حفظ ایمنی زائران اربعین خط قرمز پلیس است/ آغاز طرح ترافیکی اربعین از ۱۶ مرداد

11:43 - 09 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۶۲۱
حفظ ایمنی زائران اربعین خط قرمز پلیس است/ آغاز طرح ترافیکی اربعین از ۱۶ مرداد
رئیس پلیس راهور فراجا ضمن بیان اینکه حفظ ایمنی زائران خط قرمز پلیس است گفت: حدود ۱۲ هزار نفر از نیرو‌های پلیس بشکل شبانه‌روزی درگیر مراسم اربعین هستند.

خبرگزاری میزان - سردار تیمور حسینی صبح امروز سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ در کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی اربعین و مدیریت سفرهای شهریورماه که در پلیس راهور فراجا برگزار شد، گفت: سال گذشته سال بسیار خوبی به لحاظ نظم و امنیت بود و مقام معظم رهبری نیز از مدیریت اربعین ابراز رضایت داشتند.

وی افزود: همه هم و غم ما باید بر ایمنی جان زائرین باشد و همه ما برنامه‌ریزی و نقش بسیار بارزی می‌توانیم داشته باشیم.

سردار حسینی ادامه داد: چیزی حدود ۱۲ هزار نفر از نیرو‌های پلیس به‌شکل شبانه‌روزی درگیر مراسم اربعین هستند.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: در وهله اول از همه شهروندان درخواست دارم که همه زائرین عزیز حتما درسامانه سما اطلاعات خود را ثبت کنند. چرا که ما برای ارائه خدمات نیازمند داشتن اطلاعات دقیق و کامل هستیم.

سردار حسینی از استانداران خواست که حتما به وضعیت پارکینگ‌ها رسیدگی کرده و هر یک از این پارکینگ‌ها متولی مشخص داشته باشد چرا که در غیر این صورت مشکلات بسیاری حادث خواهد شد.

ما چاره‌ای نداریم جز اینکه از مردم درخواست کنیم که از اتومبیل‌های شخصی خود استفاده کنند. چرا که به نظر می‌رسد امسال نیز با افزایشی ۱۰تا ۱۵ درصدی زائران مواجه خواهیم شد.

سردار حسینی در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد: در دوسال گذشته برای استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در اربعین حسینی موافقت کردیم اما تاکسی‌های اینترنتی باید توجه داشته باشند خودرویی که حضور می‌یابد باید دارای معاینات فنی لازم باشد.

وی همچنین درباره امدادخودرو‌ها گفت: رئیس پلیس راه کشور حضور امدادخودرو‌های مجاز را در طول مسیر تسهیل کند.

حسینی با بیان اینکه امسال در گرمترین روز‌های سال این ماموریت را عهده‌دار هستیم. گفت: باید همه تمهیدات لازم را تدارک ببینیم و برای شب‌ها نیز تدارک ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: در بازگشت زائرین چاره‌ای جز استفاده از اتوبوس‌های شهری نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه سرعت حفظ ایمنی زائران و  سرعت غیرمجاز و تخلفات جاده‌ای خط قرمز ماست، گفت:همه دوربین‌های ما باید هم سرعت لحظه‌ای و هم میانگین سرعت را کنترل کنند.

میزان تصادفات در سه ماه گذشته کاهش داشته است

در ادامه این مراسم، سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه راهور فراجا نیز گفت: سال گذشته شاهد کاهش  19 درصدی جانباختگان در بازه زمانی طرح اربعین در استان‌های هدف بودیم.

رئیس پلیس راه راهور فراجا گفت:  عمده علل وقوع تصادفات عدم توجه به جلو بوده است که به دلیل خستگی و خواب آلودگی و استفاده از موبایل اتفاق افتاده؛ ساعت ۱۲ تا ۱۶ نیز ساعت وقوع بیشترین تصادفات بوده است‌.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات زوار اربعین در زمان برگشت رخ داده است گفت: طرح ترافیکی اربعین از ۱۶ مرداد ماه شروع و تا ۸ شهریور ادامه خواهد داشت.

وی گفت: پلیس راه تهران در ایام اربعین در ترمینال‌های اتوبوس تهران مستقر خواهد شد و از لحاظ مختلف شرایط را بررسی خواهد کرد.

رئیس پلیس راه راهور فراجا با تاکید بر اینکه خستگی و خواب آلودگی باید مورد توجه رانندگان قرار گیرد گفت: استراحتگاه و مواکب‌هایی در مکان‌های مختلف احداث شود تا رانندگان بتوانند استراحت کنند؛ مکان‌ها باید با هماهنگی پلیس جانمایی شوند.

سردار مومنی با بیان اینکه طی ۳ ماه گذشته شاهد کاهش تصادفات درون و برون شهری بودیم، تصریح کرد: شیب تند تصافات و جانباختگان کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *