بازداشت صد‌ها معترض به جنگ غزه در کنگره آمریکا؛ حمایت از اشغالگران ادامه دارد

14:29 - 03 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۷۴۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بازداشت صد‌ها معترض به جنگ غزه در کنگره آمریکا؛ حمایت از اشغالگران ادامه دارد
پلیس آمریکا براساس رویکرد همیشگی خود در سرکوب معترضان به جنگ رژیم صهیونیستی، صد‌ها معترض را که در ساختمان کنگره تجمع کرده بودند، بازداشت کرد.

خبرگزاری میزان - صد‌ها نفر در جریان تظاهرات حمایت از فلسطین در ساختمان کنگره آمریکا، یک روز پیش از سخنرانی بنیامین نتانیاهو (Benjamin Netanyahu)، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مقابل قانونگذاران، بازداشت شدند. 

براساس گزارش‌ها، این تظاهرات در ساختمان اداری کانن هاوس (یکی از بخش‌های کنگره) برگزار شد. 

پلیس کپیتال‌هیل آمریکا مدعی شد که به معترضانی که شعار‌های حمایتی فلسطین سر‌می‌دادند، پیش از آغاز بازداشت‌ها هشدار داد. مقام‌های ادعا می‌کنند که تظاهرات در ساختمان کنگره غیرقانونی است.

افسران پلیس کنگره با وجود اینکه معترضان مقاومت نرکدند، اما به آن‌ها دستبند زده و از ساختمان خارج کردند. 

سازمان‌دهندگان دلیل برگزاری این تظاهرات را سخنرانی پیش‌روی نتانیاهو در نشست مشترک کنگره عنوان کرده‌اند. 

گزارش‌ها حاکی از بازداشت بیش از ۲۰۰ معترض از سوی پلیس آمریکا است. 

معترضان در باینیه‌ای گفتند: ما با وحشت برای مدت ۹ ماه شاهد انجام یک نسل‌کشی از سوی کابینه اسرائیل بوده‌ایم که از سوی آمریکا مسلح شده و از آن حمایت مالی کرده است؛ کنگره و دولت بایدن این قدرت را دارند که امروز به این وحشت پایان دهند؛ در عوض، رئیس‌جمهور ما در حال آماده شدن برای دیدار با نتانیاهو است و ریاست کنگره از او برای سخنرانی در کنگره دعوت کرده است.

این نخستین باری نیست که پلیس آمریکا معترضان به جنگ رژیم صهیونیستی را بازداشت و یا سرکوب می‌کند.

سرکوب اعتراض‌های دانشجویی

تظاهرات دانشگاهی در اعتراض به نسل‌کشی مردم غزه در سراسر آمریکا طی ماه‌های گذشته همواره با سرکوب و بازداشت گسترده از سوی پلیس آمریکا مواجه شده است. 

دانشگاه‌های آمریکا در ماه‌های اخیر شاهد برگزاری تظاهرات دانشجویی در اعتراض به جنگ غزه و نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

در طرف مقابل، مقام‌های دانشگاهی از همان ابتدا با استفاده از نیرو‌های پلیس، اقدام به سرکوب اعتراض‌ها کردند. بهانه آن‌ها برای سرکوب دانشجویان آزادی‌خواه، آنچه اقدام‌ها و سر دادن شعار‌های یهودستیزانه خوانده شده، بود.

در این اعتراض‌ها بیش از ۳ هزار دانشجو و استاد معترض به جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بازداشت شدند.

این اعتراض‌ها که از دانشگاه‌های آمریکا آغاز شد، در ادامه به دانشگاه‌های سراسر انگلیس، اروپا و برخی مناطق دیگر هم گسترش یافت. 

سرکوب آزادی بیان

سرکوب آزادی بیان معترضان دانشگاهی پوسیدگی اقتدارگرایانه را در قلب دانشگاه‌های غرب آشکار کرده است.

جرم‌انگاری معترضان دانشجو و یورش پلیس با تجهیزات ضدشورش که با خشونت دانشجویان و اساتید را بازداشت می‌کنند، دیگر صحنه نادری نیست، بلکه به چهره جدید آمریکا تبدیل شده است.

دانشگاه‌های غربی و نیرو‌های امنیتی، به‌ویژه آمریکا، به بهانه واهی «نگرانی‌های امنیتی» همواره سعی در خفه کردن اعتراض‌های دانشجویان به جنگ غزه داشته‌اند.

کارشناسان اظهار دارند که این رویکرد دولت‌ها و دانشگاه‌های غربی موضع این کشور‌ها در قبال آزادی بیان را آشکار کرده است.

در حال حاضر، کشور‌های غربی برای حفظ روایت مورد نظر خود درباره جنگ غزه تلاش می‌کنند تا با افزایش سرکوب‌ها، حمایت از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی را ادامه دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *