گفت‌وگو|

شارلوت کیتس: اقدام‌های رژیم صهیونیستی در تناقض با تمامی اصول حقوق بشری است

8:00 - 21 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۴۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شارلوت کیتس: اقدام‌های رژیم صهیونیستی در تناقض با تمامی اصول حقوق بشری است
فعال کانادایی ضدصهیونیست و برگزیده هشتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی با بیان اینکه ترور شهید هنیه نقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت ایران است، گفت که رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب اقدام‌های غیرقانونی در تناقض با تمامی اصول حقوق بشری بین‌‌المللی است.

شارلوت کیتس، یکی از برگزیدگان هشتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی و هماهنگ‌کننده بین‌المللی شبکه همبستگی زندانیان فلسطینی (صامدون) و عضو گروه سازماندهی کمپین آمریکا برای بایکوت علمی و فرهنگی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با میزان می‌گوید که کشتار‌ها و ترور‌های رژیم صهیونیستی تحت قوانین بین‌المللی کاملا غیرقانونی هستند.

ترور؛ سیاست رژیم صهیونیستی از زمان تاسیس

کیتس با بیان اینکه هیچ تردیدی نیست که رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب اقدام‌های غیرقانونی در تناقض با تمامی اصول حقوق بشری بین‌‌المللی است، اظهار کرد: سیاست ترور از روز‌های نخست شکل‌گیری رژیم صهیونیستی استفاده شده و بار‌هاوبار‌ها این رژیم، ترور مقام‌ها، رهبران، نویسندگان و فرماندهان فلسطینی را دنبال کرده‌ است.

برگزیده هشتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها دائما سیاست ترور را در تلاش برای محروم‌کردن مردم فلسطین و جنبش مقاومت از رهبران و فرماندهان آن‌ها به کار برده‌اند، عنوان کرد: این موارد علاوه بر طیف گسترده جنایت‌های آنها شامل نسل‌کشی جاری است که جان ده‌ها هزار نفر از مردم غزه را گرفته است.

ترور هنیه؛ نقض حاکمیت ایران

فعال کانادایی ضدصهیونیست در ادامه با اشاره به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، گفت: در موضوع ترور اسماعیل هنیه با توجه به قوانین بین‌المللی، این اقدام نقض حاکمیت و تمامیت ارضی و حقوق ایران به شمار می‌رود و آشکار است که متاسفانه عدالت درباره این ترور براساس حقوق بشر و قوانین بین‌المللی که از سوی سازمان ملل به کار گرفته شده، اجرا نخواهد شد.

کیتس، اضافه کرد: جبهه متحد مقاومت منطقه در حال اتخاذ تدابیری برای متوقف کردن جنایت‌های جاری به ویژه ترور اسماعیل هنیه از سوی رژیم صهیونیستی هستند.

وی همچنین ترور شهید هنیه را جنایتی هولناک توصیف کرد و گفت: این جنایت نقض مستقیم قوانین بین‌المللی و حاکمیت ایران است.

به گفته کیتس، پیش از ترور اسماعیل هنیه نیز رژیم صهیونیستی دست به ترور‌های بسیاری از جمله ترور عبدالعزیز الرنتیسی و فتحی شقاقی زده و هزاران مورد از کشتار‌ را علیه ملت فلسطین اجرا کرده است.

سیاست ترور رژیم صهیونیستی به اهداف خود نمی‌رسد

برگزیده هشتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی با بیان اینکه سیاست ترور رژیم صهیونیستی به اهداف خود نخواهد رسید، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی باتوجه به پشتیبانی آمریکا و حامیان این رژیم در عرصه بین‌المللی، با پیامدی مواجه نخواهد شد و به همین دلیل است که نسل‌کشی غزه به مدت ۱۰ ماه ادامه یافته است بدون اینکه اقدامی از سوی سازمان ملل در این زمینه صورت بگیرد.

فعال کانادایی صدصهیونیست در پایان با بیان اینکه آمریکا میلیارد‌ها دلار کمک و تسلیحات را به سمت اسرائیل سرازیر کرده تا این رژیم ملت فلسطین را سلاخی کند، گفت: پیامدهایی از سوی مقاومت متحد در کشور‌های منطقه از جمله لبنان، سوریه، یمن، عراق و ایران متوجه رژیم صهیونیستی خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *