۳۰ درصد از معلمان پایه اول سال گذشته به همراه دانش‌آموزان خود به پایه دوم منتقل می‌شوند/ دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع نیز به زودی ابلاغ می‌شود

13:48 - 08 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۴۶۲
۳۰ درصد از معلمان پایه اول سال گذشته به همراه دانش‌آموزان خود به پایه دوم منتقل می‌شوند/ دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع نیز به زودی ابلاغ می‌شود
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان دوره ابتدایی حدود ۹ میلیون و ۱۹۲ هزار نفر است گفت: در قالب نظام دوری، ۳۰ درصد معلمانی که در سال تحصیلی گذشته در پایه اول مشغول کار بودند امسال و به همراه دانش‌آموزان خود به پایه دوم منتقل می‌شوند.

خبرگزاری میزان - نشست خبری مشترک حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی و سیدمجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد با موضوع پروژه مهر صبح امروز، دوشنبه ۸ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

در ابتدای این نشست رسانه‌ای حمید طریفی حسینی اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها برای ثبت‌نام پایه اول حدود ۱ میلیون و ۴۹۵ هزار نفر است.

وی افزود:باید به این نکته اشاره کرد که این آمار بر اساس، نرخ موالید و در نظر گرفتن تعداد اتباع و مهاجرین و نرخ تکرار پایه پیش‌بینی شده است.

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛ شاهد کاهش حدود ۱۱۰ هزار نفر از دانش‌آموزان پایه اول نسبت به سال گذشته هستیم.

طریفی حسینی آمار ثبت نامی‌های قطعی را ۱ میلیون و ۱۶۸ هزار دانش‌آموز پایه اول اعلام کرد و گفت: حدود ۹ میلیون و ۱۹۲ هزار دانش‌آموز تعداد دانش‌آموزان دوره ابتدایی است که ۸ میلیون و ۸۸۴ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام قطعی خود را انجام داده‌اند.

طریفی حسینی گفت: استان‌های مختلف تا نزدیک ۸۰ درصد سازماندهی معلمان را انجام داده‌اند. اولویت فعلی ما سازمان‌دهی معلمان و سپس توانمندی معلمان است.

معاون آموزش ابتدایی پروژه مهر را پروژه‌ای کیفی توصیف کرد و گفت: بخشی از معلمان دوره ابتدایی در قالب نظام دوری سازماندهی خواهند شد. ۳۰ درصد معلمانی که در سال تحصیلی گذشته در پایه اول مشغول کار بودند امسال هم به همراه دانش‌آموزان خود به پایه دوم منتقل خواهند شد و این چرخه تا پایه سوم ادامه خواهد داشت.

معاون آموزش ابتدایی در بخش دیگری از اظهاراتش اظهار کرد: حدود ۶۰ ساعت آموزش تخصصی ضمن خدمت برای معلمان ابتدایی در نظر گرفته شده و معلمان می‌توانند براساس سوابق خدمتی و پایه تحصیلی و دوره‌های ضمن خدمت خود در این دوره‌های هدفمند می‌توانند شرکت کنند.

وی ادامه داد: توانمندسازی هوشمندانه و نقطه‌ای دقیقی برای معلمان برنامه‌ریزی شده است که هفته سوم مرداد برگزار خواهد شد.

طریفی حسینی تاکید کرد: الگوی مدرسه تراز سند تحول از سال تحصیلی جدید در ۱۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی، خاص و شاهد به شکل پایلوت برگزار شده و امیدواریم تعداد این مدارس به مرور افزایش یابد.

به گفته معاون آموزش ابتدایی در طرح الگوی مدرسه تراز سند تحول، هزار راهبر تحول، کار را پیش خواهند برد.

در ادامه این نشست رسانه‌ای سیدمجتبی هاشمی درباره پروژه مهر گفت: این پروژه یک برنامه سالیانه است که وظیفه و رسالت آن راهبری و نظارتی خواهد بود.

وی افزوذ:  پروژه مهر یک اولویت است و ما باید بدانیم که در ۷۳۴ منطقه آموزش و پرورش از نظر آماده‌سازی برای مهرماه چه اتفاقاتی در حوزه‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌گذرد.

هاشمی ادامه داد: ثبت‌نام مدارس بخشی از پروژه مهر است. پروژه مهر ۹ کارگروه دارد و هر کارگروه وظایف مشخصی را بر عهده دارند. بخش مهمی از فرآیند‌ها باید قبل از شروع سال تحصیلی انجام شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۰ جلسه ملی پروژه مهر در وزارت آموزش و پرورش برگزار شده است، رویکرد ما در این پروژه راهبری و نظارت، رویکرد تحولی، رویکرد انسجام و هماهنگی، رویکرد شایسته‌گزینی، رویکرد پویایی و انعطاف‌پذیری و رویکرد مشارکتی است.

وی تصریح کرد: فضای فیزیکی یکی از مهمترین مسائل آموزش و پرورش است. این بخش با مدیریت حوزه نوسازی مدارس انجام می‌شود. کار‌های خوبی در سال‌های گذشته انجام شده است امسال ۱۴۹۱ پروژه آموزشی و پرورشی جدید تعریف کرده‌ایم که شامل ۶۸۶۰ کلاس درس و ۱ میلیون و ۶۶ هزار و ۸۶۱ مترمربع است که در مهرماه تقدیم دانش آموزان می‌شود.

هاشمی اظهارات خود را در بحث تولید و توزیع کتب درسی پیش برد و گفت: ۱۵۵ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۲۶۵ جلد کتاب درسی برای سال تحصیلی آینده سفارش چاپ داده می‌شود

وی درباره دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع نیز تاکید کرد: این دستورالعمل به زودی ابلاغ خواهد شد و در حوزه نظارت بر ثبت‌نام، مسائل مرتبط با ثبت‌نام قواعد و مقرراتی خواهد داشت. پس از ابلاغ این قواعد، سامانه‌ای وجود دارد که کار از طریق آن اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *