جزئیات داوری مسابقات قرآن، نماز و عترت

16:16 - 30 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۱۵۶
جزئیات داوری مسابقات قرآن، نماز و عترت
مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پروش جزئیات ساماندهی داوران مسابقات سراسری قرآنی را تشریح کرد.

خبرگزاری میزان – طبق اعلام روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز با اشاره به موضوع سامان‌دهی داوران مسابقات قرآن، عترت و نماز اظهار کرد: با توجه به تغییرات در آیین‌نامه و شیوه برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور، به دلیل اینکه در رشته‌های آوایی نهاد‌های مختلفی مسابقات را برگزار می‌کنند، طبیعتا داور نیز تربیت می‌شود، از طرفی تغییراتی نیز در آیین‌نامه و فرم‌های داوری نداشتیم.

وی افزود: برگزاری مسابقات در رشته‌های پژوهشی منحصر به آموزش و پرورش است و بسیاری از رشته‌های بخش پژوهشی ویژه دانش‌آموزان است.

باقری ادامه داد: با توجه به تغییرات در شیوه برگزاری مسابقات و آیین نامه‌های داوری رشته‌ها، ضروری است دوره آموزشی، هماهنگ‌سازی و سازماندهی داوران را برگزار کنیم.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره، عنوان کرد: پس از برگزاری این دوره آموزشی بانک اطلاعات داوران برای استفاده در مسابقات کشوری و استانی تکمیل و در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز اضافه کرد: همچنین باید وحدت رویه و یکپارچگی از فهم آیین نامه‌ها در بین داوران ایجاد شود تا بتوانند دانش‌آموزان قوی را براساس سیاست‌های موجود انتخاب کنند. هدف دیگر این است که دانش‌آموزان با شیوه برگزاری مسابقات آشنا شوند که این اقدام توسط داوران انتخاب شده انجام می‌شود.

باقری اظهار کرد: برای داوران معرفی شده از سوی روسای ادارات قرآن، عترت و نماز، یک آزمون دو مرحله‌ای برگزار می‌کنیم که شامل محتوای آیین‌نامه و مسابقه مربوطه است افرادی که انتخاب می‌شوند باید چند اجرا را داوری کنند.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری آزمون نهایی، از بین افرادی که موفق به اخذ حد نصاب امتیاز شوند، داوران استانی و کشوری و نیز مدرسین میانی در استان‌ها انتخاب و معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *