المپیک ۲۰۲۴ فرانسه به رنگ فلسطین

10:00 - 08 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۳۸۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
المپیک ۲۰۲۴ فرانسه به رنگ فلسطین
فرانسه در تداوم رویکرد کشور‌های غربی، یعنی چشم‌پوشی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، حمایت خود را از این رژیم در المپیک ۲۰۲۴ در دستور کار خود قرار داده است.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی در هر شرایطی همواره تحت حمایت کشور‌های غربی قرار داشته است. فرانسه یکی از این کشور‌های حامی رژیم صهیونیستی است.

مدعیان حقوق بشر در حالی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، که این رژیم اشغالگر از زمان آغاز جنگ غزه بار‌ها مرتکب جنایت‌های جنگی شده است. 

در همین حال، المپیک ۲۰۲۴ به فرصتی برای حامیان غربی ماشین کشتار مردم غزه تبدیل شده و فرانسه در این زمینه سنگ تمام گذاشته است.

بازجویی حامیان فلسطین از سوی پلیس فرانسه

براساس گزارش‌ها، تماشاگران مسابقه فوتبال میان رژیم صهیونیستی و پاراگوئه (در چارچوب المپیک ۲۰۲۴) بنری را در اعتراض به حمله‌های ارتش این رژیم به غزه به نمایش گذاشتند. حال مقام‌های فرانسه اعلام کرده‌اند که تحقیقات در این مورد آغاز شده است.

نمایش پرچم فلسطین و بنر ضدصهیونیستی در المپیک ۲۰۲۴؛ موضوعی که خشم پاریس را برانگیخته است

در این گزارش‌ها آمده که هوادارانی که پرچم فلسطین و بنری با شعار «المپیک نسل‌کشی» حمل می‌کردند، به دلیل آنچه اقدام‌های یهودی‌ستیزانه خوانده شده، تحت بازجویی قرار گرفتند. 

کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس (COJOP۲۰۲۴) شکایتی را ارائه کرد و دادستانی پاریس تحقیقات را تایید کرد. 

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در رویکردی براساس استاندارد دوگانه (با توجه به جنگ اوکراین)، گفته‌اند که رژیم صهیونیستی از بازی‌های المپیک منع نخواهد شد.

مکرون گفته بود که ورزشکاران صهیونیست باید در این رقابت‌ها حضور داشته باشند. 

نمایش پرچم فلسطین و بنر ضدصهیونیستی در المپیک ۲۰۲۴؛ موضوعی که خشم پاریس را برانگیخته است

آغاز این تحقیقات نشان می‌دهد که انتقاد از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، به مذاق حامیان فرانسوی اشغالگران خوش نیامده است.

بازداشت یک نوجوان به اتهام اظهار نظر علیه رژیم صهیونیستی

این در حالی است که به گزارش لو پاریزین، یک پسر ۱۵ ساله در فرانسه در ارتباط با آنچه تهدید آنلاین علیه اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی خوانده شده، بازداشت شده است.

مظنون که در منطقه‌ای در جنوب پاریس زندگی می‌کند، در هفته گذشته اظهاراتی را علیه رئیس رژیم صهیونیستی در رسانه اجتماعی ایکس مطرح کرده بود که به همین دلیل از سوی پلیس فرانسه بازداشت شده است.

فرانسه میزبان بازی‌های المپیک است که تا ۱۱ آگوست (۲۱ مرداد) ادامه خواهد داشت.

حمایت فرانسه از رژیم نسل‌کش رژیم صهیونیستی

حمایت‌های فرانسه از رژیم صهیونیستی در چارچوب المپیک پاریس در حالی است که بر همگان آشکار است که این رژیم مرتکب نسل‌کشی و جنایت‌های جنگی در نوار غزه شده است.

در پی حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۷ اکتبر سال گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) بیش از ۳۹ هزار فلسطینی از جمله بیش از ۱۶ هزار کودک و حدود ۱۱ هزار زن به شهادت رسیده و بیش از ۹۰ هزار نفر مجروح شده‌اند.

همچنین رژیم صهیونیستی در یکی از تازه‌ترین اقدام‌های ضدحقوق بشری خود، پروازی را که قرار بود بیش از ۱۵۰ کودک زخمی و بیمار فلسطینی را برای مداوا به امارات منتقل کند، لغو کرده و به تعویق انداخت.

تصمیم اولیه برای تخلیه کودکان بیمار و مجروح پس از آن اتخاذ شد که گروه حقوق بشری پزشکان برای حقوق بشر از دادگاه عالی این رژیم خواست تا حکمی برای وادار کردن کابینه به تخلیه بیماران و مجروحان صادر کند. 

پزشکان برای حقوق بشر، تصمیم نتانیاهو برای لغو پرواز را محکوم و آن را بازی ظالمانه کابینه رژیم صهیونیستی با جان کودکان خواندند. این گروه اضافه کرد که حادثه جولان اشغالی نباید برای اهداف سیاسی بدبینانه مورد بهره‌برداری قرار گیرد. این کار به خطر انداختن جان کودکان بیمار در غزه است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *