معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: پس‌از ۱۵ سال ۱۹ هزار معلم پرورشی جذب شدند/ سند اوقات در حال تصویب است

12:39 - 22 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۵۰۲
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: پس‌از ۱۵ سال ۱۹ هزار معلم پرورشی جذب شدند/ سند اوقات در حال تصویب است
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش از تدوین سند اوقات فراغت در شورای عالی تعلیم و تربیت خبر داد و گفت: این سند یکی از دستاورد‌های رئیس‌جمهور شهید است.

خبرگزاری میزان - نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی صبح امروز سه‌شنبه ۲۲خردادماه ۱۴٠۳ برگزار شد.

در ابتدای این نشست معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به بیان برخی از فعالیت‌های پرورشی و تربیتی ذیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پرداخت و گفت: سند فعالیت‌های پرورشی نیز در ستاد عالی تعلیم و تربیت به تصویب رسیده است و به زودی به اجرا در خواهد آمد.

با بیان اینکه در دولت سیزدهم  بودجه معاونت پرورشی به میزان قابل  توجهی افزایش یافته است گفت: پس ۱۵ سال ۱۹ هزار معلم پرورشی جذب شدند و بعد از سال‌ها اردوگاه‌ها با دستور رئیس جمهور فعال شد.

وی افزود: آیین‌نامه اجرایی نماد نظام مراقبت‌های اجتماعی تصویب شده که برای درمان آسیب‌های اجتماعی اتفا بی‌نظیری است.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: پس از اتمام امتحانات نخستین کار ما بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان است. سپس آزمون رغبت و توانایی است که امروز ۱٠٠درصد دانش آموزان این آزمون را گذرانده‌اند.

معاون وزیر در بخش دیگری از اظهارات خود به اوقات فراغت پرداخت و گفت: سند اوقات فراغت تنظیم شده و در حال تصویب است، اسن سند یکی یادگار‌های رئیس جمهور شهید است.

وی همچنین ادامه داد: در تابستان امسال ۱۴ کارویژه تصویب شده است. نخستین اتفاق ویژه کار ویژه‌ای به نام «اردونو» است که ساختار نوینی وارد ساختار اردویی کشور خواهد کرد. اربعین حسینی نیز بحث بعدی ما است.

شعار فعالیت‌های تابستانی امسال «تربیت بدون توقف» است

پورثانی با بیان اینکه شعار فعالیت‌های تابستانی امسال «تربیت بدون توقف» است تاکید کرد: اعتقاد دارم مسأله تربیت محدود به فضا و محتوای درسی و ساعت درسی نیست. بر اساس سند تحول بنیادین دانش‌آموزان باید کنشگر و مدرسه کانون تربیت آنها باشد. پس با پایان سال تحصیلی، تربیت تعطیل نمی‌شود.

وی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه استفاده از ظرفیت‌ مدارس در تابستان به عنوان یک حکم و تکلیف آمده است و البته به اردوهای یک‌روزه دانش آموزان تاکید شده است.

استعدادیابی دانش‌آموزان در «کارینو»

پورثانی یکی دیگر از کارویژه‌های معاونت پرورشی را برنامه‌های مربوط به عید سعید غدیر دانست و درباره برنامه دیگری با موضوع استعدادیابی دانش آموزان توضیح داد: استعدادیابی دانش‌‌آموزان و به فعالیت رساندن آن در سکویی به نام کارینو در تابستان امسال شروع خواهد شد، در این سکو دانش‌‌آموزان جذب می‌شوند و در رشته‌های فرهنگی، قرآنی و تربیتی آن‌ها را توانمند می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی ما به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی - قرآنی شروع خواهد شد. مسابقات قرآن فرهنگیان از پنج‌شنبه ۲۴ خرداد در مشهد شروع می‌شود، مسابقات دانش‌آموزان را نیز در شهرهای مختلف اصفهان، مشهد، مازندران و فارس خواهیم داشت که در کل تابستان برگزار خواهد شد.

ویرهمچنین با اشاره به برگزاری دوره آموزش معلمان تحت عنوان «دوره ولایت» اضافه کرد: این دوره ۴۰ روز به طول می‌انجامد و مسائل اعتقادی و اخلاقی مهمترین مباحث این دوره محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به طرح نماد و موضوع آسیب‌های اجتماعی به عنوان بزرگترین عملیات مقابله با آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش تصریح کرد: تاکنون ۶ میلیون دانش‌آموز را در پایه‌های مختلف تحصیلی غربالگری کردیم. سامانه نماد یک ابرسامانه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *