افزایش ۳۰۰ درصدی سوءتغذیه در میان کودکان غزه؛ سازمان‌های بین‌المللی هشدار دادند

8:57 - 22 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۷۳۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش ۳۰۰ درصدی سوءتغذیه در میان کودکان غزه؛ سازمان‌های بین‌المللی هشدار دادند
قحطی و گرسنگی از زمان آغاز جنگ غزه یکی از ابزار‌های اصلی رژیم صهیونیستی علیه مردم این باریکه بوده است.

خبرگزاری میزان - آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) فاش کرد که موارد سوء‌تغذیه میان کودکان در شمال نوار غزه به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

آنروا اعلام کرد که آمار سوءتغذیه در شمال غزه در ماه جولای (تیر/مرداد) در مقایسه با ماه می (اردیبهشت/خرداد) ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

این نهاد بین‌المللی گزارش کرد که ۹۶ درصد از ساکنان نوار غزه سطوح مختلفی از بحران گرسنگی را تجربه کرده‌اند و این باریکه نیازمند کمک‌های بیشتر و توقف جنگ است.

ناظر حقوق بشر یورو-مد مستقر در ژنو نیز اعلام کرده که دست‌کم ۷۰ سازمان از مقام‌های ذیربط و نهاد‌های بین‌المللی می‌خواهند که به‌طور رسمی قحطی را در نوار غزه اعلام کنند.

افزایش ۳۰۰ درصدی سوءتغذیه در میان کودکان غزه؛ سازمان‌های بین‌المللی هشدار دادند

این ناظر حقوق بشر گفت که ناامنی غذایی در سراسر این منطقه به دلیل استفاده رژیم صهیونیستی از گرسنگی به‌عنوان سلاح جنگی علیه مردم فلسطین در حال افزایش است؛ سازمان‌ها می‌گویند که ایجاد ناامنی غذایی بخشی از یک نسل‌کشی است، اتهامی که اشغالگران آن را رد می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: سازمان‌ها می‌گویند که سطح امنیت غذایی در نتیجه عملیات زمینی ارتش اسرائیل در شهر رفح، در جنوب نوار غزه، که از ۷ می (۱۸ اردیبهشت) آغاز شد و روز قبل با مسدود کردن ورود کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه از گذرگاه رفح پیش از آن آغاز شد، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

ناظر حقوق بشر یورو-مد گفت که مقام‌های بهداشتی به‌طور رسمی ده‌ها مرگ ناشی از قحطی را ثبت کرده‌اند؛ مرگ‌ومیر ناشی از قحطی تقریبا روزانه رخ می‌دهد.

افزایش ۳۰۰ درصدی سوءتغذیه در میان کودکان غزه؛ سازمان‌های بین‌المللی هشدار دادند

 

هدف قرار دادن فلسطینیان خواستار دریافت کمک

رژیم صهیونیستی همچنین بار‌ها فلسطینیان گرسنه در تلاش برای تهیه غذا را هدف قرار داده است. 

در محله تل‌الهوا در شهر غزه، تک‌تیراندازان اشغالگر به افرادی که برای دریافت کمک آمده بودند، شلیک کردند. صحنه‌های مشابهی در سراسر غزه دیده شده است. 

در میدان کویت، ۲۵ فلسطینی در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۴ (۵ بهمن ۱۴۰۲) به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی در ۲۳ مارس (۴ فروردین) در همان نقطه ۲۳ فلسطینی گرسنه را به شهادت رساند. 

نظامیان صهیونیست در میدان النابلسی در غرب شهر غزه هم بار دیگر فلسطینیان گرسنه منتظر کامیون‌های کمک‌رسانی را هدف قرار دادند که ۱۱۵ شهید و حدود ۷۰۰ مجروح برجای گذاشت.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به تازگی مدعی شده که مرگ ۲ میلیون فلسطینی در نوار محاصره شده غزه بر اثر گرسنگی ممکن است موجه و اخلاقی باشد.

افزایش ۳۰۰ درصدی سوءتغذیه در میان کودکان غزه؛ سازمان‌های بین‌المللی هشدار دادند

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی محاصره فلج‌کننده‌ای را بر نوار غزه اعمال کرده و کل جمعیت این منطقه را در آستانه قحطی قرار داده است.

رژیم صهیونیستی از تاریخ ۷ اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که به شهادت حدود ۴۰ هزار نفر و مجروح شدن بیش از ۹۱ هزار نفر دیگر و همچنین مفقود شدن ۱۰ هزار نفر منجر شده است؛ همچنین جنگ به کوچ اجباری نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکنان غزه منجر شده است. 

علاوه بر این، ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده‌اند و محاصره رقت‌بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *