جشنواره آفرینو فرصتی برای تبدیل ایده‌های خلاقانه به کالا و خدمات نوآورانه است

13:10 - 13 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۲۷۱
جشنواره آفرینو فرصتی برای تبدیل ایده‌های خلاقانه به کالا و خدمات نوآورانه است
نخستین جشنواره آفریننو با مشارکت سازمان مدارس غیر دولتی و معاونت علمی ریاست جمهوری برای تبدیل ایده‌های  خلاقانه به کالا و خدمات نوآورانه، ۱۴ و ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳ به کار خود پایان می‌دهد.

خبرگزاری میزان - نشست خبری احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با موضوع نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی امروز شنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری محمودزاده، ضمن محکوم کردن ترور شهید اسماعیل هنیه، بیان کرد: جشنواره آفرینو در راستای فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند برون سپاری در آموزش و پرورش ممنوع است برگزار خواهد شد.

وی افزود: با کمک و همکاری کارشناسان و متخصصان در حوزه تعلیم و تربیت این رویداد را برنامه‌ریزی کردیم تا به خلاقیت‌ها پرداخته شود.

محمودزاده با اشاره به محور‌های جشنواره آفرینو، ادامه داد: سال ۱۴۰۲ در ۶ محور، نوآوری اعم‌از فرآیند فرهنگی، نوآوری در فرآیند پژوهش، نوآوری در فرایند مشارکت و تعاون، نوآوری در تعلیم و تربیت، تنوع فضا‌های یادگیری فراخوانی منتشر کردیم.

رئیس مدارس غیردولتی با بیان اینکه ۲۰ درصد از مدارس در نخستین رویداد آفرینو حضور دارند، تصریح کرد: بیش از ۶ هزار اثر از سوی ۳ هزار و ۶۳۶ مدرسه از طریق سامانه ثبت‌نام کردند.

محمودزاده با تاکید بر اینکه آثار با توجه به شاخص‌های تعیین شده ارزیابی شد، عنوان کرد: از تعداد ۶ هزار طرح ۲۵۰ طرح به مرحله کشوری و در نهایت ۲۰ طرح به مرحله نهایی رسید.

به گفته رئیس مدارس غیر دولتی، بازنگری در قانون سبب شد که بسته ۳۰ ساعتی شدن معلمان مدارس غیر دولتی محقق شود و نهایتا تمامی مباحث مربوط به مدارس غیردولتی در فرصت باقی مانده انجام شده و تنها برای مهرماه مسئله توانمندسازی معلمان باید عملیاتی شود.

محمودزاده با بیان اینکه این رویداد در مقوله مدیریت مدارس اثرگذار است تصریح کرد: نوع اتفاقی که در این مدارس شکل می‌گیرد منجر به خلاقیت و ابداع و نوآوری ویژه شده است که در مسائل تربیتی و آموزشی مدارس تاثیرگذار خواهد بود. مباحثی، چون کیفیت اموزشی، و... از آن جمله‌اند که باید از مدارس غیر دولتی به مدارس دولتی تسری یابد.

وی استان‌های گیلان مازندران و البرز، تهران و سیستان و بلوچستان و... از جمله استان‌های حاضر در مرحله کشوری معرفی و بیان کرد: ما به مدارسی که حاضر هستند نشان ویژه‌ای با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری خواهیم داد.

محمودزاده همچنین درباره مبحث خواهرخواندگی مدارس غیردولتی با مدارس دولتی در مناطق محروم گفت: بیش از دوهزار مدرسه قرار است از تجربیات مدارس غیر دولتی در مناطق محروم استفاده کنند.

وی ادامه داد: هدف اصلی این رویداد را اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین عنوان کرد.

در ادامه مسعود حسن‌لو دبیرستاد و توسعه فناوری‌های نرم نیز بیان کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری به دلیل مشارکت در امر  تبدیل محصولات خلاقانه مدارس غیردولتی به دیگر مدارس کشور در این رویداد حضور دارند.

وی تصریح کرد: تجربه مدیریتی معلم و یا مدیریت مدرسه اگر قابلیت تبدیل شدن به محصولات دانش بنیان و خلاقانه را دارا باشند، ما قطعا در معاونت علمی از ان حمایت خواهیم کرد.

وی یکی دیگر از مهمترین ماموریت‌های این بخش از معاونت علمی را ایجاد ارتباط و اتصال ایده‌های خلاقانه به محصولات دانش بنیان توصیف کرد.

حسن‌لو با اشاره به ماموریت‌های این نهاد در نظام تعلیم و تربیت کشور بیان کرد: ما معمولا بر اساس نیاز‌های دانش محور و فناورانه و ارائه خدماتی از این دست در پاسخ گویی به نیاز‌های دستگاه‌های حاکمیتی و بر اساس شرایط موجود و فراخوان‌های اعلامی با دیگر نهاد‌ها تشریک مساعی خواهیم داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *