یورش اف‌بی‌آی به خانه بازرس سابق سازمان ملل؛ تصویری از آزادی بیان به سبک آمریکایی

10:05 - 20 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۳۶۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یورش اف‌بی‌آی به خانه بازرس سابق سازمان ملل؛ تصویری از آزادی بیان به سبک آمریکایی
آمریکا طی سال‌های گذشته همواره خود را به جهان به‌عنوان نماد دموکراسی و حمایت از آزادی بیان معرفی کرده و این در حالی است که واقعیت خلاف این موضوع را ثابت می‌کند.

خبرگزاری میزان - اف‌بی‌آی و پلیس ایالتی آمریکا به‎تازگی به خانه اسکات ریتر، بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل و منتقد فعلی سیاست خارجی آمریکا، در شمال نیویورک یورش بردند. 

براساس گزارش‌ها، افسران اف‌بی‌آی و پلیس ایالتی در حال ورود به خانه بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل در روستای دلمار دیده شدند. 

دلیل این این یورش هنوز ناشناخته بوده و همچنین مشخص نیست که آیا ریتر در زمان عملیات در خانه بوده است یا خیر.

سخنگوی اف‌بی‌آی، گفت: می‌توانم تایید کنم که نیروهای اف‌بی‌آی در خانه‌ای هستند و فعالیت‌های اجرای قانون را در ارتباط با تحقیقات فدرال انجام می‌دهند؛ از آنجایی که تحقیقات در حال انجام است، سیاست وزارت دادگستری من را از اظهار نظر بیشتر باز می‌دارد. 

اقدام علیه منتقدان به واشنگتن و رژیم صهیونیستی

ریتر در واکنش به این یورش، گفت که حکم بازرسی به دلیل اظهارات او در مورد سیاست آمریکا در اوکراین، کنترل تسلیحات و دستیابی به صلح صادر شده است.

بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل همچنین در مصاحبه‌ای که به‎تازگی منتشر شد، از نگرش رژیم صهیونیستی نسبت به فلسطینی‌ها انتقاد کرده و گفت: اسرائیلی‌ها ۹ سرباز را که به اسیران فلسطینی تعرض می‌کردند، بازداشت کردند و سپس اسرائیلی‌ها شورش کردند؛ آن‌ها گفتند که تفسیر تلمود از یک قانون یهودی می‌گوید تعرض به غیر یهودیان جرم نیست و این افراد باید آزاد شوند.

ریتر در ادامه گفته بود: این واقعیتی است که در حال حاضر در اسرائیل اتفاق می‌افتد؛ ما می‌گوییم که اسرائیل و آمریکا از بسیاری جهات شبیه هم هستند. 

به گفته وی، اسرائیل، به معنای واقعی کلمه، بدترین تجسم چیزی است که می‌توانستیم تصور کنیم آلمان نازی در آن روزگار شبیه آن بود.

ریتر در ادامه به بمباران مدارس غزه از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرده و گفته بود: امروز مدرسه‌ای را منفجر کردند که دانش‌آموزان در آن بودند؛ دانش‌آموزان داخل مدرسه در حال سوختن بودند.

ریتر، همچنین از منتقدان جنگ عراق در سال ۲۰۰۳، به‌عنوان عضوی از تیم سازمان ملل که بر خلع سلاح‌های کشتار جمعی عراق از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸ نظارت می‌کرد، خدمت کرد؛ او در ادامه برای اعتراض از سمت خود کناره‌گیری کرد. 

وزارت خارجه آمریکا در ماه ژوئن (خرداد/تیر) نیز گذرنامه ریتر را توقیف و از شرکت او در یک مجمع اقتصادی در روسیه جلوگیری کرد. 

آمریکا سابقه طولانی در سرکوب صداهای مخالف رژیم صهیونیستی داشته و این موضوع را می‌توان در سرکوب و بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا دید.

نقض آزادی بیان 

لری جانسون، یک کارشناس و کسی که از دوستان ریتر است، می‎گوید که بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل به دلیل صحبت در مورد آنچه فکر می‌کند هدف قرار می‌گیرد. 

جانسون، گفت: اسکات فقط به حماقت سیاست آمریکا اشاره می‌کند؛ او همچنین با روس‌ها و دیگر اتباع خارجی صحبت می‌کند؛ این جرم نیست. 

رابرت دامیکو، افسر بازنشسته اف‌بی‌آی هم گفت که ریتر تنها دیدگاه‌هایش را درباره جنگ اوکراین مطرح می‌کند و این دیدگاه‌ها در رسانه‌های روسیه منتشر می‌شود؛ هیچ قانونی او را از این کار منع نمی‌کند. 

پایگاه فلسطین کرونیکل هم در این مورد نوشت که یورش اف‌بی‌آی و پلیس ایالتی به خانه بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل اثری دلخراش بر آزادی بیان است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *