زندان‌های به سبک ابوغریب؛ همدستی غربی‌ها در جنایت‌های رژیم صهیونیستی

11:09 - 21 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۶۰۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زندان‌های به سبک ابوغریب؛ همدستی غربی‌ها در جنایت‌های رژیم صهیونیستی
سیاستمداران غربی باید براساس شواهد فزاینده سوءاستفاده جنسی و شکنجه اسیران فلسطینی عمل کنند، اما در عمل از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

خبرگزاری میزان - بیش از ۲۰ سال از انتشار تصاویر هولناکی از سوی سی‌بی‌اس نیوز که نشان می‌داد ارتش آمریکا علیه اسیران عراقی در زندان ابوغریب جنایت‌های غیرقابل توصیفی انجام می‌دهد، می‌گذرد؛ تصاویری از تعرض جنسی، قتل، شکنجه روحی و جسمی و تحقیر جنسی.

افشاگری وحشی‌گری آمریکا با وحشت در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت و نقش مهمی در برگرداندن افکار علیه جنگ عراق داشت.

حال، در روز‌های اخیر کاملا آشکار شده است که از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) که جنگ در غزه آغاز شد، چیزی شبیه به ابوغریب و احتمالا بدتر در زندان‌های رژیم صهیونیستی در حال وقوع است.

زندان‌های به سبک ابوغریب؛ همدستی غربی‌ها در جنایت‌های رژیم صهیونیستی

به تازگی ویدیو‌های منتشر شده صحنه‌های وحشتناکی را نشان می‌دهد که نظامیان صهیونیست در حال تعرض جنسی به یک زندانی فلسطینی هستند؛ در همین حال، یک گروه حقوق بشری سیاست کابینه رژیم صهیونیستی را در مورد آزار و شکنجه سیستماتیک زندانیان از آغاز جنگ برجسته کرد.

این گزارش که براساس مصاحبه با ۵۵ اسیر فلسطینی بازداشت شده از زمان آغاز جنگ غزه تدوین شده، ناراحت‌کننده است. این گزارش شواهدی از رفتار تحقیرآمیز، ضرب‌وشتم خودسرانه و محرومیت از خواب و همچنین استفاده مکرر از خشونت جنسی، در درجات مختلف ارائه می‌کند.

فادی بیکر ۲۵ ساله به یاد می‌آورد که نظامیان صهیونیست سیگار خود را در دهان و یا روی بدن او خاموش می‌کردند. 

او گفت که بازجو‌ها از او درباره سران مقاومت و افرادی که او را نمی‌شناخت پرسیده و سپس او را کتک زدند. 

یک گروه حقوق بشری گزارش خود درباره زندان ۲‌های رژیم صهیونیستی را با این عنوان منتشر کرد: «به جهنم خوش آمدید».

عادی‌سازی تعرض جنسی

مقام‌های صهیونیست چنین گزارش‌هایی را رد کرده‌اند و این در حالی است که ۹ نظامی صهیونیست در رابطه با تعرض به یک اسیر فلسطینی در بازداشتگاه سدی تیمان بازداشت شده‌اند. براساس گزارش‌ها، مقتول با آسیب‌های بدنی فراوانی مواجه شده بود.

علاوه بر این، دفتر حقوق بشر سازمان ملل ماه گذشته گزارشی را منتشر کرد که در آن موارد تعرض‌های تکان‌دهنده در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های نظامی رژیم صهیونیستی یافت شد، جایی که در آن دست‌کم ۵۳ اسیر فلسطینی از ۷ اکتبر به شهادت رسیده‌اند. 

زندان‌های به سبک ابوغریب؛ همدستی غربی‌ها در جنایت‌های رژیم صهیونیستی

میدل‌ایست‌آی در گزارش خود نوشت: سیاستمداران غربی چگونه در برابر این وحشت سکوت کرده‌اند؟ خشم عمومی کجاست؟

سران رژیم صهیونیستی کارزاری برای عادی‌سازی تعرض جنسی و سایر آزار‌ها علیه اسیران فلسطینی به راه انداخته‌اند. پس از بازداشت ۹ نظامی در سدی تیمان، شهرک‌نشینان به این مرکز حمله کردند و شماری از اعضای کنست به آن‌ها پیوستند. 

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گفت که از دیدن تصاویر دستگیری نظامیان صهیونیستی شوکه شده است و اضافه کرد که پذیرش این موضوع غیرممکن است.

دیگر وزیران صهیونیست نیز از بازداشت این نظامیان انتقاد کرده و حتی از اعمال آن‌ها تقدیر کردند. 

زندان‌های به سبک ابوغریب؛ همدستی غربی‌ها در جنایت‌های رژیم صهیونیستی

هدف واقعی از بازداشت‌ها ارائه این توهم است که رژیم صهیونیستی در حال اقدام داخلی علیه چنین وحشت‌هایی است، تا از محاکمه جنایت‌های جنگی بین‌المللی در لاهه جلوگیری کند. براساس گزارش تازه یدیعوت آحارنوت، مقام‌های ارشد حقوقی رژیم صهیونیستی گفتند: بهتر است که تحقیق کنیم؛ تحقیقات داخلی، از تحقیقات خارجی بین‌المللی جلوگیری می‌کند.

بی‌تفاوتی غرب

هنوز هیچ اعتراض بین‌المللی وجود نداشته است؛ باور نکردنی است که حتی اظهار نظری هم نشده است. با وجود سونامی شواهد در روز‌های اخیر، هیچ کدام از سران غربی واکنش نشان نداده‌اند. 

زندان‌های به سبک ابوغریب؛ همدستی غربی‌ها در جنایت‌های رژیم صهیونیستی

میدل‌ایست‌آی نوشت که سکوت مقام‌های غربی به منزله همدستی در جنایت‌های رژیم صهیونیستی است؛ به نظر می‌رسد بیشتر طبقات سیاسی و رسانه‌ای غرب فکر نمی‌کنند که شکنجه و آزار اسیران فلسطینی اشکال زیادی دارد، زیرا برخی از آن‌ها فعالانه از متجاوزان دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *