار فیزیکی و روانی قرار می‌دهد.

نگاهی به آمار‌های مربوط به خودکشی افسران و کارکنان گشت مرزی آمریکا در دهه‌های اخیر نشان می‌دهد که این چالش اگرچه با موضوع مهاجران مرتبط است، اما مستقیما از آن نشئت نمی‌گیرد.

یکی از کارکنان سابق گشت مرزی آمریکا می‌گوید: این یک واقعیت است که ما برای اعمال خشونت علیه مهاجران چه کم باشند چه زیاد، آموزش دیدیم؛ به ما دستور داده شد سر کودکان مهاجر فریاد بزنیم و آن‌ها را بترسانیم؛ غذای فاسد به سمت آن‌ها پرتاب کنیم؛ آن‌ها را در سلول‌های کثیف و سرد آنقدر در بازداشت نگه داریم تا مریض شوند؛ اسناد مورد نیاز آن‌ها برای جلسه‌های رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی را از بین ببریم؛ کودکان را پس از جدا کردن از والدینشان در قفس بیندازیم؛ تا حد ممکن بدرفتاری کنیم؛ در یک کلام انسانیت مهاجران و پناهجویان را هدف قرار دهیم و انسانیت‌زدایی کنیم.

 

مرز‌های مرگ آمریکا؛ چالش خودکشی افسران گشت مرزی

به گفته وی، این آموزش‌ها یکسان هستند؛ چه باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا باشد، چه دونالد ترامپ و چه جو بایدن؛ اجرای سیاست انسانیت‌زدایی از مهاجران و پناهجویان در آمریکا بدون توجه به آسیب‌هایی که متوجه طرف اجراکننده این سیاست می‌شود، همچنان دنبال می‌شود، پس خودکشی افسران و کارکنان گشت مرزی هم ادامه دارد.

کارکنان و افسران گشت مرزی آمریکا با روش‌های مختلفی دست به خودکشی می‌زنند؛ بیش‌مصرفی مواد مخدر، خودسوزی و شلیک به خود.

البته عمده این افراد، کسانی هستند که در معرض اتهام فساد و خشونت قرار دارند.

شماری از افسران و کارکنان گشت مرزی که جان خود را بر اثر خودکشی از دست داده‌اند، سال‌ها از PTSD، اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌بردند.

مهم‌ترین پرسش در این باره این است که چرا برخی از افسران و کارکنان گشت مرزی آمریکا دست به خودکشی می‌زنند.

 

مرز‌های مرگ آمریکا؛ چالش خودکشی افسران گشت مرزی

یکی از افسران گشت مرزی آمریکا در این باره می‌گوید: ما چیز‌هایی می‌بینیم که مردم در زندگی عادی نباید آن‌ها را ببینند: بقایای فاسد شده انسان و زن، مرد و کودک در حال مرگ.

وی در ادامه گفت: قاچاقچیان انسان از کودکان نوپا به‌عنوان طعمه‌ای برای پرت کردن حواس ماموران مرزی استفاده می‌کنند؛ آن‌ها کودکان نوپا را درون آب پرت می‌کنند؛ قاچاقچیان زنان و دختران آسیب‌پذیر را هدف تجاوز‌های وحشیانه قرار می‌دهند و ما باید با همه این موارد مواجه شده و سد راه آن‌ها برای عبور از مرزها شویم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *