دادستان عمومی و انقلاب شهرستان محلات معرفی شد

14:33 - 22 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۸۴۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان محلات معرفی شد
رئیس کل دادگستری استان مرکزی در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان محلات گفت: با تلاش و اراده همکاران نه تنها پرونده‌های وارده مورد رسیدگی قرار گرفته است؛ بلکه پرونده‌های معوق و مسن نیز با حساسیت و سرعت بیشتری رسیدگی و تعیین تکلیف می‌شود.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزائی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان محلات با اشاره به اینکه دادستان بازوی قدرتمند حاکمیت در حفظ و صیانت از عدل و حق است، تصریح کرد: جامعه‌ای حرکت رو به جلو دارد که امنیت پایدار در آن جامعه برقرار باشد. این امنیت پایدار با حضور مقتدرانه دادستان در همه‌ی موضوعاتی که با حقوق عامه مردم و دولت سر و کار دارد، احساس می‌شود.

وی افزود: در موضوع فساد اداری باید با کمک نهاد‌های امنیتی پیشگیری‌های لازم انجام شود. برخورد با تعدی کنندگان اراضی ملی و پیشگیری از جرم از اولویت و اهداف سند تحول توسعه قوه قضاییه هست که باید به صورت جدی اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی به پیشگیری به عنوان رویکرد اصلی در قوه قضاییه اشاره و خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی در قوه قضاییه پیشگیری است، ما در حوزه جرایم و آسیب‌های اجتماعی چاره‌ای جز پیشگیری نداریم و باید از طریق پیشگیری‌های اجتماعی و رشد مدار یعنی از طریق آموزش و اگاه سازی عمومی، استفاده از ظرفیت‌های نخبگانی و تمرکز بر فرایند رشد دانش اموزان و کودکان و نوجوانان بتوانیم زمینه‌های ارتکاب جرم را در افراد کاهش دهیم.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی حول محور خدمت به مردم تلاش می‌کند تا بر مبنای قانون و شرع و بر اساس دانش حقوقی گره گشای کار مردم باشد و بتواند عدالت و قانون مندی را در جامعه گسترش دهد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه اطاله دادرسی و عدم تعیین تکلیف پرونده‌های معوق از جمله عواملی هستند که سلامت مجموعه را در مخاطره قرار می‌دهند، گفت: با تلاش و اراده همکاران نه تنها پرونده‌های وارده مورد رسیدگی قرار گرفته است؛ بلکه پرونده‌های معوق و مسن نیز با حساسیت و سرعت بیشتری رسیدگی و تعیین تکلیف می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی بیان کرد: دادگستری استان مرکزی بر پایه سند تحول قضایی و طی برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ موظف به اجرای سیاست‌هایی شده است که به موجب آن دسترسی شهروندان به خدمات قضایی تسهیل می‌کند و از فناوری‌های روز برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم بهره گیری استفاده می‌کند.

گفتنی است در این آیین از زحمات مهدی عبدالملکی تجلیل شد و حمید جلالی به سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان محلات معرفی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *