سرپرست مجتمع قضایی خانواده ۲ تهران در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات ۷ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

16:34 - 15 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۶۵۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سرپرست مجتمع قضایی خانواده ۲ تهران در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات ۷ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
سرپرست مجتمع قضایی خانواده ۲ تهران با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی ۷ نفر از مراجعه کنندگان پرداخت و دستورات مقتضی را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه به مسئولان قضایی که در رسیدگی به امور قضایی مردم باید نهایت دقت و سرعت را اِعمال کنند و به هیچ وجه در پیشبرد امور مردم تأخیر نیندازند و این امور را به فردا و یا زمان آتی موکول نکنند، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن عموزادی سرپرست مجتمع قضایی خانواده ۲ تهران امروز (دوشنبه ۱۵ مردادماه) با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با ۷ نفر از مراجعان که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن عموزادی سرپرست مجتمع قضایی خانواده ۲ تهران در این جلسه ملاقات مردمی اظهار کرد: ازدواج‌های بدون پایه، اساس و ریشه مشکل اصلی مردم در دادگاه‌های خانواده است. ازدواج‌ها سه نوع است که نوع اول ازدواج به دلیل علاقه افراطی صورت می‌گیرد و بیشتر این ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود. نوع دوم ازدواج براساس تصمیم گیری منطقی و عاقلانه است و در نوع سوم ازدواج ناراضی بودن یکی از طرفین وجود دارد که اغلب این ازدواج ها نیز سرنوشت خوبی ندارند.

وی افزود: خانواده در ازدواج خیلی مهم است سنخیت در فرد نیست بلکه در خانواده و فرهنگ است. خانواده رکن اساسی جامعه است و باید از ابتدا به درستی و با اصول پایه‌گذاری شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین عموزادی اظهار کرد: مشاوره‌های قبل از ازدواج و پس از ازدواج بسیار مهم است به طوری که باید قانونی تصویب شود که زوجین طبق آن ۳ الی ۶ ماه قبل از ازدواج در جلسات مشاوره کارشناسان با تجربه شرکت کنند تا از ازدواج‌های ناموفق جلوگیری شود.

سرپرست مجتمع قضایی خانواده ۲ تهران بیان کرد: در ازدواج‌ها باید صداقت و راستگویی و شناخت کافی جریان داشته باشد تا نتایج خوبی حاصل شود. پنهان کاری باعث بروز مشکلات متعدد و بی شماری میان طرفین می‌شود.در ازدواج علاقه لازم است، ولی کافی نیست جوانان در امر ازدواج عجله نکنند معیار‌های لازم را در نظر بگیرند و در انتخاب خود به تجربه خانواده‌ها اعتماد کنند.

رئیس کل محاکم تهران اظهار کرد: احترام به یکدیگر، محبت، رفتار درست در روابط بسیار مهم است تجمل‌گرایی را کنار بگذارید و قانع باشید. نتیجه ازدواج‌های نادرست علاوه بر اینکه به زن و مرد صدمه وارد می‌شود بلکه فرزندان آن‌ها را نیز دچار آسیب می کند و به مرور زمان در جامعه با مشکلات متعددی روبه رو می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *