معاون قضایی قوه قضاییه در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی ۱۶ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

11:49 - 24 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۱۶۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون قضایی قوه قضاییه در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی ۱۶ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
معاون قضایی قوه قضاییه در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه ضمن بررسی درخواست حقوقی ۱۶ مراجعه‌کننده در ملاقات مردمی جهت رفع مشکلات آن‌ها دستورات مقتضی را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه به مسئولان قضایی که در رسیدگی به امور قضایی مردم باید نهایت دقت و سرعت را اِعمال کنند و به هیچ وجه در پیشبرد امور مردم تأخیر نیندازند و این امور را به فردا و یا زمان آتی موکول نکنند، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق رحیمی معاون قضایی قوه قضایی در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و با ۱۶ مراجعه کننده‌ای که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند، دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کرد.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه برگزار شد، معاون قضایی قوه قضاییه پس از استماع موارد و مشکلات مطروحه توسط مراجعان دستورات لازم را برای حل مشکلات آنان صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی در حاشیه این ملاقات مردمی بیان کرد: امروز در این جلسه ملاقات مردمی ۱۶ پرونده را بررسی کردیم که موضوعات متعدد و متنوعی داشتند و یکی از موارد هم پرونده کثیرالشاکی بود.

وی افزود: درخواست‌های مردم در این جلسه ملاقات مردمی اعمال ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کیفری، استیذان و عفو بود. در برخی از این پرونده‌ها با بررسی مدارک و اسنادی که ارائه کردند متوجه شدیم امکان بررسی مجدد وجود ندارد بنابراین سعی کردیم مراجعه کننده را قانع کنیم. برخی نیز پرونده‌هایشان در معاونت قضایی در حال رسیدگی بود که دستور تسریع در رسیدگی صادر شد.

معاون قضایی قوه قضاییه بیان کرد: در این ملاقات مردمی یک پرونده کثیرالشاکی روستای پاکدشت که مربوط به ۹۰ کشاورز بود را بررسی کردیم و جهت رفع مشکل کشاورزان زمانی را برای ملاقات در معاونت قضایی به آن‌ها اختصاص دادیم تا طرفین پرونده را دعوت و اظهارات آن‌ها را استماع بررسی کنیم.

وی ادامه داد: در جلساتی که طرفین را دعوت می‌کنیم پرونده نزد هر قاضی باشد سعی می‌کنم به شخصه در جلسه حضور پیدا کنم تا تصمیم نهایی اتخاذ شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *