مراسم تحلیف جمعی از کارآموزان قضایی با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه

20:11 - 16 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۹۱۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مراسم تحلیف جمعی از کارآموزان قضایی با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه
مراسم تحلیف جمعی از کارآموزان قضایی دانشگاه علوم قضایی در محل ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه) برگزار شد.

خبرگزاری میزان – مراسم تحلیف جمعی از کارآموزان قضایی دانشگاه علوم قضایی، دوره ۶ استان البرز و ۱۲۳ و ۱۲۹ استان قم با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، مدیرکل کارگزینی قضات و مدیرکل آموزش قوه قضاییه در محل ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه) برگزار شد.

محمد باقر الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ضمن عرض خیر مقدم و آرزوی موفقیت کارآموزان قضایی که بعد از مراسم تحلیف بطور رسمی بعنوان قضات جدیدالورود در دستگاه قضایی و در ردای قضاوت مشغول قضاوت خواهند شد، عنوان کرد: از اینکه شما عزیزان فرایند جذب و گزینش را با موفقیت پشت سرگذاشتید و امروز آمادگی دارید بعنوان نیروی مدبر و متدین سبب تقویت دستگاه قضا، حفظ و پایداری عدالت و افزایش رضایتمندی شهروندان شوید، خوشحال و مسرور هستیم.

الفت با اشاره به اهمیت درک شانیت مقام قضاوت و مسئولیتی خطیری که بر آن وارد است، بر رعایت اخلاق و آداب حرفه‌ای از همان ابتدای شروع به کار قضات جدیدالورود تاکید کرد و گفت: با تکیه و الگوبرداری از تجربیات ارزشمندی که در بدو ورود از سوی قضات مجرب و شایسته بدان توصیه می‌شود می‌توانید زندگی سالم و با نشاطی را در شرایط جدید و در قالب چارچوب‌ها تجربه کنید و با بروز رسانی تمامی ابعاد زندگی در مسیر تعالی قرار گیرید.

وی همچنین بر اهمیت تشکیل خانواده قضات جدیدالورود مجرد بعنوان اولین برنامه پیشرو و اولویت دار تاکید کرد.

این مقام عالی قضایی با بیان خطراتی که ممکن است یک قاضی را در مهلکه خطر بیاندازد، هشدار داد و توصیه کرد: از همین ابتدا شروع به کار برای معیشت اقتصادی خود برنامه ریزی داشته باشید. هر از گاهی ممکن است کار شما مورد طمع اشخاصی قرار بگیرد که بخواهند شما را مجذوب کانون‌های قدرت خود کنند لذا با پاکدستی، چشم پاکی و توجهات خداوند متعال می‌توانید محیط سالمی را برای خود رقم بزنید.

الفت افزود: بایستی جلوه‌ای از الگو و اسوه شایستگی در جامعه باشید، لذا مداومت تعامل، نشست و برخاست و مشورت با قضات خوشنام و نمونه و الگوبرداری از آداب و رفتار ایشان سرلوحه کارتان باشد.

این مقام عالی قضایی با اشاره به اینکه در این بازده زمانی زیر نظر مستقیم دستگاه‌های نظارتی رفتار و عملکردتان سنجیده می‌شود، خاطرنشان کرد: از امروز به بعد بایستی با ضابطه زندگی کنید و مراقب رفتار و گفتار خود باشید و با تدبیر و عاقلانه و با حفظ صلابت و استقلال قضایی اقدام کنید و از رویاروی با مسائل پیشرو نهراسید. به نحوی که ضمن توجه به مسائل اطراف خود با رعایت اخلاق حرفه‌ای سخاوت و متانت خود را در جایگاهی که دارید به منصه نمایش بگذارید.

سید محمد هاشمی مقدم؛ مدیرکل کارگزینی قضات نیز در راستای انتقال تجربیات و آداب قضا، ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی قضات جدیدالورود توصیه کرد: در آراء خود فرصت باز اجتماعی کردن افرادی که از سرغفلت دچار جرم یا بزه شدند را در نظر بگیرید.

مهدی جوهری مدیرکل آموزش قوه قضاییه همچنین با ارائه گزارشی از روند اجرای این دوره و ادواری که تاکنون برگزارشده است، بر مرتفع شدن نیروی قضایی مورد نیاز دستگاه قضا اظهار امیدواری کرد.

در ادامه مراسم، کارآموزان قضایی دوره مذکور در حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، مدیرکل کارگزینی قضات و مدیرکل آموزش قوه قضاییه ادای سوگند کردند.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از نفرات برتر با اهدای لوح تقدیر شد.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *