بازداشت ۴۰۰ فرد ضد مهاجر و اسلام‌ستیز در انگلیس؛ حامیان مهاجران و مسلمانان به خیابان‌ها رفتند

15:24 - 18 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۱۸۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بازداشت ۴۰۰ فرد ضد مهاجر و اسلام‌ستیز در انگلیس؛ حامیان مهاجران و مسلمانان به خیابان‌ها رفتند
انگلیس طی روز‌های گذشته شاهد خشونت‌های افراد ضد مهاجر و اسلام‌ستیز بوده و کارشناسان این وضعیت را ناشی از سیاست‌ها و رویکرد‌های دولت‌های انگلیس معرفی می‌کنند.

خبرگزاری میزان - هزاران نفر از معترضان ضد نژادپرستی و اسلام‌ستیزی پس از یک هفته شورش و ناآرامی ضد مهاجران و مسلمانان در سراسر انگلیس در شهر‌های این کشور دست به تظاهرات زدند.

تجمع‌ها در مناطقی از جمله شمال لندن، بریستول و نیوکاسل، که انتظار می‌رفت شاهد ناآرامی‌های ضد مهاجرتی باشد، برگزار شد.

بازداشت ۴۰۰ آشوبگر ضد مهاجر و اسلام‌ستیز در انگلیس؛ حامیان مهاجران و مسلمانان به خیابان‌ها رفتند

انگلیس طی روز‌های گذشته شاهد خشونت‌های گسترده از سوی افراد ضد مهاجر و اسلام‌ستیز بود. 

مساجد و هتل‌هایی که پناهجویان را در خود جای می‌دهند، از جمله مکان‌هایی بودند که در جریان این خشونت‌ها هدف قرار گرفتند و برخی مغازه‌ها از سوی افراد ضد مهاجرت به آتش کشیده شده و غارت شدند.

صاحبان مغازه‌ها در خیابان‌های بزرگ در سراسر انگلیس، ویترین‌ها را به‌منظور در امان ماندن از ناآرامی‌ها بسته بودند.

پلیس به وکیل‌های مهاجرتی گفته بود که از خانه کار کنند؛ این توصیه پس از این که فهرستی از شرکت‌های مهاجرتی و آژانس‌های مشاوره در گروه‌های چت خشوت‌طلبان به عنوان اهداف احتمالی به اشتراک گذاشته شده بود، صادر شد. 

معترضان به خشونت افراد ضد مهاجر در لیورپول، لندن، بریستول، برایتون، نیوکاسل، اکرینگتون و ساوت‌همچتون تظاهرات برگزار کردند. 

بازداشت ۴۰۰ آشوبگر ضد مهاجر و اسلام‌ستیز در انگلیس؛ حامیان مهاجران و مسلمانان به خیابان‌ها رفتند

در همین حال، پلیس منچستر از بازداشت ۷ نفر دیگر در ارتباط با خشونت‌های راست افراطی علیه مسلمانان و مهاجران خبر داد. 

درمجموع، بیش از ۴۰۰ نفر در رابطه با ناآرامی‌هایی که طی روز‌های گذشته آغاز شد، بازداشت شده‌اند.

واکنش عفو بین‌الملل به حمله‌ها به مهاجران و مسلمانان 

ساشا دشموک، مدیر اجرایی عفو بین‌الملل انگلیس، در واکنش به حمله‌های افراد ضد مهاجر و اسلام‌ستیز و سایر بی نظمی‌های خشونت‌آمیز در سراسر انگلیس، گفت: خشونت گسترده و جنایت‌های ناشی از نفرت که در چند روز گذشته شاهد آن بودیم، کاملا غیرقابل قبول است.

دشموک اضافه کرد: هتل‌هایی که پناهجویان را در خود جای داده‌اند به آتش کشیده می‌شوند، مساجد و مشاغل مورد حمله قرار می‌گیرند و مردم به دلیل رنگ پوست، مذهب و کشور مبدا خود هدف قرار می‌گیرند؛ این منزجرکننده است. 

وی تاکید کرد که خشونت نژادپرستانه‌ای که اکنون در خیابان‌های انگلیس دیده می‌شود، ناشی از لفاظی‌ها و سیاست‌های خطرناک در طول زمان بوده است. 

مدیر اجرایی عفو بین‌الملل انگلیس خاطرنشان کرد: واکنش دولت باید جدی باشد، به طوری که تضمین کند که پلیس در جهت حفاظت از جوامع در معرض خطر فعالیت می‌کند؛ مهم‌تر از همه، دولت باید به ریشه‌های نژادپرستی، اسلام‌ستیزی و بیگانه‌هراسی که جامعه انگلیس را مبتلا کرده، رسیدگی کند. 

خشونت امروز، میراث سیاست‌ها و رویکرد‌های دولت‌های انگلیس

تحلیلگران روند جاری تحولات در انگلیس را میراث سیاست‌ها و رویکرد‌های بیگانه‌هراسانه، نژادپرستانه و اسلام‌هراسانه‌ای دولت‌های این کشور می‌دانند که به شکل ویژه‌ای طی ۱۵ سال گذشته اعمال و سبب تقویت جریان‌های راست‌گرای افراطی شده است.

خشونت‌های اخیر در انگلیس سبب شد تا شماری از کشور‌ها از جمله استرالیا، هند و نیجریه به شهروندان خود در مورد سفر به این کشور هشدار دهند.

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های خشونت‌ها و ناآرامی‌های اخیر در انگلیس تشدید و تقویت نفرت نژادی است.

پلیس انگلیس می‌گوید که انتشار اطلاعات نادرست از سوی برخی از مقام‌های عالی رتبه این کشور سبب دامن زدن به نفرت نژادی و در نتیجه خشونت‌های مرگ‌بار سراسری شده است. 

اسلام‌هراسی و بیگانه‌هراسی سال‌هاست که در انگلیس در مسیر رشد و تشدید حرکت می‌کنند؛ بر اساس داده‌های دولت انگلیس از سال ۲۰۲۳، هیچ گروه مذهبی به اندازه مسلمانان این کشور با جنایت‌های نفرت‌محور مواجه نشده است؛ در سال منتهی به مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱)، بیش از ۴ مورد از هر ۱۰ مورد از مجموع جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان رخ داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *