زنگ خطر در انگلیس؛ سالانه ۲ میلیون زن قربانی خشونت می‌شوند

8:57 - 02 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۴۰۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زنگ خطر در انگلیس؛ سالانه ۲ میلیون زن قربانی خشونت می‌شوند
خشونت علیه زنان در انگلیس که طی سال‌های گذشته شاهد افزایش چشمگیر بوده، به یک چالش بزرگ در این کشور تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان - مقام‌های پلیس انگلیس هشدار داده‌اند که تخمین زده می‌شود سالانه ۲ میلیون زن در این کشور قربانی خشونتی می‌شوند که از سوی مردان انجام می‌شود؛ این مقام‌ها می‌گویند که انگلیس با یک اپیدمی همه‌گیر بسیار جدی مواجه شده که این کشور را در وضعیت اضطراری ملی قرار داده است.

جرایمی از جمله تعقیب، آزار و اذیت، تجاوز جنسی و خشونت خانگی از هر ۱۲ زن در انگلیس یک نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به‌طوری که تعداد جرایم ثبت شده در ۵ سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است.

این ارقام در نخستین تحلیل ملی مقیاس خشونت علیه زنان و دختران (VAWG) از سوی شورای مقام‌های ارشد پلیس ملی انگلیس (NPCC) منتشر شد. 

مقام‌های ارشد پلیس همچنین نسبت به افراطی‌شدن مردان جوان در فضای مجازی از سوی افراد تاثیرگذار هشدار دادند. آن‌ها از شرکت‌های فناوری خواستند که برای حذف محتوای افراطی سریع‌تر عمل کنند.

این گزارش می‌گوید: ما تخمین می‌زنیم که از هر ۱۲ زن دست‌کم یک نفر در هر سال قربانی خشونت می‌شود (۲ میلیون قربانی) و از هر ۲۰ بزرگسال در انگلیس، یک نفر هر سال مرتکب خشونت علیه زنان می‌شود (۲.۳ میلیون نفر).

 

زنگ خطر در انگلیس؛ سالانه ۲ میلیون زن قربانی خشونت می‌شوند

 

این‌ها تخمین‌های محتاطانه‌ای هستند، زیرا بسیاری از موارد خشونت علیه زنان و دختران در انگلیس گزارش نمی‌شوند و در گزارش‌های پلیس اغلب فقط نوک کوه یخ دیده می‌شود.

بحران خشونت علیه زنان تنها مربوط به انگلیس نبوده و این موضوع به امری روزمره در کشورهای غربی، از جمله اروپا شده است.

گاردین پروژه‌ای را به نام «شمارش زنان کشته شده» راه‌اندازی کرده است. در این پروژه قتل هر زن از سوی یک مرد در طول سال ۲۰۲۴ ثبت می‌شود. گاردین می‌گوید که داستان‌های این زنان اغلب ناگفته می‌ماند.

براساس یافته‌های این پروژه تحقیقی، از هر ۶ قتل در انگلیس، یک مورد با آزار خانگی یا ۱۰۰ مورد از ۵۹۰ قتل در سال منتهی به مارس ۲۰۲۳ مرتبط است.

۲۰ درصد از همه جرایم ثبت شده از سوی پلیس انگلیس (یعنی بیش از یک میلیون جرم در سال) به‌عنوان خشونت علیه زنان و دختران محسوب می‌شود. این موارد شامل تجاوز جنسی، تعقیب، آزار و اذیت، خشونت خانگی، و رفتار‌های کنترلی و اجباری است. کارشناسان می‌گویند که تعداد واقعی احتمالا ۲ برابر موارد ذکر شده در این گزارش است.

زنگ خطر در انگلیس؛ سالانه ۲ میلیون زن قربانی خشونت می‌شوند

همچنین براساس این تحقیق، موارد ثبت شده خشونت علیه زنان و دختران بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ حدود ۳۷ درصد افزایش یافته و اکنون به ۳ هزار مورد در در روز رسیده است.

مجرمان جوان‌تر شده و امید‌ها را درباره اینکه خشونت علیه زنان ممکن است با گذشت زمان به میزان قابل توجهی کاهش یابد، از بین می‌برند. 

در این گزارش همچنین ذکر شده که آزار و بهره‌کشی جنسی از کودکان بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۲۲ بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یافته است. در همین حال، جرایم ارتکابی از سوی کودکان ۵۵.۶ درصد افزایش یافته است. میانگین سنی قربانیان ۱۳ سال و افراد مظنون به‌طور میانگین ۱۵ سال سن دارند.

مگی بلیت، مسئول ملی پلیس انگلیس برای خشونت علیه زنان و دختران، معتقد است خشونت علیه زنان و دختران یک وضعیت اضطراری ملی است. 

لوئیزا رولف، مسئول بخش آزار خانگی و دستیار رئیس پلیس، گفت که آمار واقعی قربانیان احتمالا حتی بیشتر از این است، زیرا بسیاری از تخلفات گزارش نمی‌شود. 

رولف، گفت: فکر می‌کنم بیش از ۴ میلیون مورد (خشونت علیه زنان و دختران) وجود داشته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *