عوامل تصادف موتورسواران تهرانی؛ از عدم توجه به جلو تا حرکت در خلاف مسیر و بی‌توجهی به حق تقدم

12:44 - 13 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۲۶۱
عوامل تصادف موتورسواران تهرانی؛ از عدم توجه به جلو تا حرکت در خلاف مسیر و بی‌توجهی به حق تقدم
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به آمار ۳۴ درصدی عدم توجه به جلو از سوی موتورسواران در تهران، گفت: برخی از راکبین موتورسیکلت گمان می‌کنند، چون موتور کوچک است از هر جایی می‌توانند تردد کنند.

خبرگزاری میزان - به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ رابعه جوانبخت، در خصوص آمار علل تصادفات موتورسواران در تهران توضیح داد و گفت: جنس تصادفات موتورسیکلت در فصل تابستان کمی متفاوت‌تر از دیگر فصول سال است، زیرا هوا تغییر پیدا می‌کند و خیلی‌ها تمایل دارند که از موتورسیکلت بیشتر در ۶ ماهه اول سال استفاده کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: وقتی بررسی‌ها را انجام می‌دهیم درمی یابیم که رتبه اول علت تامه تصادفات موتورسیکلت در فصل تابستان ۱۴۰۲ به عدم توجه به جلو با فراوانی ۳۴ درصد اختصاص می‌یابد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: قبلا بیان میشد که رانندگانی که داخل خودرو‌ها هستند از تلفن همراه نباید استفاده کنند، اما الان می‌بینیم که راکب موتورسیکلت با یک دست موتور را گرفته و با یک دست دیگر مشغول استفاده و چک کردن و حتی صحبت کردن با تلفن همراه خود است که درخواست داریم که اصلا این اقدام خطرناک را انجام ندهند چرا که با این تخلف صدمات جدی تری نسبت به خودرو‌ها به این قشر از کاربران ترافیک وارد می‌آورد.

سرهنگ جوانبخت افزود: رتبه دوم علل تصادفات در شهر تهران به حرکت در خلاف مسیر موتورسواران با ۱۳ درصد از کل آمار در تابستان ۱۴۰۲ بازمی گردد که این تخلف متاسفانه یکی از موارد شایعی است که موتورسواران به گمان اینکه، چون با موتور هستند و سهم زیادی از معبر عبوری را نمی‌گیرند خلاف جهت تردد کرده و غافل از این موضوع هستند که همین حرکت می‌تواند مخاطرات زیادی را به همراه آورد.

وی گفت: همچنین در تابستان ۱۴۰۲ رتبه بعدی این آمار به عدم توانایی راکبین موتورسیکلت با ۱۱ درصد و عدم رعایت حق تقدم نیز با ۱۰ درصد رتبه بعدی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: موتور سوار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *