رئیس کل دادگستری استان مرکزی: شعبات در رسیدگی به پرونده‌های قضایی اهتمام لازم را داشته باشند

15:49 - 16 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۸۶۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی: شعبات در رسیدگی به پرونده‌های قضایی اهتمام لازم را داشته باشند
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: شعبات در رسیدگی به پرونده‌های قضایی اهتمام لازم را داشته و علاوه بر دقت، رسیدگی‌ها را با سرعت و در وقت‌های مناسب انجام دهند تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزائی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جریان سفر یک روزه به حوزه قضایی ساوه پس از بازدید از شعب دادگاه‌های دادگستری این شهرستان و دیدار چهره به چهره با قضات و کارکنان، در نشست با قضات و کارکنان با تشکر از زحمات و تلاش‌های مجدانه همکاران اداری و قضایی، اظهار داشت: شرایط کار در دستگاه قضایی سختی و دشواری‌های خودش را دارد، اما همکاران دستگاه قضایی با تلاش خالصانه و جهادی در راستای تحقق رسالت دستگاه قضایی گام برمی‌دارند.

وی بیان کرد: شعبات در رسیدگی به پرونده‌های قضایی اهتمام لازم را داشته و علاوه بر دقت، رسیدگی‌ها را با سرعت و در وقت‌های مناسب انجام دهند تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود، زیرا یکی از دغدغه‌ها و درخواست‌های مردم کاهش اطاله دادرسی است که باید در این رابطه توجه بیشتری شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با تاکید به اجرای سند تحول قضایی، گفت: موضوع تحول در دستگاه قضایی به خصوص در چند سال گذشته، یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری بوده که هر ساله در هفته قوه قضاییه، در دیدار با رئیس قوه و مسئولان عالی قضایی، بر اجرای سریع و دقیق مفاد این سند تاکید داشته، که در سال جاری نیز در راستای تأکیدات وی، نسخه بروز رسانی شده این سند، تحت عنوان " سند تحول و تعالی قضایی" ابلاغ شده است. همه ما وظیفه داریم با انجام صحیح و به موقع ماموریت‌های ابلاغ شده در این سند و اجرای برنامه عملیاتی سال جاری در راستای تحقق اهداف سند تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی در ادامه به بازبینی پرونده‌های زندانی دار اشاره کرد و گفت: قضات و مسئولان قضایی شهرستان علاوه بر قرار دادن این موضوع در دستور کار خود به طور مستمر از زندان‌ها سرکشی کرده و پرونده‌های آن‌ها را بررسی کنند و با استفاده حداکثری از ارفاقات قانونی در رابطه با زندانیان زمینه کاهش و کنترل جمعیت کیفری در زندان‌ها را فراهم سازند.

وی تأکید کرد: پیشگیری از وقوع جرایم، فراگیری سنت حسنه صلح و سازش، استیفای حقوق مظلومان، برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه و جلوگیری از تضییع حقوق قانونی مردم از جمله سیاست‌های دستگاه قضایی است که با جدیت در دستور کار مسئولان قضایی استان مرکزی است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در این بازدید با برخی از مراجعین دادگستری شهرستان ساوه از نزدیک دیدار و گفت وگو کرد و پس از استماع مطالبات مردم، دستورات لازم را به منظور رسیدگی به درخواست‌های مطرح‌شده صادر کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *