اجرای طرح ساعتگرد در محدوده خیابان شریعتی تهران

13:12 - 14 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۴۵۰
اجرای طرح ساعتگرد در محدوده خیابان شریعتی تهران
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، ضمن اشاره به اجرای طرح ساعتگرد در خیابان شریعتی، گفت: این طرح به روان‌سازی ترافیک در خیابان‌های شلوغ تهران، کمک می‌کند.

خبرگزاری میزان - به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ مصطفی زینی وند، با اشاره به این که یکی از محور‌های عمدتا شلوغ و پر ترافیک شهر تهران، خیابان شریعتی و معابر اطراف آن است، گفت: این خیابان به ویژه در محدوده شهرداری منطقه سه گره‌های ترافیکی متعددی دارد.

وی افزود: با توجه به این موضوع و پس از انجام طرح‌های مطالعاتی، با همکاری شهرداری منطقه سه، با هدف روان سازی ترافیک، انضباط بخشی و ارتقا ایمنی تردد، تغییراتی در مسیر‌های حرکتی این معابر و برخی اصلاحات دیگر در دوربرگردان‌ها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در قالب طرح ساعتگرد ایجاد شده است.

سرهنگ زینی وند در خصوص آغاز اجرای طرح گفت: این طرح از ابتدای روز پنج شنبه یازدهم مرداد آغاز شد و تاثیرات ترافیکی طرح آن منجر به روانسازی ترافیک، انضباط بخشی و افزایش ایمنی تردد شده است.

وی همچنین افزود: تغییرات ایجاد شده در طرح لوپ ساعتگرد‌ها بدین شرح است:

- جهت حرکت خیابان مینا، حدفاصل خیابان شریعتی تا میدان مینا، به صورت شرق به غرب اصلاح شد.

- خیابان دو طرفه شهید سنجابی (بهروز سابق) در حدفاصل میدان مینا تا خیابان شهید دستگردی (ظفر سابق)، به صورت یکطرفه جنوب به شمال شد.

-خیابان دو طرفه ظفر، حدفاصل خیابان شهید سنجابی تا خیابان شریعتی، به صورت یکطرفه غرب به شرق شد.

- چراغ راهنمایی و رانندگی در تقاطع خیابان‌های شریعتی - مینا و زیبا حذف و این تقاطع مسدود شد.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تغییرات ایجاد شده در دوربرگردان‌ها نیز، بیان داشت:

- تقاطع خیابان‌های ظفر- نصیری که پیش‌تر به دلیل وجود حرکات قطری، شاهد شکل گیری صف ترافیک و بعضا انسداد در این محدوده بودیم، صرفا رویکرد‌های گردش به چپ و راست مجاز شد.

- با اصلاح‌هندسی ضلع جنوب تقاطع خیابان شریعتی- خیابان ظفر، دسترسی شهروندانی که قصد دسترسی به خیابان ظفر را دارند، از طریق واگرد در این محدوده و عبور از معابر مینا و سنجابی تامین شد.

- با اصلاح هندسی در خیابان مینا تقاطع رودبار شرقی و غربی، دسترسی از شبکه معابر اطراف میدان مینا به بلوار میرداماد مطابق گذشته از طریق معبر رودبار غربی فراهم شد.

سرهنگ زینی وند درباره بازخورد‌های مثبت اجرای طرح اظهار داشت: با توجه به درخواست‌های مردمی در خصوص مشکلات تردد خودرو‌ها در خیابان‌های شریعتی، مینا، سنجابی و ظفر و گره‌های ترافیکی در برخی تقاطعات آنها، طرح لوپ ساعتگرد در شبکه معابر شریعتی، مینا، سنجابی و ظفر اجرایی شد، به منظور بررسی نهایی و اتخاذ تمهیدات لازم درباره اجرای طرح لوپ ساعتگرد در این معابر جلسات مشترک و بازدید‌های میدانی مختلفی با شهرداری برگزار شد. در نهایت، پس از اطلاع رسانی محیطی و از طریق رسانه‌های محلی به شهروندان، طرح لوپ ساعتگرد شریعتی، مینا، سنجابی و ظفر اجرایی شد.

وی گفت: خوشبختانه تا به امروز بازخورد‌های اجرای طرح مثبت بوده و به روان شدن عبور و مرور در این محدوده کمک کرده است.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: اجرای این طرح از جمله درخواست‌های اهالی و کسبه این محدوده بود که مصوبه آن در سال گذشته از کمیته شبکه معابر شورای ترافیک شهر تهران گرفته شده بود. با توجه به اینکه حجم تردد‌ها و ترافیک در نیمه دوم سال بالا است، اجرای چنین طرح‌هایی که جا افتادن آن زمان بر است امکان پذیر نیست و در صورت اجرا به احتمال زیاد با شکست مواجه می‌شود، بنابراین اجرای این طرح به نیمه اول امسال موکول شد.

وی بیان داشت: خوشبختانه در این چند روزی که از اجرای طرح و اعمال تغییرات می‌گذرد، بازخورد‌ها مثبت بوده است و شرایط ترافیکی این محدوده بهتر از قبل است و به هرحال چند روز زمان می‌برد تا مردم کاملا با تغییرات ایجاد شده آشنا شوند و اپلیکیشن‌های مسیریاب این تغییرات را اعمال کنند.
برای دیگر معابر تهران هم طرح‌های مشابهی در نظر داریم که در زمان مناسب خودش اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *