سرکوب اعتراض‌ها به جنگ غزه در غرب؛ همدستی آمریکا و اروپا با رژیم صهیونیستی

16:40 - 27 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۳۹۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سرکوب اعتراض‌ها به جنگ غزه در غرب؛ همدستی آمریکا و اروپا با رژیم صهیونیستی
دولت‌ها و پلیس در کشور‌های غربی طی هفته‌های گذشته همواره سعی کرده‌اند که اعتراض‌های دانشجویی را سرکوب کنند و این موضوع را می‌توان از بازداشت گسترده معترضان به جنگ دریافت.

خبرگزاری میزان - کشتار و نسل‌کشی غیرنظامیان بی‌گناه، به‌ویژه کودکان غزه، در چارچوب جنگ رژیم صهیونیستی علیه این باریکه همچنان ادامه دارد و این موضوع نشان‌دهنده ضعف قوانین بین‌المللی و حقوق بشری است.

اما در همین حال، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های آمریکا به‌شدت به سیاست‌های آمریکا که به‌شدت از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و در نتیجه به‌طور غیرمستقیم انگیزه‌ای برای نسل‌کشی از سوی این رژیم ایجاد می‌کند، اعتراض می‌کنند.

تظاهرات معترضان به جنگ غزه عموما با تاکتیک‌هایی از سوی کسانی که در قدرت هستند، اداره می‌شوند.

دانشگاه‌ها در سراسر جهان به کانون‌های تشدید اعتراض‌های دانشجویی تبدیل شده‌اند. معترضان از موسسه‌های دانشگاهی خواسته‌اند همکاری خود را با شرکت‌هایی که به رژیم صهیونیستی تسلیحات ارسال می‌کنند، قطع کنند.

این اعتراض‌ها که از دانشگاه‌های آمریکا آغاز شد، اکنون به دانشگاه‌های سراسر انگلیس، اروپا و برخی مناطق دیگر گسترش یافته است.

همدستی کشور‌های غربی در جنایت‌های رژیم صهیونیستی

دانشجویان تاکید می‌کنند که اقدام‌های آن‌ها موضعی در برابر آنچه است که آن‌ها به‌عنوان همدستی دانشگاه‌هایشان در حمله رژیم صهیونیستی به غزه توصیف می‌کنند است؛ جنگی که به شهادت بیش از ۳۷ هزار نفر منجر شده است.

بیش از ۳ هزار معترض در دانشگاه‌های آمریکا در طول اعراض‌ها بازداشت شده‌اند که توجه رسانه‌های جهانی و واکنش فلسطینیان غزه و کرانه باختری اشغالی را به خود جلب کرده است.

این اعتراض‌های در کشور‌های دیگر نیز جریان دارد. در بسیاری از موارد، اعضای هیئت علمی به دانشجویان معترض پیوسته یا از آن‌ها حمایت کرده‌اند. این در حالی است که پلیس و دانشگاه‌ها با زور به معترضان پاسخ داده‌اند. 

در دانشگاه هومبولت برلین، پلیس به محوطه دانشگاه یورش برد و بیش از ۱۰۰ دانشجو را بازداشت کرد. در جریان این درگیری، یکی از افسران دانشجویی را مهار کرده و بار‌ها با مشت به سر او ضربه زد. او همچنین چندین بار به این دانشجو لگد زد که باعث ضربه مغزی و بستری شدن وی در بیمارستان شد. 

کارشناسان از این تخلف‌ها انتقاد کرده و خاطرنشان می‌کنند که این تخلف‌ها نشان‌دهنده همدستی دولت‌های غربی در نسل‌کشی و حمایت بی‌قید و شرط آن‌ها از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است.

کارشناسان همچنین با اذعان به تاثیر فوری این اعتراض‌ها، اهمیت نمادین آن‌ها را برجسته می‌کنند. تظاهرات دانشجویی خود در این مقطع مکانیسمی برای فشار برای پایان جنگ غزه ندارند، اما آنچه که آن‌ها نمایندگی می‌کنند در نهایت به سرنوشت مردم فلسطین گره خورده است.

سرکوب آزادی بیان

سرکوب آزادی بیان معترضان دانشگاهی پوسیدگی اقتدارگرایانه را در قلب دانشگاه‌های غرب آشکار کرده است.

جرم‌انگاری معترضان دانشجو و یورش پلیس با تجهیزات ضدشورش که با خشونت دانشجویان و اساتید را بازداشت می‌کنند، دیگر صحنه نادری نیست، بلکه به چهره جدید دانشگاه‌ای آمریکا تبدیل شده است.

دانشگاه‌های غربی و نیرو‌های امنیتی، به‌ویژه آمریکا، به بهانه واهی «نگرانی‌های امنیتی» همواره سعی در خفه کردن اعتراض‌های دانشجویان به جنگ غزه داشته‌اند.

کارشناسان اظهار دارند که این رویکرد دولت‌ها و دانشگاه‌های غربی موضع این کشور‌ها در قبال آزادی بیان را آشکار کرده است.

در حال حاضر، کشور‌های غربی برای حفظ روایت مورد نظر خود درباره جنگ غزه تلاش می‌کنند تا با افزایش سرکوب‌ها، حمایت از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی را ادامه دهند. 

در آمریکا این خط مشی نه فقط از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ از طریق قوانین سرکوبگرانه و نظارت قانونی و غیرقانونی پلیس، بلکه از طریق نظامی‌سازی بسیار کامل‌تر نیرو‌های پلیس در سراسر این کشور انجام شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *