معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: شش میلیون دانش‌آموز در طرح نماد غربالگری شدند

13:23 - 15 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۶۴۰
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: شش میلیون دانش‌آموز در طرح نماد غربالگری شدند
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش از غربالگری شش میلیون دانش‌آموز در طرح نماد خبر داد و گفت: آیین‌نامه این طرح در شورای اجتماعی کشور تصویب و بابت درمان، مداخله و ارجاع ابلاغ شده است.

خبرگزاری میزان - نشست خبری حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با موضوع فعالیت‌های ستاد دانش‌آموزی در راستای اربعین حسینی دوشنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۳ در ساختمان علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

پورثانی با اشاره به برنامه‌های تابستانی معاونت پرورشی گفت: در ابتدا تلقی می‌شد در ایام تابستان آموزش و پرورش کار چندانی ندارد، اما در این ایام معاونت پرورشی بیش از  ۱۵ برنامه ملی را در دست برگزاری دارد.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کانون ارزیابی جذب معلمان پرورشی، ابراز کرد: ۱۵ هزار مشاور و معلم پرورشی در کانون جذب داریم که در ۳۲ استان کشور این اتفاق در حال انجام است و در حال ارزیابی آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه اردوی ملی پیشتاز دانش آموزی در اردوگاه باهنر در حال برگزاری است، عنوان کرد: بیش از ۱۲۰۰ دانش‌آموز در این اردو شرکت کردند، این هفته اردو دختران برگزار شده است و هفته دیگر اردوی پسران انجام می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ترییت معلمان ارشد اردویی نیز از اقدامات دیگر است که توسط گروه هیئت علمی دانشگاه انجام شد و ۲ هزار نفر در آن شرکت کردند.

وی با بیان اینکه معلمان ارشد اردویی وظیفه شتابدهی به جریان اردو در کشور را دارند، اضافه کرد: امروز افتتاحیه مسابقه قرآنی دختران را در مازندران در دست برگزاری داریم، دو هفته آینده مسابقات قرآنی پسران نیز در مشهد برگزار خواهد شد و در هر دوره هزار دانش آموز شرکت خواهند کرد.

پورثانی با اشاره به اجلاس نماز، ابراز کرد: فرآیند هدایت تحصیلی در حال برگزاری است و هدایت تحصلی امسال ۱۵ روز زودتر از سال گذشته انجام شد و در این آزمون رقبت و توانایی دانش‌آموزان نظرخواهی خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در هدایت تحصیلی حرکت جدیدی انجام شد، ادامه داد: جبران نمرات دانش‌آموزانی که می‌خواهند به رشته دیگری بروند، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح نماد، ۶ میلیون دانش‌آموز غربالگری شدند، اظهار کرد: مصاحبه تشخیص طرح نماد در حال انجام است و وارد مرحله مداخله شده است.

پورثانی با بیان اینکه آیین‌نامه نماد با حکم سرپرست ریاست جمهوری ابلاغ شد، تصریح کرد: این آیین‌نامه در شورای اجتماعی کشور تصویب و بابت درمان مداخله و ارجاع ابلاغ شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مصاحبه تشخیصی در سراسر کشور در حال انجام است، ابراز کرد: حق مدیریت مراکز مشاوره نیز انجام شد و ۶۵۰ مراکز مشاوره روانشناسی در مناطق مختلف داریم.

پورثانی با اشاره به بحث اربعین، اظهار کرد: اربعین یک امر و رویداد تربیتی است. اعزام دانش‌آموزی خوب به همراه موکب‌های اربعین را امسال توانستیم داشته باشیم. در مرز‌های خروجی کشور موکب‌های دانش‌آموزی برگزار خواهد شد. اعزام دانشجو معلمان به عراق و تولید محتوای مکتوب نیز انجام خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پایگاه ویژه دانش آموزی در ۶ استان مرزی ما که با کشور عراق مرز مشترک دارند راه اندازی شده است، ابراز کرد: سال گذشته مجوز اردوی دانش‌آموز اربعین صادر شد و امسال نیز دانش آموزان به این مراسم اعزام می‌شود و در مسجد سهله دانش آموزان تجمع خواهند داشت.

وی ادامه داد: آیین‌نامه جذب نخبگان بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان تصویب و ابلاغ شد. ۱۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان به این امر اختصاص پیدا می‌کند. ما در به دنبال دانش آموزان تمام ساحتی و مدارس تمام ساحتی هستیم و باید به همه ساحت‌های تربیتی توجه کنیم.

پورثانی ادامه داد: جشنواره کتاب نوش برگزار می‌شود و در این جشنواره کتاب به دست دانش آموز می‌رسد، همچنین افتتاحیه راهیان نور غرب و راهیان پیشرفت را در هفته گذشته برگزار شد و همچنین برای کافه دختران فراخوان منتشر کردیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تاکنون هزار ایده از سوی دانش آموزان دختر ارسال شده است و این کافه دخترانه در ۲۲ نقطه کشور راه اندازی شده است و تا پایان سال کافه دختران در ۳۲ نقطه راه اندازی می‌شود.

پورثانی ادامه داد: جشنواره کارینو در حوزه کانون‌ها برگزار شد، در سکو کارینو دانش‌آموز اقدامی را آموزش می‌بیند و مسابقه‌ای در این راستا برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین جشن تشرف برای دانش‌آموزان در آستانه سن تکلیف در پایه‌های دوم، سوم، هفتم و هشتم در ۸ استان برگزار می‌شود.

پورثانی با بیان اینکه ۷۰ اردوگاه‌های ما در قالب طرح شهید صدرزاده دارای زمین چمن شده است، خاطرنشان کرد: اردوگاه‌های ما باید طبق نیاز‌های دانش آموز‌ها تجهیز شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *