کنعانی: جهان شاهد نسل‌کشی و کشتار از سوی رژیم صهیونیستی است

12:08 - 18 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۱۵۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کنعانی: جهان شاهد نسل‌کشی و کشتار از سوی رژیم صهیونیستی است
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره کشتار فلسطینی‌ها در غزه، تاکید کرد که این رژیم تنها در مقابل فشار و اقدام قاطع و بازدارنده از قوانین بین‌المللی تمکین می‌کند.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه پیامی را در واکنش به اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره کشتار فلسطینی‌ها در غزه، منتشر کرد.

کنعانی در این پیام، گفت: وزیر دارایی رژیم صهیونیستی کشتار ۲ میلیون فلسطینی بر اثر گرسنگی ساختگی، و در ازای آزادی زندانی‌های این رژیم را عملی درست و اخلاقی خوانده است.

وی اضافه کرد: اظهارات این عضو باند جنایتکار صهیونیست، فقط نوعی اعلام و اعتراف علنی است؛ وگرنه دنیا در ۱۰ ماه گذشته شاهد اقدام عملی رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی و کشتار جمعی زنان، کودکان و مردم غیر نظامی بی‌گناه در غزه از طریق بمباران و همچنین قحطی و گرسنگی ساختگی بوده است.

کنعانی تاکید کرد: دنیا باید فهمیده باشد که باند جنایتکار صهیونیستی تنها در مقابل فشار و اقدام قاطع و بازدارنده حاضر به کُرنِش و تمکین در برابر قوانین بین‌المللی است و در غیر این صورت، هیچ حد و مرزی برای جنایت‌ها و اقدام‌های شنیع خود نمی‌شناسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان، گفت: این اظهارات شنیع و هولناک از منظر اخلاقی و انسانی و مقررات حقوق بین‌الملل قویا محکوم و شایسته پیگرد بین‌المللی است، اما اروپا بهتر است به جای محکوم کردن کلامی این اظهارات، به مسئولیت‌های بین‌المللی، اخلاقی و انسانی خود علیه رژیم صهیونیستی و پایان دادن به حمایت سیاسی و نظامی از آن رژیم جنایتکار عمل کرده و به محکومیت بدون عمل اکتفا نکند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *