سرکوب اعتراض‌های دانشگاهی به جنگ غزه در آمریکا

8:00 - 20 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۵۲۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سرکوب اعتراض‌های دانشگاهی به جنگ غزه در آمریکا
مقام‌های دانشگاه‌های آمریکا با همراهی پلیس همواره سعی کرده‌اند که اعتراض‌های دانشجویی و همچنین هر فعالیتی علیه صهیونیست‌ها را سرکوب کنند و این موضوع را می‌توان از بازداشت گسترده معترضان به جنگ دریافت.

خبرگزاری میزان - دانشگاه‌های آمریکا در ماه‌های اخیر شاهد برگزاری تظاهرات دانشجویی در اعتراض به جنگ غزه و نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

در طرف مقابل، مقام‌های دانشگاهی از همان ابتدا با استفاده از نیرو‌های پلیس، اقدام به سرکوب اعتراض‌ها کردند. بهانه آن‌ها برای سرکوب دانشجویان آزادی‌خواه، آنچه اقدام‌ها و سر دادن شعار‌های یهودستیزانه خوانده شده، بود.

در این اعتراض‌ها بیش از ۳ هزار دانشجو و استاد معترض به جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بازداشت شدند. 

البته سرکوب پایان نیافته است؛ دانشگاه کلمبیا ۳ نفر از روسای خود را به دلیل آنچه رد و بدل کردن پیام‌های متنی یهودستیزانه خوانده شده، تعلیق کرد.

براساس گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی، پیام‌های روسای دانشگاه در طی یک میزگرد در ماه می (اردیبهشت/ خرداد و همزمان با اعتراض‌های دانشجویی) ارسال شده بود.

دانشگاه کلمبیا از ماه آوریل (فروردین/آوریل) که دانشجویان تظاهرات همبستگی با فلسطین را برگزار کردند و موجی از تظاهرات مشابه را در سراسر جهان برانگیخت، مورد توجه قرار گرفته بود.

مدیران دانشگاه برخی از معترضان را به یهودستیزی و ایجاد محیطی ناامن متهم کردند. آن‌ها با اعزام پلیس، که بیش از هزار نفر را بازداشت کردند و بیش از ۱۰۰ دانشجو را تعلیق کردند، این اعتراض‌ها را سرکوب کردند.

سازمان‌دهندگان تظاهرات ادعا‌های دانشگاه را رد کرده و گفتند که این اقدام دانشگاه کلمبیا برای اعزام افسران پلیس بود که دانشجویان را در معرض آسیب قرار داد. 

پایگاه فرانت‌لاین دیفندر در مقاله‌ای نوشت که دانشجویان دانشگاه‌های سراسر آمریکا در اعتراض مسالمت‌آمیز به نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی، دست به اقدامی مشهود زدند. 

این پایگاه نوشت که به شدت نگران تهدیدها، حمله‌ها و سرکوب‌های اخیر از جمله استفاده از نیروی نامتناسب علیه مدافعان حقوق بشر شرکت‌کننده در تظاهرات است.

سرکوب آزادی بیان

سرکوب آزادی بیان معترضان دانشگاهی پوسیدگی اقتدارگرایانه را در قلب دانشگاه‌های غرب آشکار کرده است.

جرم‌انگاری معترضان دانشجو و یورش پلیس با تجهیزات ضدشورش که با خشونت دانشجویان و اساتید را بازداشت می‌کنند، دیگر صحنه نادری نیست، بلکه به چهره جدید دانشگاه‌ای آمریکا تبدیل شده است.

دانشگاه‌های غربی و نیرو‌های امنیتی، به‌ویژه آمریکا، به بهانه واهی «نگرانی‌های امنیتی» همواره سعی در خفه کردن اعتراض‌های دانشجویان به جنگ غزه داشته‌اند.

کارشناسان اظهار دارند که این رویکرد دولت‌ها و دانشگاه‌های غربی موضع این کشور‌ها در قبال آزادی بیان را آشکار کرده است.

در حال حاضر، کشور‌های غربی برای حفظ روایت مورد نظر خود درباره جنگ غزه تلاش می‌کنند تا با افزایش سرکوب‌ها، حمایت از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی را ادامه دهند. 

در آمریکا این خط مشی نه فقط از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ از طریق قوانین سرکوبگرانه و نظارت قانونی و غیرقانونی پلیس، بلکه از طریق نظامی‌سازی بسیار کامل‌تر نیرو‌های پلیس در سراسر این کشور انجام شده است.

همدستی کشور‌های غربی در جنایت‌های رژیم صهیونیستی

دانشجویان تاکید می‌کنند که اقدام‌های آن‌ها موضعی در برابر آنچه است که آن‌ها به‌عنوان همدستی دانشگاه‌هایشان در حمله رژیم صهیونیستی به غزه توصیف می‌کنند است؛ جنگی که به شهادت بیش از ۳۸ هزار نفر منجر شده است.

این اعتراض‌ها در کشور‌های دیگر نیز جریان دارد. در بسیاری از موارد، اعضای هیئت علمی به دانشجویان معترض پیوسته یا از آن‌ها حمایت کرده‌اند. این در حالی است که پلیس و دانشگاه‌ها با زور به معترضان پاسخ داده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *