قحطی و گرسنگی؛ سلاح رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه

9:57 - 17 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۹۷۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قحطی و گرسنگی؛ سلاح رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه
رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ علیه غزه همواره از ابزار‌های مختلف، از جمله گرسنگی علیه مردم این باریکه استفاده کرده است.

خبرگزاری میزان - بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به تازگی مدعی شده که مرگ ۲ میلیون فلسطینی در نوار محاصره شده غزه بر اثر گرسنگی ممکن است موجه و اخلاقی باشد.

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، محاصره فلج کننده‌ای را بر نوار غزه اعمال کرده و کل جمعیت این منطقه را در آستانه قحطی قرار داده است.

جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا بدتر شدن وضعیت انسانی در غزه را محکوم و از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدام‌هایی را که می‌تواند جمعیت غیرنظامی گرسنه منطقه محاصره شده را بیشتر به خطر بیندازد، متوقف کند.

بورل همچنین نگرانی‌های خود را در مورد تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی کلیدی مانند سیستم‌های بهداشتی و درمانی که باعث گسترش عفونت‌ها و بیماری‌ها در میان مردم می‌شود، ابراز کرد. 

قحطی و گرسنگی؛ سلاح رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه

زمانی که گرسنگی برای نخستین بار در پایان اکتبر ۲۰۲۳ در غزه گسترش یافت، جامعه بین‌المللی ابراز نگرانی کرد. 

برنامه جهانی غذا هشدار داد که مردم غزه در حال حاضر با گرسنگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. سرعتی که این بحران گرسنگی و سوءتغذیه دست‌ساز انسان غزه را درنوردیده، وحشتناک است. 

اتحادیه اروپا و آمریکا با انتشار بیانیه‌های نمایشی از رژیم صهیونیستی خواستند که گذرگاه‌ها را باز کند و هزاران کامیون کمک‌رسانی را وارد آن کند. 

بحث در آن زمان این بود که گرسنگی هرگز نباید به‌عنوان یک سلاح جنگی مورد استفاده قرار گیرد؛ فلسطینی‌ها نباید به دلایل سیاسی یا مکانیزمی برای بیرون راندن آن‌ها از غزه گرسنه باشند. رژیم صهیونیستی به‌عنوان طرف اشغالگر، موظف است از عرضه کافی کالا‌های حیاتی اطمینان حاصل کند.

گرسنگی برای مردم غزه عادی شده است

پایگاه نیشن نوشت، این موضوع مربوط به ماه‌ها قبل بود. بحران انسانی در غزه با هر معیاری بدتر شده و گرسنگی فلسطینیان عادی شده است.

امروزه، گرسنگی هم در شمال و هم در جنوب غزه در حال گسترش بوده و اعتراض کمی از سوی جامعه بین‌المللی وجود دارد. با وجود حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری مبنی بر این که اقدام‌های رژیم صهیونیستی مصداق نسل‌کشی است، این رژیم با هیچ پیامدی مواجه نشده است.

نیشن نوشت: تا چه زمانی اجازه می‌دهیم این جنایت‌ها ادامه یابد؟

قحطی و گرسنگی؛ سلاح رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه

فلسطینی‌ها از قبل با سلاح گرسنگی آشنا بودند. غزه از سال ۲۰۰۷ تحت محاصره شدید رژیم صهیونیستی قرار داشت؛ ارتش این رژیم مقدار غذایی که اجازه عبور آن از مرز را می‌داد، براساس حداقل کالری مورد نیاز فلسطینیان برای جلوگیری از سوءتغذیه محدود کرد. 

در آن زمان، سران جامعه بین‌المللی عمدتا به این شزایط بی‌اعتنایی می‌کردند. فلسطینیان در غزه سال‌ها پیش دریافتند که مرگ آن‌ها برای جهان قابل قبول است. 

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اندکی پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، گفت: برق، غذا و سوخت برای غزه وجود نخواهد داشت؛ ورود همه چیز مسدود شده است. 

تالی گوتلیب، عضو کنست رژیم صهیونیستی، گفت که فلسطینیان غزه باید تشنه و گرسنه باشند. حتی زمانی که فشار بین‌المللی به ارسال کامیون‌های کمک به غزه منجر شد، ایتمار بن‌غفیر، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی، شبه‌نظامیان خود را برای جلوگیری از ورود کامیون‌ها به میدان فرستاد. این کامیون‌ها بار‌ها مورد حمله شهرک‌نشینان قرار گرفت.

هدف قرار دادن فلسطینیان خوساتار دریافت کمک

رژیم صهیونیستی همچنین بار‌ها فلسطینیان گرسنه در تلاش برای تهیه غذا را هدف قرار داده است. 

در محله تل‌الهوا در شهر غزه، تک‌تیراندازان اشغالگر به افرادی که برای دریافت کمک آمده بودند، شلیک کردند. صحنه‌های مشابهی در سراسر غزه دیده شده است. 

قحطی و گرسنگی؛ سلاح رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه

در میدان کویت، ۲۵ فلسطینی در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۴ (۵ بهمن ۱۴۰۲) به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی در ۲۳ مارس (۴ فروردین) در همان نقطه ۲۳ فلسطینی گرسنه را به شهادت رساند. 

نظامیان صهیونیست در میدان النابلسی در غرب شهر غزه هم بار دیگر فلسطینیان گرسنه منتظر کامیون‌های کمک‌رسانی را هدف قرار دادند که ۱۱۵ شهید و حدود ۷۰۰ مجروح برجای گذاشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *